Zajęcia dla grupy Motylki 21.05.2020

Temat  kompleksowy: Łąka w maju

Data: 21.05.2020

Temat dnia: Zabawy na łące

Zadanie 1.

Dzień dobry wszystkim Motylkom!!

Zapraszamy do zabawy.

  1. Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
  2. W klęku podparty wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)
  3. Zabawa w pchanie taczek.  Rodzic trzyma za kostki  dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek.
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem.
  5. Szybki sprint w miejscu.

Ćwiczenie uspokajające

Marsz w wolnym tempie (rodzic może podawać tempo klaszcząc)

Zadanie 2

ZABAWY I ĆWICZENIA WARG I POLICZKÓW

Minki – naśladowanie min:

  • wesołej – płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, uśmiech szeroki,
  • smutnej – podkówka z warg, obrażonej – wargi nadęte,
  • zdenerwowanej – wargi wąskie.

Całuski – przesyłanie całusków, wargi wysunięte do przodu, cmokanie.

Rybka – wysuwanie warg do przodu i rozszerzanie na końcu jak u ryb.

Zły pies – naśladowanie złego psa, unoszenie górnej wargi, wyszczerzanie zębów, warczenie psa.

Gorąca zupa – dmuchanie na złożone w kształcie talerza ręce.

Echo – dobitne wymawianie za nauczycielem samogłosek a, o, e, u, y, i

Kotki – dziecko robi pyszczek (wargi do przodu) i przesuwa nim w prawą i w lewą stronę. Kotek ma

wąsy i nimi porusza (między wargami dziecko trzyma słomkę). Kot ziewa, oblizuje się itp.

Masaż warg – nagryzanie zębami wargi dolnej, potem górnej.

Baloniki – nabranie powietrza i zatrzymanie go w wydętych policzkach, przesuwanie powietrza z

jednego policzka do drugiego, balon pękł – dziecko palcami uderza w policzki.

Zadanie 3

Wczoraj dowiedzieliście się kto zamieszkuje łąkę.   Dzisiaj policzymy  różne owady i zwierzęta.Proszę o przeczytanie poniższych zadań. W liczeniu mogą pomagać paluszki lub dowolne liczmany(klamerki, cukierki…)

  • Na łąkę przyleciały dwa bociany. Potem doleciały jeszcze 3. Ile bocianów chodzi po łące?
  • Pięć biedronek spacerowało po trawie. Przyleciały jeszcze 4 .Ile biedronek spaceruje?
  • Dwa motylki siedziały na kwiatkach. Przyleciało jeszcze 7.Ile jest motylków?
  • Obok mrowiska chodziło 10 mrówek. 4 mrówki schowały się do domu. Ile mrówek teraz chodzi?

Zadanie 4.

Posłuchajcie piosenki o owadach mieszkających na łące. Z tej piosenki dowiecie się też dlaczego są one pożyteczne.

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak – ,, Bąki z łąki”

Zadanie 5

W załączniku 1 znajdują się obrazki różnych owadów i innych mieszkańców łąki. Proszę o wydrukowanie.

Polecenie dla dziecka :

Proszę wyciąć wszystkie obrazki. Proszę posegregować mieszkańców łąki na te,które fruwają, i te które poruszają się po ziem. Proszę policzyć ile jest

-biedronek

-mrówek

-gąsienic

-motyli

Których jest najwięcej? Których najmniej? O ile jest więcej mrówek niż biedronek?

O ile mniej jest gąsienic niż motyli?

Zadanie dla chętnych  – dmuchawce.

Proszę o przygotowanie kawałka waty oraz kartki. Dziecko palcami rozrywa watę. Kładzie ją na otwartej dłoni i zdmuchuje ją. Obserwuje powolne spadanie dmuchawca na ziemię.

Na kartce rysuje dużą kropkę a od niej we wszystkich kierunkach linie proste. Na koniec dorysowują łodygę i liście

Miłej zabawy!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *