Zadania dla dzieci z grupy Świerszcze i Mrówki 18.06.2020

Czwartek, dnia 18.06 Temat dnia: „Letnia pogoda”
Ćwiczenia z piłką o poranku na pewno Wam się spodobają. Tylko uważajcie i nie naróbcie szkód!

Zabawa logopedyczna – poćwiczcie z małpką języczek
Zadanie1.
Pogoda – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści.
„Pogoda”Bożena Forma
Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.
– Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.
– Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś.
– Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.
– Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski.
– Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama. – Wprawdzie czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.
Adaś wpatruje się w mapę pogody.
– Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.
Zegar wybija ósmą godzinę.
– Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola.
– Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.
Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.
Odpowiedzcie na następujące pytania:
1. Gdzie wybierał się Adaś?
2. Dlaczego chłopiec był zmartwiony?
3. Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji?
4. pogoda była na wycieczce?

Zadanie 2. Zjawiska atmosferyczne
Kochani czy wiecie czym różni się lato od innych pór roku? Co dzieci robią w lecie, jaki to dla nich czas? Prezentuje dzieciom piktogramy zjawisk kojarzących się z latem: słonko, wiatr, piorun, ulewa. Podpiszcie poszczególne obrazki z liter Alfabetu, czy potraficie w ułożonych wyrazach rozpoznać samogłoski? Pamiętacie szybki wierszyk o samogłoskach?
(słonko)(wiatr)(piorun)(ulewa)

Zadanie3.
Zabawa przy piosence „Lato na dywanie”. Spróbujcie tańcząc pokazać ruchem treść piosenki.

Zadanie 4.
Praca z KP4.41a – łączenie w pary obrazka z cieniem, odszukiwanie i odczytywanie liter, tworzenie z nich wyrazów. Praca z KP4.41b – uzupełnianie ilustracji symbolami pogody, czytanie globalne nazw dni tygodnia
Zadanie 5. W nagrodę za wszystkie wykonane zadania zabawa interaktywna pt. Lato
Jeśli będzie problem z uruchomieniem, należy skopiować link w przeglądarce.
https://naukaizabawa.squla.pl/demo/przedszkole/misje/swiat-wokol-mnie/pory-roku/2587-lato/7930-gi7a-poziom-1
https://naukaizabawa.squla.pl/demo/przedszkole/misje/swiat-wokol-mnie/pory-roku/2588-lato/7933-nxqh-poziom-1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *