Zadania dla dzieci z grupy Pszcz贸艂ki 馃悵馃悵馃悵 16.11.2020

Dzie艅 dobry Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci. Ze wzgl臋du na wyj膮tkow膮 sytuacj臋, w tym tygodniu zaj臋cia zosta艂y zawieszone. Od dzi艣 do czwartku wprowadzona zosta艂a nauka zdalna. Zapraszam serdecznie do wsp贸lnej zabawy馃檪

Na dobry pocz膮tek zach臋camy do zabawy ruchowej:

膯wiczenia logopedyczne. Rodzic po wyrzuceniu na kostce oczek przez dziecko demonstruje 膰wiczenie, powtarzaj膮c je kilkakrotnie i pilnuj膮c dok艂adnego ich wykonania przez dziecko.

Zadanie nr 1.

Wyja艣nienie znaczenia s艂贸w prawa i obowi膮zki.

Rodzic wyja艣nia, 偶e wszyscy ludzie (doro艣li i dzieci) maj膮 swoje prawa, czyli co艣, co ka偶demu cz艂owiekowi si臋 nale偶y. Ka偶dy cz艂owiek ma prawo do 偶ycia, wolno艣ci i bezpiecze艅stwa, do edukacji, prywatno艣ci, wolno艣ci s艂owa i wyznania. Prawa doros艂ych os贸b s膮 zapisane w Deklaracji Praw Cz艂owieka, a prawa dzieci s膮 zapisane w Konwencji Praw Dziecka. M贸wi膮 one o tym, 偶e ka偶de dziecko ma prawo do 偶ycia, rodziny, nauki, zabawy i wypoczynku, do mi艂o艣ci, ochrony i bezpiecze艅stwa. Ka偶dy cz艂owiek powinien mie膰 te偶 swoje obowi膮zki. Obowi膮zkiem doros艂ych os贸b jest praca, dbanie o utrzymanie swojej rodziny, zapewnienie mieszkania i wy偶ywienia. Rodzice, zapytajcie swoje pociechy jakie obowi膮zki maj膮? W jaki spos贸b Wam pomagaj膮?

Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem na temat jego praw, wykorzystajcie do tego za艂a台czone obrazki.

Zadanie nr 2.

S艂uchanie opowiadania E.Stadtm眉ller „Prawa i obowi膮zki” Zanim Pa艅stwo przyst膮pi膮 do przeczytania opowiadania prosz臋 pozwoli膰 dziecku usi膮艣膰 wygodnie. Czytaj膮c opowiadanie prosz臋 zaprezentowa膰 poni偶sz膮 ilustracj臋.

Rodzic zadaje pytania:

鉁O czym dowiedzia艂 si臋 Olek w przedszkolu?

鉁Jakie obowi膮zki ma w domu Twoja mama?

鉁Jakie obowi膮zki ma w domu Tw贸j tata?

鉁Jakie masz obowi膮zki w domu?

鉁W jaki jeszcze spos贸b mo偶emy pomaga膰 naszym rodzicom?

鉁Jakie marzenie mia艂 Olek?

鉁Jakie obowi膮zki wi膮偶膮 si臋 z posiadaniem rybek?W jaki spos贸b nale偶y dba膰 o rybki?

Zadanie nr 3.

Wys艂uchaj piosenki pt. 鈥濸iosenka o prawach dziecka鈥; postaraj si臋 zapamie台tac虂, o jakich prawach dziecka s虂piewaja台 dzieci w piosence. https://youtu.be/Mudintn3BM4

Zadanie nr 4.

膯wiczenie spostrzegawczo艣ci Czego brakuje? Rodzic rozk艂ada przedmioty na stole (przedmioty codziennego u偶ytku, np. kredka, klocek, lalka, samoch贸d) i prosi dziecko, aby je nazwa艂o i zapami臋ta艂o. Nast臋pnie prosi dziecko, aby odwr贸ci艂o si臋 ty艂em, i w tym czasie chowa jeden z przedmiot贸w. Nast臋pnie dziecko ogl膮da przedmioty, kt贸re pozosta艂y, i je nazywa. Jego zadaniem jest okre艣li膰, kt贸rego brakuje.

Zadanie nr 5.

Wykonaj 膰wiczenia grafomotoryczne.

3-latki

4-latki

To juz虈 koniec na dzis虂 馃榾 Mamy nadzieje, z虈e bawilis虂cie sie台 dobrze 馃槝

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *