Zadania dla dzieci 6-letnich z grupy Świerszczy i Mrówek – 27.03.2020

Dzisiejsze zadania będą podsumowaniem tematu poświęconego wiośnie.

  1. Prosimy o odczytanie teksu i omówienie go razem z dziećmi. Na koniec dzieci mogą same podać inne przykłady oznak wiosny ( np. zakładamy lżejsze ubrania, rozpoczynają się prace w ogródkach, więcej czasu spędzamy na dworze na zabawach i spacerach itp.)

Rozpoczęła się najpiękniejsza pora roku. W końcu pożegnaliśmy zimę, a za oknem pojawiło się słońce. Wiosna rozpoczęła się 21 marca i trwać będzie do przesilenia letniego, które to nastąpi 22 czerwca. W tym czasie dzień będzie stopniowo coraz dłuższy, odczuwalna temperatura powietrza wzrasta, drzewa się zazielenią, ptaki powrócą do nas z ciepłych krajów, a zwierzęta zaczną budzić się ze snu zimowego.Wiosną wszystkie organizmy zwiększają swoją aktywność po zimowym uśpieniu.

  1. Zabawa „Prawda – fałsz”. Jeżeli zdanie jest prawdziwe dzieci klaszczą w ręce, jeżeli nie – tupią nogami.

Teraz jest wiosna ( prawda).

Wiosną jeździmy na sankach (fałsz).

Tulipany to kwiaty jesieni (fałsz).

W marcu jak w garncu (prawda).

Zimą pływamy kajakiem (fałsz).

Skowronek jest zwiastunem wiosny (prawda).

Przebiśniegi to kwiaty wiosny (prawda).

Wiosną lepimy bałwanka (fałsz).

Wczesną wiosną kwitną krokusy (prawda).

Zimą kwitną kwiaty (fałsz).

Zimą zjeżdżamy na sankach (prawda).

Wiosną topi się lód i śnieg ( prawda).

 

  1. Zabawa z sylabami. Rodzic mówi krótki wierszyk: „Rzucam ci piłkę i mówię część słowa, a ty powiedz mi jaka jest druga połowa…”( zamiast piłki może być maskotka, chusteczka, cokolwiek). Dziecko uzupełnia sylaby podawane przez rodzica, aby powstał wyraz związany z wiosną, np. sko-wronek, bo-cian, tra – wa, słoń -ce, tu – lipan, bra – tki, kwie – cień, prze – biśnieg,

 

Zadajemy dziecku zagadki, na które on udziela odpowiedzi. Następnie rodzic (lub chętne dziecko) zapisuje je w tabelce. Odczytujemy rozwiązanie, które każde dziecko samodzielnie zapisuje.

Zagadki:
1) Szarzeje i niknie w jesieni, a wiosną na łące znów się zazieleni. (trawa)
2) Pióra biało-czarne, buciki czerwone. Uciekają przed nim żaby, gdy idzie w ich stronę. (bocian)
3) Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem. I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl)
4) Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka. Leci, brzęczy z daleka. Każdy od niej ucieka. (osa)
5) Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, gdy się ten owad po łąkach błąka, a nazywa się on…(biedronka)
6) Chociaż to miesiąc długi, to najkrócej się nazywa. I co roku tym się chlubi, że zielenią świat okrywa. (maj)

  1. Wypełniamy karty pracy – strona 39 a, b.
  2. Dla utrwalenia litery „G” zachęcamy do obejrzenia filmiku oraz wykonania ćwiczeń grafomotorycznych.

https://www.youtube.com/watch?v=ibQ1pIq0Emg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2eZrPRO0h7dLm9spnyK_1sT94GIWa5fmR_8N-hCq42x3fptVqmxefNm4c

 

 

Na koniec można odczytać dziecku wierszyk o wiośnie. Chętne przedszkolaki mogą nauczyć się go na pamięć.

 

WIOSNA

Piękna, zielona i bardzo radosna,

Taka jest właśnie Pani Wiosna!

Przybywa do nas po śnieżnej zimie,

Gdy mroźny czas na stałe minie.

Chowamy czapki i ciepłe kozaki,

Obserwujemy lecące ptaki.

Gdy nadchodzą wiosenne miesiące,

Budzi się życie w parku i na łące.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *