Zadania dla dzieci z grupy Świerszcze i Mrówki 20.05.2020

Dzień Dobry wszystkim Świerszczykom i Mróweczkom 😀 Zaczynamy dzień od porannej rozgrzewki:

Czas na gimnastykę buzi i języka:

Zadanie nr 1
Wysłuchajcie wiersza J. Papuzińskiej Czarna jama:

Czarna Jama
Joanna Papuzińska

Nie wie tata ani mama,
że jest w domu czarna jama…
Czarna, czarna, czarna dziura
bardzo
straszna i ponura.
Gdy w pokoju jestem sam
lub gdy w nocy się obudzę,
to się boję spojrzeć tam.
tam jest chyba mokro, ślisko,
jakby przeszło ślimaczysko…
Musi żyć tam wstrętne zwierzę,
co ma skołtunione pierze,
i do łóżka mi się wepchnie!
To jest gęba rozdziawiona,
wilczym zębem obrębiona,
coś w niej skrzeknie, chrypnie, wrzaśnie
i ta gęba się zatrzaśnie…
Ła!
Ojej tato, ojej mamo,
uratujcie mnie przed jamą!
Nie zamykaj, mamo, drzwi,
bo jest bardzo straszno mi.
A w dodatku
w tamtej jamie
coś tak jakby mruga na mnie,
że mam przyjść…
Może tkwi tam mała bieda,
która rady sobie nie da?
Którą trzeba poratować?
Może leżą skarby skrzacie?
Więc podczołgam się jak kot.
Ja – odważny, ja – zuchwalec
wetknę w jamę jeden palec.
I wetknąłem aż po gardło,
ale nic mnie nie pożarło.
Więc za palcem wlazłem cały.
Wlazłem cały!
No i już.
Jaki tu mięciutki kurz.
Chyba będę miał tu dom.
Chyba to jest pyszna nora,
nie za duża, lecz dość spora.
Latareczkę małą mam.
Nie ma
w domu
żadnych jam!

A teraz postarajcie się odpowiedzieć na kilka pytań:
Czy narratorem wiersza jest chłopiec czy dziewczynka?
Po czym to poznaliście?
Czego boi się bohater wiersza?
Co to jest „lęk?”
Czy to dobrze czy źle się bać?
Jakie są sposoby poradzenia sobie z lękiem przed nieznanym?
Czym jest „czarna jama” z opowiadania?
Dlaczego ciemność budzi w nas lęk?
Co można zrobić żeby nie bać się ciemności?

Zadanie nr 2
„Co widzisz w ciemności?” – zabawa badawcza i konstrukcyjna; zbudujcie jamę z kocy, krzeseł i innych przedmiotów (inwencja twórcza), jak już zbudujecie to wejdźcie do jamy i doświadczcie ciemności. Powiedzcie teraz rodzicom co czujecie i zastanówcie się, czy można coś zrobić żeby nie było tak ciemno 🙂

Zadanie nr 3
Usiądźcie wygodnie i przygotujcie swoje rączki, bo teraz będzie gimnastyka rączek: „Rytmika węża Patryka”

Zadanie nr 4
Rączki rozluźnione to czas na karty pracy i księgę zabaw:
Otwórzcie kartę pracy nr 4.22a – łączenie kropek zgodnie z instrukcją, rysowanie linii po śladzie według symbolicznych wskazówek;
Księga zabaw: „Nasze uczucia” – samodzielna praca z KZ 72–73;
I kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie wyrazów określających emocje w karcie pracy nr 4.28a

Zadanie nr 5
Posłuchaj piosenki pt. „Emocje” postaraj się zapamiętać wszystkie emocje, które wystąpiły w piosence. Naucz się śpiewać refren 😃

Zadanie nr 6
„Policz palce” – gra matematyczna, interaktywna, dodawanie w zakresie 10;
https://view.genial.ly/5e7e560a50a0310d8c20a141

To już wszystko na dziś 🤗😀 Pracowaliście bardzo dzielnie należą się Wam WIELKIE BRAWA👏👏👏

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *