Mrówki

13kw.2021

Blok tematyczny: Cuda i dziwy
Temat zajęć – W przestrzeni kosmicznej.

Halo, halo!!! Pobudka i zapraszamy na zajęcia.

  1. Zabawa logopedyczna „Gimnastyka buzi i języka”
    – Wszystkie dzieci powtarzają ćwiczenie podobnie jak wczoraj.
  2. Zabawa „Ruch to zdrowie” – ćwicz jak wczoraj

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&ab_channel=WPODSKOKACH

Drogie dzieci! Spójrzcie w niebo! Czy zastanawialiście się kiedyś co dzieje się tam, bardzo wysoko, daleko ponad chmurami?  Czy tam wysoko w ogóle coś jest? Otóż tak!! Nasza planeta Ziemia jest jedynie małą cząstką  tego, co dzieje się w kosmosie.  Co widać na niebie wieczorem gołym okiem?
Dzisiaj właśnie porozmawiamy o tym, co dzieje się w przestrzeni kosmicznej.

  1. Zabawa z wykorzystaniem kart pracy „Odkrywam siebie” – str 70
    – Dokładnie obejrzyj obrazek. Zastanów się co przedstawia.
    – 6 latek i Oliwia: spróbuj samodzielnie przeczytać nazwy planet.
    – 5 latek: Posłuchaj nazw planet czytanych przez rodzica.
    – Zadanie dla chętnych: naucz się na pamięć wymieniać wszystkie planety zaczynając od tej najbliżej Słońca.
    – Powiedz jak nazywa się pierwsza, druga siódma , ósma planeta- licząc od Słońca.
    – Jak myślisz, na której planecie będzie najcieplej, a na której najzimniej. Dlaczego tak uważasz?
    – 6 latek: zbuduj na ten temat krótkie zdania.
  2. Zabawa „Badamy słowa” – (6 latki przygotują czerwone i niebieskie cegiełki – takie jakie używamy w przedszkolu.)
    – Podziel na sylaby słowa i wyklaszcz: Ziemia, Saturn, Merkury. Ile sylab?
    – Podziel na głoski słowa i pokazuj palce: Uran, Mars. Ile głosek?
    – 6 latek; zbuduj z cegiełek wyrazy: Wenus, Uran, Mars
    Przypominamy: czerwone cegiełki to samogłoski, a niebieskie to spółgłoski.
  3. Piosenka „Ufoludki na urlopie”

– Posłuchaj piosenki uważnie i odpowiedz na pytania:

  • Skąd przyleciały ufoludki na naszą planetę?
  • Co robili przybysze na Ziemi? Odpowiedz całym .

– Zaśpiewaj refren. Klaszcz w rytm muzyki. Może znajdziesz w kuchni przedmiot, na którym zagrasz rytm refrenu. np: 2 talerze, butelkę i łyżkę. Uruchom swoją wyobraźnię.

  1. Zabawa „Dyktando graficzne” – przygotuj zeszyt A4 lub kartkę A4
    – Na nowej, kolejnej kartce narysuj:
  • na środku 2 kolorowe statki kosmiczne
  • w prawym, górnym rogu gwiazdę: Słońce
  • w lewym , górnym 4 planety według własnego pomysłu
  • w lewym dolnym rogu narysuj 3 ufoludki (zielonego, czerwonego i niebieskiego)
  • w prawym dolnym 1 kosmonautę – załącznik 1,2
  1. Zabawa „Kosmonauta”
    – Czy wiesz kim jest kosmonauta?
    – Opowiedz jak wygląda stój kosmonauty (astronauty)?
    – Przypomnij sobie wiersz o kosmonaucie, którego uczyliśmy się na zajęciach w przedszkolu.
    – Zaprezentuj domownikom. Może spróbujesz nauczyć wiersza rodziców?

Kosmonauta idzie dróżką.
Przytupuje jedną nóżką.
Klaszcze w ręce raz i dwa.
Podskakuje hopsa, sa.
Już w rakiecie prosto siada.
Kiwa głową do sąsiada.
Ster rakiety w ruch już wprawia,
choć to wcale nie zabawa.
I rakieta się unosi,
bo ją o to ładnie prosi.

8. Zabawa „Rakieta i ufoludki” – ćwiczenie w karkach pracy str. 71
– Odwzoruj rysunki rakiety i ufoludka.
– Rysuj po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.
– Pokoloruj rysunek.
9. Zabawa „Czytam i piszę, bo lubię” zadanie dla 6 latków
– Przygotuj książkę z literami i liczbami. Wybierz sobie tekst, który wyćwiczysz. Najlepiej na stronach z literą ł, j, f.
– Na końcu książki są litery do ćwiczeń w kształtnym pisaniu. Poćwicz kolejną literę małą i wielką. Pamiętaj o zachowaniu odstępów między literami. Pisz od linii do linii, zachowaj właściwe etapy pisania litery. Pisz wolno i starannie. Powodzenia.

10.Zabawa „Szlaczki” – zadanie dla 5 latków
– Przygotuj książkę z literami.
– Wybierz kolejny szlaczek. Rysuj po śladzie. Pokoloruj.

Życzymy miłej pracy. Do zobaczenia!!!!

12kw.2021

Data: poniedziałek 12.04.2021

Temat kompleksowy: cuda i dziwy

Temat dnia: Na planecie chustolandia

Witamy Mróweczki po weekendzie i zapraszamy do …pracy. Czy wszyscy maja dziś dobre humorki?

Zadanie 1.

Wiosenna gimnastyka buzi i języka. Ćwicz zgodnie z poleceniem. Rodzica proszę o przeczytanie poleceń.

Zadanie 2.

A teraz trochę ruchu. Zapraszamy do rytmiki

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&ab_channel=WPODSKOKACH

Zadanie 3

Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej Kwiecień.

Proszę o przeczytanie wiersza dziecku.

Chodzi Kwiecień po świecie

w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki

w ciągu małej chwileczki

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom – skrzydła doczepia,

krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu,

strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi,

klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze,

gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie,

by pachniały w wazonie,

z papug zrobi tygrysy,

które jedzą irysy,

sto kogucich grzebieni

w wielkie góry zamieni –

ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

Zabawa Jestem kwietniem i wyczaruję…

Pałeczka do czarowania.

Dziecko poruszają pałeczką przygotowaną przez Rodzica i kończą zdanie: Jestem kwietniem i wyczaruję…, wymyślając coś nieprawdopodobnego.

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie –co to znaczy ,,Kwiecień plecień bo przeplata ,trochę zimy ,trochę lata”

Zadanie 4.

Dziś poznajemy kolejną literkę. Jest to literka ż. Proszę o przeczytanie poniższego wierszyka

Zabawy i ćwiczenia z literą ż

Kto jest bohaterem wierszyka ?

Analiza i synteza słuchowa słowa żaba. (załącznik 1) Załącznik 1

  • Dzielenie słowa żaba na sylaby.

− Co słyszycie na początku słowa żaba?

Dzielenie słowa żaba na głoski.

 (Takie kwadraty przygotowane były już do zajęć z literką )

-układanie wyrazu z białych kwadratów

-układanie wyrazu z kolorowych kwadratów

Jakim kolorem zaznaczymy literkę ż . Zastanówcie się proszę

  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żmija …)

 

Zadanie 5

Proszę o przygotowanie kartki oraz kredek i ołówka.

https://www.youtube.com/watch?v=y2LtguWdjhE&ab_channel=Bajki

Spróbujcie proszę narysować żabę według instrukcji oraz napisać literkę ż

Zadanie 6.

6  latki –zadania do wykonania – załącznik  2   Załącznik 2

5 latki –zadanie do wykonania-załącznik 3  Załącznik 3

Oczywiście jeżeli dzieci maja ochotę wykonać zadania dla obu grup wiekowych to bardzo proszę.  

Zadanie 7

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 91 oraz 104 –literka ż (6latki)

Odkrywam siebie –Przygotowanie do pisania, czytania i liczenia s.42 i 43 (5 latki)

Zadanie 8

Proszę o wydrukowanie i pokolorowanie załącznika 4  w wolnym czasie. Miłej zabawy. załącznik4

9kw.2021

Blok tematyczny: chciałbym być sportowcem
Temat: nasze ulubione zabawy i sporty

Witamy, witamy!! I Zaczynamy.
1. Gimnastyka poranna – zabawa „Wyginaj ciało śmiało” https://www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY
2. Zabawa logopedyczna dla chętnych – ćwiczenia w prawidłowym oddychaniu oraz usprawnianie narządów artykulacyjnych  https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I
3. Zabawa „Domowe zawody w kręceniu hula hop”
Przygotuj: hula – hop.
– Kręć kołem jak najdłużej.
– Nie masz hula hop? Skacz na skakance, odbijaj piłeczkę lub balon.
4.Zabawa „Odbij balon jak najwięcej razy”
Przygotuj: balony.
– Licz ile razy uda się Tobie odbijać balonem zanim dotknie podłogi.
– A gdyby tak spróbować odbijać balon tylko nogami?
– Ciekawe jaki będzie Twój rekord?
5. Zabawa „Skarpetkowa wojna”
– Czy masz szufladę, w której trzymasz skarpetki bez pary?
– Skarpetki zwiń w kulkę i rozpocznij z rodzeństwem skarpetkową wojnę.
– Uderzenie takim pociskiem nie boli.
– Nie celuj w twarz.
6.. Zabawa „Kręgle”
– Co powiesz na domowe kręgle?
– Niech kulą będzie piłka, a kręglami butelki bez wody  lub papierowe kubeczki.
– Trafiaj piłką w butelki!
– Ile trafiłeś?
7. Zabawa „Rzut do celu”
– Ustaw kilka misek, koszyków czy papierowych talerzyków i rzucaj do nich piłeczkami czy zwiniętymi w kulkę skarpetkami.
– Ile razy trafiłeś?
8. Zabawa z piosenką : „Olek i Ada” https://www.youtube.com/watch?v=ZSXClGr4Ss8
– Wykonaj akompaniament do piosenki.
– Graj na dowolnym instrumencie w rytm piosenki.
– Śpiewaj razem z dziećmi.

9. Zabawa „Pokoloruj obrazek według kodu” – załącznik – (5 latki)
10. Zabawa „Lubimy czytać i pisać” (6-latki, Leon i Oliwia)
Przygotuj kartę – wycinankę (ksero) – wytnij: wielką i małą literę F,f wyraz „foka” w całości, tekst do czytania z litera: F,f, tekst do wykreślania z literą F,f
– Znajdź w zeszycie A-4 pisaną literę F,f
– Ćwicz pisanie liter po śladzie
– Przygotuj litery F,f i wklej do zeszytu
– Zastanów się, czy litera F,f jest spółgłoską czy samogłoską?
– Wytnij z kolorowego papieru niebieską cegiełkę i wklej pod literami.
– Przygotuj wyraz „foka”. Pokoloruj cegiełki na czerwono lub niebiesko i wklej.
– Narysuj kredkami fokę
– Przygotuj tekst do czytania z literą F,f
– Ćwicz wytrwale czytanie. Staraj się łączyć głoski w wyrazy.(6 latki i Oliwia)
– Przygotuj tekst do wykreślania liter F,f.  Odszukaj wszystkie litery F,f. Zaznacz je, najpierw w pierwszej linijce i dalej.
– Wykonaj kolorowy wąski szlaczek

Na dzisiaj dziękujemy!!
Pa! Pa!!!

8kw.2021

Blok tematyczny: chciałbym być sportowcem
Temat: lubię odpoczywać czynnie

Witamy, witamy!! I Zaczynamy
1. Gimnastyka poranna – zabawa „Wyginaj ciało śmiało” https://www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY
2. Zabawa logopedyczna dla chętnych – ćwiczenia w prawidłowym oddychaniu oraz usprawnianie narządów artykulacyjnych  https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I

  1. Zabawa „Lubimy czytać i pisać” (6-latki, Leon i Oliwia)
    Przygotuj kartę – wycinankę (ksero) – wytnij: wielką i małą literę J,j, wyraz „jajko” w całości, tekst do czytania z litera: J,j, tekst do wykreślania z literą J,j
    – Znajdź w zeszycie A-4 pisaną literę J,j
    – Ćwicz pisanie liter po śladzie
    – Przygotuj litery J,j i wklej do zeszytu
    – Zastanów się, czy litera J,j jest spółgłoską czy samogłoską?
    – Wytnij z kolorowego papieru niebieską cegiełkę i wklej pod literami.
    – Przygotuj wyraz „jajko”. Pokoloruj cegiełki na czerwono lub niebiesko i wklej.
    – Narysuj kredkami jajko
    – Przygotuj tekst do czytania z literą J,j
    – Ćwicz wytrwale czytanie. Staraj się łączyć głoski w wyrazy.(6 latki i Oliwia)
    – Przygotuj tekst do wykreślania liter J,j Odszukaj wszystkie litery J,j. Zaznacz je, najpierw w pierwszej linijce i dalej.
    – Wykonaj kolorowy wąski szlaczek
  2. Zabawy w kartach pracy „Odkrywam siebie” str 67, 68, 69
    – obejrzyj obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Pokoloruj rysunki kół na odpowiednie kolory.
    – dokończ rysować kwiatki według wzoru. Pokoloruj rysunki.
    – rodzic będzie czytać tekst, a ty rysuj po śladach rysunków w wyrazowo – rysunkowej opowieści.
    – 6 latki – ułóż zdania na temat obrazka.
    – 5 latki Narysuj lub namaluj na temat: wycieczka z rodzicami do parku.

Na dzisiaj wszystko. Do zobaczenia!!

7kw.2021

Środa – 7.04.2021 r.

Witam wszystkie dzieci i zapraszam do wspólnego wykonywania ćwiczeń i zabaw logopedycznych.

Logopedia – ćwiczenia utrwalające. „Rozgrzewka” buzi i języka.

Piosenka logopedyczna.

 

Uzupełnij karty pracy, pokoloruj obrazki.

Poćwicz wymowę, mów starannie i wyraźnie.

 

Różnicowanie głosek w wyrazach – głoski opozycyjne: cz – c, ż – z , sz – s.

 

Zapraszam do zabawy.

Zabawa przy piosence – Okulary

 

https://www.youtube.com/watch?v=2ykJ9rd3dtY

 

Utrwalamy trudne słowa zawierające głoski szumiące i syczące oraz głoskę r.

 

Dokładnie wymawiajcie trudne słowa z głoskami szumiącymi i syczącymi.

Julian Tuwim

Okulary

Biega, krzyczy pan Hilary:
„Gdzie są moje okulary?”

Szuka w spodniach i w surducie,
W prawym bucie, w lewym bucie.

Wszystko w szafach poprzewracał,
Maca szlafrok, palto maca.

„Skandal! – krzyczy – nie do wiary!
Ktoś mi ukradł okulary!”

Pod kanapą, na kanapie,
Wszędzie szuka, parska, sapie!

Szuka w piecu i w kominie,
W mysiej dziurze i w pianinie.

Już podłogę chce odrywać,
Już policję zaczął wzywać.

Nagle zerknął do lusterka…
Nie chce wierzyć… Znowu zerka.

Znalazł! Są! Okazało się,
Że je ma na własnym nosie.

7kw.2021
Witam Dzieci i Rodziców!
 Temat dzisiejszej katechezy brzmi: Cieszymy się, że Jezus zmartwychwstał!
Na pewno pamiętacie, że świętowaliśmy Wielkanoc dlatego, że Jezus zmartwychwstał.
Wiecie też, że Wielkanoc to najważniejsze święta w roku.
Ale skąd my o tym wiemy? Jak ta wiadomość do nas dotarła? To ciekawa historia, posłuchajcie:
Po śmierci Pana Jezusa na krzyżu Jego ciało złożono do grobu. Grób wykuto w skale i zamknięto ogromnym ,ciężkim kamieniem. Postawiono straże – żołnierzy broniących dostępu. W niedzielę wcześnie rano przyszły kobiety, które bardzo kochały Jezusa. Przyszły i … zobaczyły, że kamień jest odsunięty, grób pusty a silni żołnierze drżą ze strachu.
Nagle ukazał się siedzący na skale anioł.Kobiety przestraszyły się, ale anioł powiedział:
,, Nie bójcie się – Szukacie Jezusa ukrzyżowanego, ale tu Go nie ma, powstał z martwych”
Kobiety ogromnie się ucieszyły, że Jezus żyje. Zwyciężył! Pokonał śmierć i zło!
Szybko pobiegły powiedzieć o tym uczniom Jezusa a oni przekazali tą nowinę innym ludziom, potem wszystko zostało  spisane i wiadomość dotarła do naszych czasów.
A teraz pomyślcie:
– w jaki dzień kobiety szły do grobu Jezusa?
– kto im powiedział o zmartwychwstaniu Jezusa?
– dlaczego kobiety tak bardzo się ucieszyły?
– co pokonał Pan Jezus?
Pamiętacie, że ,, alleluja” to okrzyk radości także ze zmartwychwstania Jezusa. A gdzie możemy usłyszeć śpiew ,, alleluja”?
Tak, w kościele podczas Mszy Świętej. Ministrant lub pan organista śpiewa ,, alleluja ”przed Ewangelią, a wszyscy za nim powtarzają.Jest to radosne pozdrowienie Pana Jezusa i przygotowanie się do uważnego słuchania Jego słów.
– jak zachowujemy się w kościele, słysząc śpiew ,, alleluja”?( wstajemy i włączamy się w śpiew).
Myślę, że zaśpiewacie Jezusowi piosenki ze strony 85, z gestami, których nauczy Was Kacper.
6 – latki:
A, a, a, alleluja, Ho, ho, ho, hosanna, mój Bóg kocha mnie,Jego radość jest w sercu mym.
5 – latki:
Bóg nie umarł, Jezus żyje, daj Mu ręce swe, daj Mu nogi swe, daj serce swe, daj Mu duszę swą, On twoim Panem jest.
A teraz zadania: 6 – latki pokolorują obrazek według wzorów z boku obrazka na stronie 84.
5 – latki na stronie 84 przykleją naklejkę ze zmartwychwstałym Panem Jezusem i pokolorują dolny obrazek.
Pozdrawiam serdecznie, trzymajcie się zdrowo. Z Panem Bogiem.
7kw.2021

Blok tematyczny: chciałbym być sportowcem
Temat: Zabawy sportowo – słuchowe

Witamy, witamy!! I Zaczynamy.
1. Gimnastyka poranna – zabawa „Wyginaj ciało śmiało” https://www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY
2. Zabawa logopedyczna dla chętnych – ćwiczenia w prawidłowym oddychaniu oraz usprawnianie narządów artykulacyjnych  https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I
3. Zabawa „Ręka lewa, ręka prawa”  https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

  1. Zabawa bieżna : „Kto pierwszy wróci na swoje miejsce” – zabawa z bratem, siostrą lub opiekunem
    Postaw w odległości przedmioty i zorganizuj współzawodnictwo. Kto pierwszy? 🙂

    5. Zabawa „Lubimy czytać i pisać” (6-latki, Leon i Oliwia)
    Przygotuj kartę – wycinankę (ksero) – wytnij: wielką i małą literę Ł, ł, wyraz „łopata” w całości, tekst do czytania z litera: Ł,ł, tekst do wykreślania z literą Ł,ł
    – Znajdź w zeszycie A-4 pisaną literę Ł,ł
    – Ćwicz pisanie liter po śladzie
    – Przygotuj litery Ł,ł i wklej do zeszytu
    – Zastanów się, czy litera Ł,ł jest spółgłoską czy samogłoską?
    – Wytnij z kolorowego papieru niebieską cegiełkę i wklej pod literami.
    – Przygotuj wyraz „łopata”. Pokoloruj cegiełki na czerwono lub niebiesko i wklej.
    – Narysuj kredkami łopatę.
    – Przygotuj tekst do czytania z literą Ł,ł
    – Ćwicz wytrwale czytanie. Staraj się łączyć głoski w wyrazy. (6-latki i Oliwia)
    – Przygotuj tekst do wykreślania liter Ł,ł. Odszukaj wszystkie litery Ł,Ł. Zaznacz je, najpierw w pierwszej linijce i dalej.
    – Wykonaj kolorowy wąski szlaczek

  2. Zabawy „Odkrywam siebie” praca w kartach pracy cz 3, str 63,64, 65,66
    – nazwij przedmioty ukryte na rysunkach. Narysuj.
    – Nazwij dyscypliny sportowe na zdjęciach. Pokoloruj ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę, która podoba ci się najbardziej.
    – Powiedz w co grają chłopcy. Utwórz zdanie. Pokoloruj.
    – Policz przedmioty w każdej ramce. Zaznacz ich liczbę w pustych okienkach
    – Przeczytaj samodzielnie wyrazy. Połącz je z odpowiednimi wyrazami.
    – Powiedz, w którym miejscu na kartkach znajduje się obrazek piłki.
    – Rysuj po śladach rysunków piłek.
  3. Zadanie dla 5- latków
    Powiedz: w co lubisz się bawić?

8.Zadanie dla 6 – latków
Ułóż i powiedz kilka zdań na temat ulubionych sportów.
DZIĘKUJEMY. MIŁEGO DNIA!!!!

1kw.2021

Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych,

pełnych wiary, nadziei i miłości.

Radosnego, wiosennego nastroju,

                    Serdecznego czasu w gronie rodzinnym

oraz wesołego „Alleluja”

życzą

wszystkim dzieciom i ich rodzicom

Dyrektor i pracownicy Przedszkola nr 15 „Pszczółka Maja” w Gnieźnie

Skip to content