Motyle

3Cze2020

Blok tematyczny: niby tacy sami, a jednak inni.
Temat: Przyjaciel dobry na wszystko

Witamy serdecznie „Motylki” i ich przyjaciół! Zaczynamy!
1 Gimnastyka poranna.  Zabawa „Spoko – loko. Tańce połamańce”
– Tańcz wesoło z przyjaciółmi z filmiku:  https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

2. Zabawa ”List od przyjaciela”.
– Dzisiaj do Waszych pań przyszedł krótki  list. Napisał go tajemniczy przyjaciel. Zaadresowany był  specjalnie do „Motylków”. Posłuchajcie.
Kochane dzieci z grupy „Motylki”!
Warto mieć przyjaciela. Taka osoba pomoże nam w trudnej chwili, wysłucha i pocieszy gdy jest  smutno. Podzieli się z nami tym co ma, i pamięta o naszych urodzinach. Chętnie się z nami zgodnie bawi i można zawsze na nim polegać. Jest troskliwy i miły.  Nie zapomnijcie o tym. Pozdrawiam Was serdecznie.
Przyjaciel.
PS Przesyłam Wam pocztówkę. Poproście mamę lub tatę, aby odczytała Wam napis. (załącznik 1)

  1. Zabawa „Prawda czy fałsz?”
    – Wybierz prawidłowe zachowania przyjaciela.
    – Po każdym zdaniu klaśnij jeżeli to prawda, a jeżeli to fałsz tupnij nogą w podłogę.
    Przyjaciel pomaga w trudnych chwilach.
    Przyjaciel umie pocieszyć smutnego kolegę.
    Przyjaciel kłamie.
    Można zawsze na nim polegać.
    Przyjaciel przezywa innych.
    Często się obraża.
    Potrafi się dzielić.
    Jest koleżeński.
    Zawsze mówi prawdę.
    Skarży.
    Jest złośliwy.
    Jest troskliwy.
    Brawo! Jesteś dobrym kandydatem na przyjaciela. A może już masz dobrego kolegę lub przyjaciela?
    Czy może on  na Ciebie liczyć?
  2. Zabawa „Słuchamy wiersza – Mój przyjaciel”
    Mój przyjaciel daję słowo,
    Jest osobą wyjątkową!

    Umie robić zamki z piasku,
    Po podwórku biega w kasku
    I dla innych się naraża
    jak policjant albo strażak

    Czasem bywa też piratem,
    Co na statku ma armatę,
    Raz rycerską nosi zbroję,
    Innym razem jest kowbojem.

    Kiedy się spotkamy w parku,
    To podzieli się koparką
    I pożyczy mi łopatkę
    Lub wiaderko w żółtą kratkę.

    Bardzo lubi mleczne krówki
    I czerwone ciężarówki,
    Piłkę nożną kopie w błocie,
    Z kotem ściga się po płocie.

    A w kieszonce od spódniczki
    Trzyma procę i kamyczki.
    Mój przyjaciel daję słowo
    Jest dziewczynką wyjątkową!

    5. Zabawa „Przyjaciel dobry na wszystko” – Odpowiedz na pytania. Ułóż krótkie zdania.
    – Kogo możemy nazwać przyjacielem?
    – Jaki powinien być przyjaciel?
    – W jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele? – załącznik 2, 3, 4, 5, 6

    6. Zabawa muzyczna z piosenką „Mam przyjaciela”
    – Posłuchaj piosenki i obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8
    – Co lubią wspólnie robić przyjaciele z piosenki?
    – Jak zachowują się wobec siebie chłopcy?
    – Zaśpiewaj refren piosenki wspólnie z chłopcami.
    Nie muszę nic robić sam,
    przecież przyjaciela mam.
    Jest fajnie mówię wam,
    bo przyjaciela mam./bis

7.Zabawa „Przyrzeczenie przyjaźni”
– Złóż przyrzeczenie w pozycji stojącej i wyprostowanej. Powtarzaj słowa rodzica:
Obiecuję: Zaakceptować przyjaciela nawet z jego wadami.
Pomagać, kiedy ma kłopoty.
Pożyczać mu chętnie swoje rzeczy.
Nie być zazdrosnym o jego sukcesy.
Nie być złośliwym wobec niego.
Nie okłamywać przyjaciela.

  1. Zabawa „Prezent dla przyjaciela”
    – Wykonaj własnoręcznie prezent dla dobrego kolegi lub przyjaciela. Może to być laurka, malunek lub być może figurka z plasteliny. Uruchom swoją fantazję.
    – Jeśli żaden pomysł nie przychodzi Tobie do głowy, wykorzystaj kolorowanki – załącznik 7 i 8.

    Życzymy Tobie wielu, wielu przyjaciół!!!

2Cze2020

Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni.

Temat: Poznajemy inne kultury

Witamy i do zabawy zapraszamy!!!

Zadanie 1.

Otwieramy okno i …ćwiczymy

pajacyki -5 razy.

podskoki na obu nogach -5 razy

przysiady -5 razy

kładziemy się na dywanie i jedziemy rowerkiem na spacerek-Jedzie rowerek…

ćwiczenie uspokajające –marsz po pokoju (wdech ustami –wydech nosem)

Zadanie 2

Wysłuchaj wiersz     https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

Postaraj się odpowiedzieć na pytania

-Jakie są dzieci całego świata?

-Jaki ma nos Eskimosek i gdzie mieszka?

– Gdzie odkryta została czekolada?

-Za pomocą czego Chinka zjadała śniadanie?

-Jak ubrana jest Japonka?

-Jakie jeszcze dzieci występują w wierszyku?

 

Zadanie 3

Posłuchajcie opowiadania ,,Karim”

https://www.youtube.com/watch?v=TfVmHl0ErMU

 

-O kim opowiadał Olek podczas posiłku?

-Dlaczego wujek nie chciał jeść potrawy,którą przygotowała mama?-

-Z jakiego kraju pochodzili rodzice Karima?

-Czym lubił się zajmować chłopiec?

-Czy dzieci polubiły nowego kolegę ?

Spróbujcie powiedzieć jak powinniśmy się odnosić do ludzi innych od nas?

Postawa, którą powinniśmy prezentować wobec  innych od nas ludzi nazywa się tolerancją. Jest to poszanowanie dla cudzych poglądów i zachowań. Taką postawę reprezentowały dzieci w przedszkolu Olka.

Zadanie 4.

W załącznikach 1,2,3,4 znajdują się obrazki dotyczące kultury arabskiej. Załącznik 1 to pismo arabskie Popatrzcie, jest ono zupełnie inne niż nasze. Załącznik 2 to budowle w jednym z arabskich krajów.

A trzeci i czwarty to stroje charakterystyczne dla tej kultury. Zarówno panie jak i panowie wyglądają inaczej. Ich ubrania są długie i jednokolorowe.

 

Zadanie 5.

W załącznikach kolejnych znajdują się karty pracy. Proszę o wydruk. Miłej zabawy, pozdrawiamy !!!

 

1Cze2020

Blok tematyczny: niby tacy sami, a jednak inni.
Temat: dzieci z różnych stron świata.

Witamy! Jak się mają milusińscy po wczorajszym „Dniu Dziecka”?
Nikt nie zaspał? Wszyscy gotowi do zajęć?
No to start!!

  1. Zabawa „Gimnastyka poranna”- otwórz szeroko okno lub ćwicz na balkonie 🙂
    – kilkanaście podskoków na dwóch nogach, na prawej, na lewej, pajacyki,
    – zginamy ciało w pół dotykając rękoma palców u nóg 1, 2, 3 (proste kolana) i na 4 wyprost z rękoma w górę/ powtórzyć kilkanaście razy,
    – stanąć w lekkim rozkroku, ręce na biodra i krążenie bioder,
    – teraz krążenie ciała od pasa w górę
    – wymachy nogi jak najwyżej do przodu i w górę, zmiana nogi/ powtarzać
    – powtórzyć podskoki obunóż
    – wdech nosem, równocześnie ręce w górę – wydech ustami , ręce w dół/ powtórzyć kilka razy
    – siadamy, ręce z tyłu podpierają ciało, nogi proste, w rozkroku i przeplatanka ( tak jak w przedszkolu)
    – nadal siedzimy, ręce obejmują kolana i ciało wykonuje kołyskę,
    – kładziemy się na plecach i rękoma „łapiąc powietrze” podciągamy się do góry / powtórzyć
    – kładziemy się na boku , energicznie noga w górę i bardzo powoooooli opuszczamy, zmiana boku i to samo druga noga…/ powtórzyć kilka razy
    – kładziemy się na brzuchu, chwytamy się za nogi i kołyska ,
    – wstać, wdech nosem, równocześnie ręce w górę – wydech ustami , ręce w dół/ powtórzyć kilka razy.
  2. Zabawa muzyczna „Śpiewamy piosenkę – jesteśmy dziećmi”
    – Posłuchaj piosenki i obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
    – Czego potrzebują dzieci na całym świecie?
    – Jak wyglądają dzieci na filmiku?
    – Zaproś do wspólnego śpiewania rodzeństwo lub rodziców.
    refren: Jesteśmy dziećmi, chcemy miłości.
    Jesteśmy dziećmi, chcemy radości.
    Chcemy, by często tulono nas
    i żeby miło płynął nam czas.

    3. Zabawa „Gdzie mieszkają dzieci?”
    – Wydrukuj i obejrzyj załącznik 1
    – Wspólnie z rodzicem ustal z jakich krajów pochodzą dzieci.
    – Opisz jak wygląda pierwsze dziecko, drugie, trzecie…Ułóż krótkie zdania.
    – Które z kolei to dziecko z Egiptu?(czwarte)
    – Na którym miejscu jest dziecko z Kanady? (na pierwszym)
    – Które z kolei dziecko pochodzi z Meksyku? (szóste)
    – Teraz rozetnij ilustrację na 7 części.  (Tak, aby każde dziecko było na osobnym obrazku)
    – Wydrukuj załącznik 2 lub znajdź atlas i otwórz go w miejscu gdzie jest mapa całego świata.
    –  Czy wiesz co to jest atlas? To książka, w której jest zbiór map.
    – Ułóż dzieci na mapie w miejscach, z których pochodzą.
    -Nie przyklejaj w atlasie! Posłuży on jeszcze tobie w innych sytuacjach.

    4. Zabawa dla dzieci 5 -letnich „Tworzymy słowa”
    – Jak nazywa się dziecko, które mieszka w Polsce? Polak.
    -Jak nazywa się dziecko mieszkające w Kanadzie? Kanadyjczyk. (w Egipcie – Egipcjanin, w Meksyku – Meksykanin itd)

    5. Zabawa „Dzielimy słowa na sylaby i szukamy głosek”
    – Podziel na sylaby słowa: Polak, Kanadyjczyk, Japonka
    – Jaką głoskę słyszysz na początku słów: Polska, Kanada?
    – Jaką głoskę słyszysz na końcu słów: Meksyk, Egipt?
    Zadanie dla dzieci 5 – letnich – wymień po kolei głoski w słowach: Polska, Egipt. Pokazuj głoski na palcach.

    6. Zabawa „Słuchamy wiersza – Małe cuda”
    – Posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica.
    To nieprawda, że dorośli najmądrzejsi są pod słońcem,
    bo kto uczy ich radości? Małe roześmiane brzdące!
    Tak wspaniale być maluchem, biegać boso, liczyć mrówki,
    koniec tęczy mieć za uchem, łowić ryby na sznurówki.
    Wszystkie dzieci są ciekawe, chcą znać pismo i cyferki,
    badać to, co piszczy w trawie, wiedzieć, czemu słoń jest wielki.
    Gdy się dziecku coś nie uda i popada w tarapaty,
    wspieraj je, a sprawisz cuda, nie krzycz głośniej od armaty!
    Dzieci lubią być słuchane, kiedy mówią coś z powagą,
    a gdy czasem chcą być same, mają też do tego prawo.
    Nikt nie może szturchać dziecka, straszyć klapsem ani pasem,
    śmiać się, gdy mu leci łezka, lub nazywać go głuptasem.
    Czasem dzieci są marudne, płaczą z żalu lub ze złości,
    są samotne, śpiące, brudne, ale zawsze chcą miłości!
    Gdy się duzi bawią z dziećmi w śmichy-chichy, poczytajki,
    świat jest piękny i bezpieczny, lepszy od zmyślonej bajki.

  3. Zabawa „Czy rozumiesz treść wiersza?”
    – Co lubią dzieci?
    – Jak myślisz, dlaczego nie można na dzieci krzyczeć?

    8. Zabawa plastyczna „Lepimy dzieci z różnych krajów”
    Przygotuj plastelinę i podkładkę
    – Ulep z plasteliny figurkę przedstawiającą dziecko z wybranego kraju.

Miłej zabawy!!!!

28Maj2020

Kochane Motylki

Z okazji nadchodzącego Dnia Dziecka

życzymy Wam

Wielu wspaniałych zabaw, miłych chwil z rodzicami

oraz  spełnienia marzeń.

Wasze  wychowawczynie.

 

28Maj2020

Temat tygodnia: Święto naszych rodziców

temat: Niespodzianki dla rodziców

Witamy Motylki  w piątek!!

Zadanie 1.

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8 – Tańcz z Mają

Zadanie 2

Posłuchajcie wiersza

https://www.youtube.com/watch?v=kacDeA0UeNI

Odpowiedzcie na pytania :

Kto jest całym światem dla dzieci?

Czego rodzice maja bez końca?

Za co dziękujemy rodzicom?

Zadanie 3.

W załączniku 1 znajdują się zadania do policzenia. Proszę o wydrukowanie.

Zadanie 4.

W załączniku 2 znajduje się obrazek. Są to majowe kwiaty. Jak się one nazywają?

Proszę utworzyć liczbę mnogą od wyrazów

-tulipan-….

-narcyz-…

-konwalia-…

-stokrotka-…

-mak-…

 

Zadanie 5.

Zaproście mamę lub tatę do wspólnej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=XdZ5R0Ixmlg

Zadanie 6.

W załącznikach znajdują się karty pracy.

Załacznik3- to tęcza.

Możecie ją pomalować farbami lub poprzyklejać kolorowe kropki z plasteliny.Można tez ją tylko pokolorować.

Załącznik 4 to kwiatek do pokolorowania (4 latki). Można go potem poprzecinać i układać  obrazek.

W filmiku znajduje się propozycja laurki dla rodziców. Potrzebne będą korek, farby, pisaki lub kredki oraz kartka. Są tam jeszcze inne możliwości do wyboru.

https://www.youtube.com/watch?v=3a03HJs8J8w

Miłej zabawy.!!!!

27Maj2020

Blok tematyczny: święto rodziców
Temat: nasze ulubione zabawy i sporty

Witamy, witamy!! I Zaczynamy.
1. Gimnastyka poranna – zabawa „Wyginaj ciało śmiało” https://www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY
2. Zabawa logopedyczna dla chętnych – ćwiczenia w prawidłowym oddychaniu oraz usprawnianie narządów artykulacyjnych  https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I
3. Zabawa „Miasto kartonów”

Przygotuj: kartony, flamastry i szeroką taśmę.
– Zbuduj kartonowe miasto, bazę, zamek, statek piratów, a może nawet rakietę kosmiczną?
– Daj się ponieść wyobraźni niezależnie od ilości kartonów!

  1. Zabawa „Zbuduj najwyższą wieżę z klocków”

Przygotuj ogromny zapas klocków.
– Wybuduj jak najwyższą wieżę w jak najkrótszym czasie!

5. Zabawa „Domowe zawody w kręceniu hula hop”
Przygotuj: hula – hop.
– Kręć kołem jak najdłużej.
– Nie masz hula hop? Skacz na skakance, odbijaj piłeczkę lub balon.

  1. Zabawa „Odbij balon jak najwięcej razy”

Przygotuj: balony.
– Licz ile razy uda się Tobie odbijać balonem zanim dotknie podłogi.
– A gdyby tak spróbować odbijać balon tylko nogami?
– Ciekawe jaki będzie Twój rekord?

  1. Zabawa „Skarpetkowa wojna”

– Czy masz szufladę, w której trzymasz skarpetki bez pary?
– Skarpetki zwiń w kulkę i rozpocznij z rodzeństwem skarpetkową wojnę.
– Uderzenie takim pociskiem nie boli.
– Nie celuj w twarz.

  1. Zabawa „Kręgle”

– Co powiesz na domowe kręgle?
– Niech kulą będzie piłka, a kręglami butelki bez wody  lub papierowe kubeczki.
– Trafiaj piłką w butelki!
– Ile trafiłeś?

  1. Zabawa „Rzut do celu”

    – Ustaw kilka misek, koszyków czy papierowych talerzyków i rzucaj do nich piłeczkami czy zwiniętymi w kulkę skarpetkami.

    – Ile razy trafiłeś?

10. Zabawa z piosenką : „Olek i Ada” https://www.youtube.com/watch?v=ZSXClGr4Ss8
– Wykonaj akompaniament do piosenki.
– Graj na dowolnym instrumencie w rytm piosenki.
– Śpiewaj razem d dziećmi.

11. Zabawy grafomotoryczne i plastyczne „Lubię rysować”
– Lubisz rysować, domalowywać?
– Wybierz dla siebie karty pracy i wykonaj polecenie.
4 latki
Załącznik 1- Połącz takie same obrazki
Wszyscy:
Załącznik 2 i 3 – Pokoloruj wybrany obrazek według kodu
Załącznik 5 – Dokończ kolorowanie misia
5 latki
Załącznik 4 – Dorysuj drugą połowę obrazka

Na dzisiaj dziękujemy i zapraszamy jutro!!
Pa! Pa!!!

27Maj2020

Drodzy Rodzice🙂. Zapraszamy w nasze skromne progi w celu odbioru drobnego upominku🎁 z okazji Dnia Dziecka🙂 Prosimy Rodziców poszczególnych grup o odbiór upominków w poszczególne dni:
czwartek 28.05 grupa Pszczółki🐝 i Motylki🦋
piątek 29.05 grupa Biedronki🐞 i Mrówki🐜
poniedziałek 01.06 grupa Świerszcze🦗, prosimy aby zachować w miarę możliwości wszelkie środki ostrożności. Prosimy o odbiór prezencików w godz.7:30-14:30. Pozdrawiamy serdecznie 😘

27Maj2020

Temat tygodnia: Święto rodziców

Temat:  Mój kochany tatuś

Witamy w środę wszystkie Motylki

Zadanie 1.

Wszyscy mówimy wierszyk i oczywiście pokazujemy

Gimnastyka to zabawa

Sport dla dzieci ważna sprawa

Ręce w górę, w przód i w bok

Skłon do przodu ,przysiad…skok

Każdy się robi taki malutki to proszę państwa są krasnoludki

Teraz rośniemy znowu do góry i tak po niebie pływają chmury

Zadanie 2

Posłuchajcie wiersza pt .Dzień taty

Dziś Dzień Taty – mówi mama.

– Czy pomysły jakieś macie?

Nie wypada, abym sama wyprawiała święto tacie…

Krzyś uśmiecha się do mamy.

– Mamy z Anią świetne plany!

Po śniadaniu, na trzepaku,

będzie popis akrobatów.

Potem – wyścig rowerami!

My, niestety, go przegramy.

Dla zwycięzcy są nagrody

– choćby Ani pokaz mody.

No i zanim tata zaśnie, poczytamy tacie baśnie…

Krzyś i Ania są szczęśliwi.

– To się dzisiaj tatuś zdziwi!

Tylko mama zamyślona, trochę smutna, jak nie ona…

Wreszcie wzdycha głośno na to:

– Też bym chciała dziś być… tatą!

 

Rozmowa na temat wiersza

-O jakim święcie mówiła mama z wiersza ?

-O co prosiła mama swoje dzieci?

-Jakie pomysły miał Krzyś ?

-Co dzieci chciały zrobić wspólnie?

 

Zadanie 3.

Obejrzyjcie obrazki z załącznika 1,2  i powiedzcie kogo one przedstawiają?

Jak twój tata ma na imię ?Jaką głoską zaczyna się jego imię? A może potrafisz powiedzieć wszystkie głoski po kolei?

 

Zadanie 4.

Proszę o zadanie pytań dziecku

Jakiego wzrostu może być człowiek?(niski ,średni ,wysoki)

Jak nazywamy ludzi mających dany kolor włosów(blondyn, brunet, szatyn)

Jakiej długości można mieć włosy(długie ,krótkie, można lub można ich nie mieć)

Proszę o dobranie przeciwstawnych słów

wysoki-  …

długi-….

ładnie-..

mały-…

Zadanie5.

Obejrzyjcie obrazki przedstawiające tatę w różnych sytuacjach .Opowiedzcie co widzicie na obrazkach.  Proszę  o wypowiadanie się całymi zdaniami.( zał.3,4,5)

Zadanie 6.

W załącznikach znajdują się kolorowanki dla dziewczynki i dla chłopca. Proszę o wydrukowanie i pokolorowanie wybranej lub jeśli ktoś chce to obydwóch.

Zadanie 7

Wszystkie dzieci uwielbiają spacerować z tatą. Bo tata jest fajny i kupuje lody. Posłuchajcie wesołej piosenki, idealnej na Dzień Ojca.

Ten nasz tata to okropnie fajny facet,
nie chciał draki, więc dzieciaki wziął na spacer…

Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody,
zimne lody dla ochłody –
to jest myśl!

Choć nasz tata robi strasznie duże kroki
i nie patrzy wcale na nas, lecz w obłoki…

Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody,
zimne lody dla ochłody –
to jest myśl!

Chociaż tato wcale teraz nas nie słucha,
bo mu słońce właśnie szepce coś do ucha…

Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody.
zimne lody dla ochłody –
to jest myśl!

Wanda Chotomska

Posłuchaj piosenki Dobrze z tatą iść:

https://miastodzieci.pl/piosenki/dobrze-z-tata-isc/

Zadanie 8

Pobaw się z sówką  Zosią

Zadania dla małych bystrzaków-ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość.

https://www.youtube.com/watch?v=VxeMGmfxct4

Zadanie 9.

Jeżeli ktoś ma ochotę zrobić dla taty coś jeszcze, to w załączniku 6 jest propozycja.

Chętnych zapraszamy do zabawy.

25Maj2020

Blok  tematyczny: święto rodziców
Temat: kwiaty dla mamy
Halo, halo, już rano!!!! Czy wiesz jakie dzisiaj święto?
Czy złożyłaś/eś mamusi życzenia?
Czy wycałowałeś/ aś mamusię??
Powiedz wierszyk: kocham Cię mamo, bo serce moje
bije tak samo jak serce Twoje!!! 🙂

1 Gimnastyka poranna
– Ćwicz razem z Pipi!  https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

2. Słuchanie opowiadania „Prezent dla mamy”.
Pewnego majowego dnia Kasia wybrała się na spacer do parku, aby pooddychać świeżym, wiosennym powietrzem. Pomyślała też, że w parku kwitną piękne wiosenne majowe kwiaty, takie jak bzy oraz konwalie.
Padał drobny deszczyk, ale Kasi w ogóle to nie przeszkadzało. Ubrała ciepły sweter, palto z kapturem i kalosze. Deszcz wcale jej nie zmoczył. Gdy tak szła chodnikiem spotkała koleżankę Zosię.
– Cześć Zosia! – zawołała z daleka Kasia.
– Hej!
– Dokąd idziesz tak ubrana?
– Biegnę do kwiaciarni.
– Po co? – zapytała zdziwiony Kasia.
– Zapomniałaś? Przecież dzisiaj jest Dzień Matki. Chcę swojej mamie zrobić prezent. Gdy wróci z pracy wręczę jej ulubione kwiaty – konwalie.
– To prawda. Ja zrobię dla mamy piękną laurkę.
– Zosia, przecież ty jesteś mokra! Masz mokre buty – zauważyła Kasia.
– Noooo… trochę mi zimno – odparła zawstydzona koleżanka – A…psik!
– Twój parasol ma dziury, deszcz kapie ci na nos.
– Jak się rozchorujesz dostarczysz mamie zmartwienie!
– Masz rację – zasmuciła się Zosia. – Pobiegnę szybko do kwiaciarni, a później do domu to mniej zmoknę! Do zobaczenia!
– Cześć!
Zosia pobiegła raz po raz wpadając do kałuży. Była cała mokra.
Po południu wręczyła mamie konwalie i złożyła życzenia. Mama ucałowała serdecznie swoją córeczkę i ułożyła do łóżka, bo… Zosia miała katar i gorączkę.
Kasia zaś słuchała w parku śpiewu ptaków, podziwiała pięknie kwitnące i pachnące stokrotki i fiołki. Po powrocie do domu zrobiła z czerwonego kartonu śliczną laurkę w kształcie serduszka. Narysowała na niej fiołki i wręczyła swojej mamie.

2.Zabawa „Czy rozumiesz tekst?” Rozmowa na temat opowiadania.
– Odpowiedz na pytania całym zdaniem.
· Gdzie wybrała się Kasia?
· Kogo Kasia spotkała w parku?
· Gdzie biegła Zosia?
· Dlaczego Kasia była zaskoczona widokiem Zosi?
· O jakim święcie jest mowa w opowiadaniu?
· Jakie majowe kwiaty spotkały dziewczynki?

3.Zabawa ” Majowe kwiaty” załączniki 1, 2, 3
–  Poszukaj na ilustracjach, a najlepiej w ogrodzie lub parku majowe kwiaty: bez i konwalie.
– Powąchaj i powiedz jak pachną.
– Opowiedz jak wyglądają płatki, łodyga i liscie.
– Zbuduj krótkie zdania.

4. Zabawa ruchowa „Zbieramy kwiatki dla mamy”.
– Na dywanie rozłóż kwiatki lub ilustracje kwiatów – załącznik 4 i 5 (obrazki do rozcięcia)
– biegaj ostrożnie po pokoju w rytm melodii np: https://www.youtube.com/watch?v=vKVoTl9D-60
– Podczas przerw w muzyce zatrzymaj się i uważnie posłuchaj poleceń rodzica np:
· Pozbieraj tyle kwiatów, ile razy klasnę w dłonie,
· Podnieś 1 stokrotkę i 2 konwalie. Ile masz kwiatów? Jak to policzyłeś? Odpowiedz całym zdaniem.
. Ułóż bukiet z 5 dowolnych kwiatów.
. Ułóż kompozycję z 3 fioletowych kwiatów.
5. Zabawa z piosenką „Moja mama” https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE
– Posłuchaj piosenki. O kim opowiada?
– Ucz się fragmentami za głosem wokalistki.
refren: Jest najlepsza moja mama. Piękna, mądra, ukochana/bis
zwrotka 1 i 3: robi dania ulubione. Ładnie sprząta cały domek.
Chodzi ze mną na spacerek i zna mnóstwo fajnych gierek.
refren: Jest najlepsza….
Zwrotka: 2 i 4: Z nią nie nudzę się w ogóle. Zawsze coś mi wyczaruje.
Da buziaka, gdy jest źle i do snu utuli mnie.
Miłej zabawy.
6. Zabawa plastyczna „Kwiaty dla mojej mamusi” – załącznik 6
– Przygotuj: farby plakatowe, pędzel, kartkę z bloku technicznego
– Pomaluj dokładnie wewnętrzną część dłoni na dowolny kolor (oprócz zielonego , czarnego i brązowego)
– Odciśnij mocno na kartce
– Dokładnie zmyj farbę z dłoni i pomaluj ją na inny kolor.
– Ponownie odciśnij obok poprzedniej.
– Domaluj łodygi i liście.
– Praca gotowa. Podaruj ją swojej mamusi.:)

Życzymy Tobie, Twojej mamusi  całej rodzinie – MIŁEGO POPOŁUDNIA!!!