Grupa Pszczółki 21.05.2020

Grupa Pszczółki

Witamy Was drogie Pszczółki w czwartek, zapraszamy do wspólnej zabawy.

Maj – III tydzień

Temat kompleksowy – Łąka w maju.

Temat dnia – Kwiaty majowej łąki.
4 dzień – czwartek

Zabawy logopedyczne – utrwal zabawy z mamą lub tatą.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Majowa łąka. Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Majowa łąka, pachnąca łąka;
Tu widać myszkę, słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Pająk zaplata pośród traw sieci,
a mała pszczółka do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Ważka spogląda na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.
A wokół brzozy
wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Na małym krzaczku przysiadła mucha.
Z wielką uwagą motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
I konik polny też nie próżnuje,
małej biedronce kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Tyle się dzieje ciągle na łące!
Aż z ciekawością zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Zabawa z pokazywaniem Wianek dla mamy.
Dzieci pokazują ruchem słowa opowiadania:
Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty, unoszą dłonie od podłogi w górę,
pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki. unoszą dłonie do nosa, robią wdech nosem,
Dzieci przyszły na łąkę maszerują po pokoju,
i nazrywały kwiatów, wykonują ruch zrywania kwiatów,
z których uplotły wianek dla mamy. robią młynek przedramionami przed sobą,
Zaniosły mamie niespodziankę, maszerują w miejscu,
a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła. splatają ręce na wysokości ramion.
Obrazkowe ćwiczenia gimnastyczne z mamą i tatą.
Każde ćwiczenie powtórz 4 razy.
Karty pracy. Połącz cienie z obrazkami. Policz, ile owadów oraz kwiatów jest na obrazku.
Ćwiczenia językowe Czerwony jak…
Podaj nazwy znanych Ci kolorów, a następnie podaj nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt, które kojarzą im się z tym kolorem, np. czerwony jak jabłko. Możesz również wymyślać nazwy nowych kolorów, odwołując się do swoich doświadczeń, np. kolor malinowy, kolor plażowy.
Karty pracy, Olek i Ada str. 47

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *