Zajęcia dla grupy Motylki 05.06.2020

Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni

Temat: Wspólne zabawy

Witamy Motylki!!!

Zadanie 1.

Proszę o włączenie poniższego linku

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8 –ćwiczymy razem ze Śpiewającymi Brzdącami

Zadanie 2.

Proszę stanąć naprzeciwko rodzica lub rodzeństwa .Zabawa polega na naśladowaniu jednej osoby przez drugą. Druga osoba zachowuje się tak jakby była lusterkiem .

Zadanie 3.

Proszę o przygotowanie narzędzi służących do pomiaru długości (linijka, miara, skakanka, tasiemka)

Zabawa dydaktyczna „Długi, krótki” – ćwiczenia w mierzeniu długości.

Rodzic układa przed dzieckiem dwa dowolnej długości sznureczki (lub wstążeczki). Dziecko porównuje ich długość i określa, który jest dłuższy, a który krótszy.

Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą. Dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc. Potem to samo robi Rodzic. − Dlaczego wyszły różne wyniki? ( Osoba starsza ma dłuższe stopy, a młodsza krótsze).

Mierzenie długości dywanu krokami. Dziecko mierzy długość dywanu krokami, głośno licząc. Potem to samo robi Rodzic. – Dlaczego wyszły różne wyniki? − Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem. Jak ktoś jest wyższy stawia dłuższe kroki, a niższa osoba krótsze).

Żeby wynik mierzenia długości, szerokości, wysokości był zawsze jednakowy ludzie wymyślili różne miarki, które mierzą m. in. w centymetrach. Pokaz linijki, miarki krawieckiej itd. i 1 centymetra na nich.

Mierzenie długości swojej stopy przy pomocy dowolnej miarki.

 

Zadanie4

Zabawy matematyczne

Proszę o przygotowanie dwóch równych pasków papieru, dwóch równych sznurków lub dowolnych tasiemek ,plasteliny
– Dziecko otrzymuje 2 paski papieru, sprawdza czy są takie samej długości. Następnie układa je przed sobą jeden na drugim. Z jednego paska każdy robi harmonijkę i kładzie nad paskiem. Czy te paski nadal są takiej samej długości? Sprawdzamy przez rozciągnięcie harmonijki.
–  Dziecko otrzymuje 2 sznurki. Sprawdza ich długość, gdyż muszą być takie same. Z jednego sznurka robi kokardkę. Czy te sznurki są nadal takiej samej długości? Sprawdzamy poprzez rozwiązanie kokardki.
– To samo robimy z plasteliną (2 wężyki, jeden zwijamy, potem rozwijamy).

Zadanie 5.

Obejrzyjcie obrazki w załącznikach 1 i 2. Są to dwa rodzaje miar. Kto używa tej pierwszej  a kto tej z drugiej?

Zadanie 6.

A teraz proszę usiąść na dywanie w siadzie skrzyżnym i odbędziemy podróż latającym dywanem. Ręce opieramy na podłodze po obu stronach ciała. Podczas lotu przechylamy się raz w prawo raz w lewo. Lądujemy …w krainie przyjaźni

I posłuchamy…https://www.youtube.com/watch?v=HJWPiBkbKoE

O jakich dzieciach była mowa w wierszu?

Na jakim kontynencie mieszka Zulu, Chinka Inka, Hindus Namoko?

Czym różnią się dzieci między sobą ?

Co maja ze sobą wspólnego?

Teraz jesteśmy w krainie przyjaźni.Wszystkie dzieci bez względu na kolor skóry czy miejsce zamieszkania żyją ze sobą w przyjaźni. Zapraszamy Motylki do namalowania farbami lub narysowania kredkami  pracy na temat ,,Wesołe zabawy w kręgu przyjaciół”

Jeżeli macie jeszcze ochotę to możecie wydrukować karty pracy.

Tydzień kończymy kodowaniem – załącznik 3.Proszę o wydrukowanie i dokończenie tabelki.

Do poniedziałku Motylki.

Pozdrowienia  od Waszych  Pań!!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *