Grupa Pszczółki 22.05.2020

Witamy Was drogie Pszczółki w piątek i zapraszamy do wykonania zaproponowanych przez nas ćwiczeń i zabaw.

Maj – III tydzień

Temat kompleksowy – Łąka w maju.

Temat dnia – Jak tu pięknie i wesoło.
5 dzień – piątek

Zabawy logopedyczne – utrwal zabawy z mamą lub tatą.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Majowa łąka. Utrwalcie wiersz o owadach. Powtarzajcie za rodzicem.

Majowa łąka, pachnąca łąka;
Tu widać myszkę, słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Pająk zaplata pośród traw sieci,
a mała pszczółka do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Ważka spogląda na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.
A wokół brzozy
wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Na małym krzaczku przysiadła mucha.
Z wielką uwagą motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
I konik polny też nie próżnuje,
małej biedronce kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Tyle się dzieje ciągle na łące!
Aż z ciekawością zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Zabawa językowa – Łąka. Rodzic podaje słowo z karty pracy, dzieląc je na sylaby, a dziecko wypowiada płynnie nawę zwierzątka z obrazka. Może podać również, ile sylab jest w danym wyrazie. Kto wie, podaje jaką głoskę słyszy na początku wyrazu.
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Tęczowa łąka.
Obrazki: motyli, myszy, bociana, pszczoły, dzięcioła, konika polnego, osy, bąka, dżdżownicy.
Rodzic wskazuje odpowiednie obrazki podczas czytania wiersza.
Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach, makach
siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka,
a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu
wielki bocian leci.
Bąk coś bąknął niewyraźnie,
mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar
dla swej przyszłej żony.
Pszczółka bawi się w kolory
– czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki,
dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył
i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku
osa się kołysze.
A spod liścia, po łodydze
wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące,
i wszystkim zachwyca!
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
− Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
− Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba wam się najbardziej?
Teraz zapraszamy do zabawy ruchowej przy piosence – „Mała biedroneczka”.
Dokładnie przyjrzyj się obrazkom, znajdź różnice.
Dorysuj brakujący fragment na obrazku i pokoloruj go. (do wyboru – motyl, pszczoła).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *