Świerszcze

1Cze2020

Halo, halo Witajcie we wtorek! Jak Wam minął wczorajszy dzień, może podzielicie się z nami zdjęciami 😀 miło nam będzie Was zobaczyć 😍

A teraz zapraszamy Was do porannej gimnastyki:

I ćwiczeń buzi i języka:

Zadanie 1

Wysłuchaj piosenki pt. „Piosenka o prawach dziecka”; postaraj się zapamiętać, o jakich prawach dziecka śpiewają dzieci w piosence.

Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem na temat jego praw, wykorzystajcie do tego załączone obrazki.

Zadanie nr 2 „Prawda – nieprawda” – zabawa ćwicząca logiczne myślenie; Mamusia lub Tatuś przeczytają Tobie teraz różne zdania. Jeśli zdanie jest prawdziwe zaklaszcz, jeśli zdanie jest nieprawdziwe tupnij nóżkami. O to zadania:
🔺Nikt nie może mnie zmuszać do robienia złych rzeczy.
🔺Mogę zmusić kolegę żeby grał ze mną w piłkę.
🔺Nikt nie może czytać moich listów bez pozwolenia.
🔺Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi.
🔺Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.
🔺Wolno się śmiać z innych w szczególności tych słabszych, którym nic nie wychodzi.
🔺Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić i bić.
🔺Mogę wybierać sobie, z kim chcę się bawić i nie zwracać uwagi na uczucia innych.
Zadanie nr 3 „Nasze prawa” – praca plastyczna; Narysuj lub namaluj prawo lub prawa, które są dla ciebie najważniejsze. Czekamy na zdjęcia Twojej pracy 🤗😃
Zadanie nr 4 „Prawa i obowiązki” – praca z KZ 74; Opowiedz co widzisz na zdjęciach i jakie prawa dzieci ilustrują te zdjęcia. Połącz w pary przedstawiające prawa i obowiązki dzieci.
Zadanie nr 5 Czas na pracę w kartach pracy:
✅Praca z KP4.29a – dopasowywanie treści przeczytanej przez Rodzica do obrazka:
1. Prawo do wychowania w rodzinie;
2. Prawo do ochrony przed przemocą;
3. Prawo do zabawy i wypoczynku;
4. Prawo do wyrażania własnych poglądów;
5. Prawo do opieki zdrowotnej;
6. Prawo do edukacji.
✅Praca z KP4.29b – odczytywanie krótkich zdań, łączenie ich z odpowiednimi obrazkami, rysowanie swoich obowiązków w domu i podczas zajęć;
Zadanie nr 6 Drogi Rodzicu jeśli posiadacie globus lub mapę świata to podczas czytania wiersza warto wskazać dziecku miejsca, z których pochodzą bohaterowie wiersza.
Wysłuchaj wiersza W. Fabera „Dzieci świata”:
„Dzieci świata” Wincenty Faber
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

A teraz odpowiedz na pytania:
🔶 Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego?
🔶 Gdzie mieszkają Eskimosi? (prosimy zwrócić uwagę, że nazwa Eskimos obecnie uchodzi za obraźliwą, zamiast niej używamy nazwy Innut.
🔶 O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii?
🔶 Co łączy dzieci na całym świecie?
🔶 Czy wszyscy ludzie na świecie mówią w tym samym języku?
🔶 Co nas różni od innych?
🔶 Co jest podobne?

Zadanie nr 7„Dzieci z różnych stron świata” – obejrzyj zdjęcia dzieci z różnych stron świata.
Drodzy Rodzice zachęcamy do rozmowy z dziećmi na temat wyglądu rówieśników z innych krajów. Warto podkreślić, że dzieci z Afryki czy Azji, mieszkające w miastach, mają domy i ubrania podobne do tych, które znamy. Odpowiedzcie na pytania:
🔷 Co różni, a co łączy dzieci na całym świecie? (dziecko wymienia: podobieństwa i różnice w wyglądzie, kolor skóry, włosów, karnacje, wzrost, sylwetkę, strój).
🔷 Jak myślisz z jakich krajów mogą pochodzić dzieci?
Krótka informacja: Wiele dzieci mieszka w krajach biednych. Muszą pracować, aby pomóc rodzicom w utrzymaniu rodziny. W Ameryce Południowej dzieci pracują w kopalniach, pchają ciężkie wózki załadowane węglem. Mali Afrykanie najczęściej spędzają czas na pastwiskach, pasąc bydło.

Dzieci z Argentyny 🇦🇷

Dzieci z Chin 🇨🇳

Dzieci z Japonii 🇯🇵

Dzieci z Francji 🇫🇷

Dzieci z Meksyku 🇲🇽

Dzieci z Indii 🇮🇳

Eskimosi 🇬🇱

Zadanie nr 8 Czas na grę interaktywną: „Dzieci świata-rytmy”
https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03
Zadanie nr 9 Praca z KP4.30a – uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka;
Praca z KP4. 30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywani i obliczanie działania.
Zadanie nr 10 dla chętnych – pokoloruj obrazek najpiękniej jak potrafisz. I dla przypomnienia obejrzyj krótki filmik o prawach dziecka:
https://drive.google.com/file/d/1m_2GynOj6cSCF2_-UNoHYJelVsq7TFBQ/view
To już koniec na dziś 😀 Mamy nadzieję, że bawiliście się dobrze 😘

 

1Cze2020
Kochani!Dzisiaj jest Dzień Dziecka!
Z tej okazji chcę Wam życzyć:
samych uśmiechów,
wesołej zabawy,
dużo radości,
wspaniałego nastroju,
dobrego zdrowia,
pięknej pogody,
spełnienia wszystkich marzeń
i żebyście byli wielkim szczęściem i pociechą dla rodziców!
A teraz krótka piosenka o małym Jezusie:
Gdy Pan Jezus był malutki,nigdy nie próżnował,
z Matką Bożą i Józefem ochoczo pracował.
To piłował,to heblował,to wełenkę zwijał.
Nosił wodę,zmiatał wióry i gwoździe przybijał.
Myślę,że pamiętacie tą piosenkę i będziecie umieli wykonać odpowiednie gesty przy śpiewaniu.
Czasem zapominamy o tym,że Jezus też kiedyś był dzieckiem.Pamiętacie,że mieszkał z Maryją i Józefem w miasteczku Nazaret.i miał swoje obowiązki.Dużo pomagał – Maryi w pracach domowych a Józefowi w stolarce.Św. Józef był stolarzem wykonywał i naprawiał różne rzeczy z drewna, na przykład meble.Jezus na pewno dużo czasu spędzał na powietrzu i na pewno się bawił.W dawnych czasach dzieci też miały zabawki.Czasem bardzo piękne:klocki,lalki,różne figurki.
Kochani,jeszcze krótko o wczorajszym święcie.Ostatnio wspominałam o tym dniu,ale przypomnę.
Wczoraj była niedziela Zesłania Ducha Świętego.
Bóg dał Ducha Świętego ,aby pomagał ludziom w odnajdywaniu prawdy o Jezusie,obdarzał mądrością.
Jeżeli mamy jakąś trudną sytuację,problem do rozwiązania i nie wiemy jaką podjąć decyzję,to powinniśmy pomodlić się do Ducha Świętego o dar mądrości.Znakami Ducha Świętego są:biała gołębica,płomień i wiatr.
Bóg kocha wszystkich ludzi i każdy z nas jest dzieckiem bożym.
5 – latki mogą wykonać zadania na stronach 94 – 95.
Trzeba kredką przejść labirynt,w którym przedstawiono ważne chwile z życia każdego dziecka,a w koszyku narysować ulubioną zabawkę.
6 – latki na stronie 113
poproszę o pokolorowanie rysunków z dobrymi zachowaniami dzieci a skreślenie złego zachowania i też narysujcie swoją ulubioną zabawkę lub kilka zabawek.
Na koniec krótka modlitwa:
Powiem co dzień rano:dziękuję Ci,Panie,Za nowy dzień z Tobą i Twoje czuwanie!
Za wszystko co dobre Bogu podziękuję,bo bardzo Go kocham i bardzo szanuję!
Jeszcze raz życzę Wam wspaniałego Dnia Dziecka,bawcie się ładnie,niech to będzie bardzo miły czas i bądźcie grzeczni.
Pozdrawiam serdecznie!Trzymajcie się zdrowo!Z Panem Bogiem!
28Maj2020

Kochane rodzinki – czas na ostatnie zadania w tym tygodniu 😁

Zabawa poranna:
Zapraszam do przypomnienia sobie naszej piosenki „Gąsienica Basi”🐛, pamiętacie jak nagrywaliśmy ten filmik. Cudnie jest Was zobaczyć😍 jak śpiewacie🎶. Tęsknimy😥 bardzo za Wami i mamy nadzieję, że Wy za nami również.

Ćwiczenia logopedyczne:

Zadanie 2. Zrób mamusi/tatusiowi masażyk. Jak go wykonać – dowiesz się tutaj
Zadanie 3.
Ćwiczenia z mamą/tatą
Wybierzcie się w podróż z mamą/tatą👩‍❤️‍👨:
✅rowerami – dziecko i rodzic leży na dywanie na plecach i naśladują pedałowanie,
✅pociągiem – dziecko i rodzic ustawiają się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegają po pokoju,
✅kajakami – dzieci i rodzice siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania,
✅samolotem – dzieci i rodzice rozkładają wyprostowane ręce w bok i biegają po pokoju, ✅ balonem – dzieci i rodzice ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.
Zadanie 4. Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!
Odpowiedz na pytania:
✅Co dziecko podaruje mamie?
✅Co dzieci zrobią dla taty?
✅Co to jest rodzina?
✅Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

Zadanie 5.
Wykonaj ćwiczenia z gazetami, zaproś mamusię do zabawy lub tatusia – ćwiczenia gimnastyczne:
https://wordwall.net/pl/resource/1670830/%C4%87wiczenia-z-gazetami-dla-dzieci-i-rodzic%C3%B3w-chro%C5%84my-%C5%9Brodowisko
Zadanie 7.
Zadania matematyczne. Policz i dodaj.
https://www.matzoo.pl/klasa1/policz-i-dodaj_1_330
Zadanie 8. Praca z KZ 75 – Przeczytaj tekst z poznanych liter.

Zadanie 10.
Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?
Życzymy udanego weekendu, duuużo słoneczka i oczywiście do zobaczenia w poniedziałek😉

27Maj2020

Cześć i czołem, kluski z rosołem😁 Witamy w czwartek, gotowi na kolejne zadania? 

Ćwiczenia poranne:

„Ręce prosto”

Zabawy logopedyczne:

Ćwicz z żabką! Gimnastyka buzi i języka.

Zadanie 1. Wywiad z mamą/ tatą”.
Pobawcie się w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z ważną osobą – waszym rodzicem. Zapytajcie o: ulubiony kolor, potrawę, piosenkę oraz największe marzenie.

Zadanie 2.
Zabawa „Lustro”
Rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie. Rodzic robi minę, a dziecko naśladuje ją natychmiast, jak w lustrzanym odbiciu. Zmiana ról. Za każdym razem imitator próbuje odgadnąć, jakie uczucia (rodzic, dziecko) chciał wyrazić – czy był niezadowolony, wystraszony, szczęśliwy, itp.
Zadanie 3.
„Dom to …” – zabawa w skojarzenia. Proszę, by każde dziecko dokończyło zdanie „Dom to…”
Zadanie 4.
Ćwiczenie percepcji wzrokowej „Mama ukryła…”. Mama pokazuje dziecku tacę z przedmiotami codziennego użytku (talerz, łyżka, kubek, widelec itp.) i prosi, aby dokładnie się im przyjrzało. Przykrywa tacę materiałem i ukrywa jeden (dwa) z przedmiotów. Następnie zdejmuje materiał i prosi dziecko o odgadnięcie, czego brakuje. Ćwiczenie spostrzegawczości.
Zadanie 5.
Praca z KP4.27a – Przeczytaj zdania. Pokoloruj ramki ze zdaniami, które opisują sytuacje przedstawione na zdjęciach.                                   Praca z KP4.27b – Rysuj po śladzie, wyklej obrazek kawałeczkami kolorowego papieru.
Zadanie 6.
Wysłuchajcie piosenki „Zabiorę brata na koniec świata”.
Nauczcie się refrenu na pamięć. Zastanówcie się, dokąd chcielibyście zabrać swoje rodzeństwo (prawdziwe lub wymyślone), co byście tam robili?

Zadanie 7.
Dla chętnych 😉 – przeciągnij litery w odpowiednie miejsce, aby odszyfrować słowo.
https://wordwall.net/pl/resource/2466196/polski/rodzina
Życzymy miłego popołudnia😘


 

27Maj2020

Drodzy Rodzice🙂. Zapraszamy w nasze skromne progi w celu odbioru drobnego upominku🎁 z okazji Dnia Dziecka🙂 Prosimy Rodziców poszczególnych grup o odbiór upominków w poszczególne dni:
czwartek 28.05 grupa Pszczółki🐝 i Motylki🦋
piątek 29.05 grupa Biedronki🐞 i Mrówki🐜
poniedziałek 01.06 grupa Świerszcze🦗, prosimy aby zachować w miarę możliwości wszelkie środki ostrożności. Prosimy o odbiór prezencików w godz.7:30-14:30. Pozdrawiamy serdecznie 😘

27Maj2020

Witajcie Świerszczyki🦗🦗🦗 i Mróweczki🐜🐜🐜!!!!Myślę, że śniadanko już zjedzone👍, więc zabieramy się do pracy💪.

Ćwiczenia poranne:

Gimnastyka buzi i języka. Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia, które wskaże strzałka.

Zadanie 1. Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru, wielkości i innych wybranych cech.

Zadanie 2.
Rozwiąż zagadkę:
Mój kochany tatuś
– Zagadka: O kim mówi zagadka?:
To jest mój bohater
A wiecie dlaczego?
Posłuchajcie tego:
Ma długie nogi
I w piłkę umie grać.
Przytula mamusię
I kładzie mnie spać.
Gdy sobie nie radzę,
To wołam i jest.
Mój super przyjaciel
Zawsze blisko mnie.
Zgadnijcie dzieciaki
Kto to taki? (tata)
Zadanie 3.
Mój tato – rozmowa inspirowana treścią wiersza. Kochane dzieci zastanówcie się, kto opowiada ten wiersz – dziewczynka czy chłopiec?
Dla mojego Tatusia
Autor: Bożena Forma
Chodzimy z Tatą na długie spacery,
mamy wspaniałe górskie rowery.
Po parku na nich często jeździmy
i nigdy razem się nie nudzimy.
Gdy mroźna zima nagle przybywa
i śnieżnym szalem wszystko okrywa,
bierzemy narty i śnieżne szlaki
wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.
Często chodzimy razem do kina,
lubimy kiedy dzień się zaczyna.
Mam swego Tatę – to wielkie szczęście,
życzeń mu składam dziś jak najwięcej.
Po przeczytaniu przez mamusię lub tatusia wiersza proszę aby dziecko odpowiedziało na poszczególne pytania:
✅Jak ma na imię Twój tatuś?
✅Jak wygląda Twój tatuś?
✅Jaki jest?
✅Co robisz wspólnie z tatą?
✅Kim jest z zawodu Twój tata?
✅Jakie Twój tata ma hobby?

Zadanie 4.
Praca z KP4.25b – czytanie zdań opisujących tatę, pisanie po śladzie, rysowanie zgodnie z instrukcją.
Praca z KP4.26a – odszukiwanie osób na fotografii na podstawie przeczytanych zdań oraz tekstu przeczytanego przez mamę lub tatę.
✅Ciocia Julki stoi z lewej strony mamy Julki.
✅Siostra Julki jest ubrana na zielono.
✅Babcia Julki stoi z lewej strony cioci.
Praca z KP4.26b – rozpoznawanie emocji, wymyślanie rozwiązań konfliktów pomiędzy rodzeństwem, kontynuowanie rytmów.
Zadanie 5.
Utrwalamy piosenkę!!! Kto już umie???Prosimy o nagrania.
ZoZi – Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!
Dziękuję mamo, dziękuję tato, Za każdą zimę, za każde lato Dziękuję mamo, dziękuję tato Za to, że macie dla mnie czas Bardzo kocham Was

Zadanie 6. Spróbuj przeczytać tekst samodzielnie.

Zadanie 7. Pomalujcie farbami lub pokolorujcie obrazek tatusia i dzieci.

Zadanie 8.
Gra edukacyjna – GDZIE JEST RODZINA?
https://view.genial.ly/5ec41e808ba5700d1e8086cb/game-breakout-moja-rodzina
Zadanie 9.
Gra edukacyjna – Słowo na literkę.
Zaznacz, co rozpoczyna się na wskazaną literkę.
http://pisupisu.pl/klasa1/slowo-na-literke

Dla chętnych

Chętne dzieci mogą po południu utrwalić sobie literkę „t” – karta pracy.

27Maj2020

Witam Was Starszaki w środę i zapraszam do rozruszania buzi i języka oraz do wspólnego wykonywania ćwiczeń i zabaw logopedycznych.

Logopedia – ćwiczenia utrwalające. „Rozgrzewka” buzi i języka.

Wykonajcie gimnastykę języka. Rodzic czyta polecenia z karty pracy, a Wy wykonujecie wszystkie ćwiczenia przed lustrem. Na koniec pokolorujcie obrazki.

Teraz poćwiczcie wymowę naprawdę trudnych wyrazów. Zapraszam do zapoznania się z trudnymi wierszykami Małgorzaty Strzałkowskiej.

Pośpiewajcie z dziadkiem. „DZIADEK FAJNĄ FARMĘ MIAŁ”

Zapraszam do zabawy.

25Maj2020
Witajcie starszaki we wtorek!!!
Kochane😍 przedszkolaki dziś Dzień Mamy❤❤❤!!! Postarajcie się, aby cały dzień był wypełniony niespodziankami, całuskami, przytulaskami i uśmiechami. Jeśli potrafisz: przygotuj śniadanko dla mamy, zrób dla mamusi domowy salon piękności i zrób jej piękny makijaż, wręcz laurkę. Powiedz mamusi za co ją kochasz, a na dobranoc opowiedz jej piękną bajkę.
Na początek dnia ćwiczenia poranne – zumba

Gimnastyka buzi i języka z Magdą – aktorką Teatru Itakzagramy

Zadanie 1. Zabawa z imionami. Poproś rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci, wujka itd. Pobawcie się w zgadywanie. Wylosuj karteczkę, mamusia/tatuś przeczyta imię, a ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia – babcia 🙂

Zadanie 2.

Dlaczego mamy Dzień Mamy – M. Bartkowicz

Czy wiecie dlaczego
w maju mamy
dnia dwudziestego szóstego
Dzień Mamy?
Jak to? Nie wiecie?
Nie wiecie??? Przecież
to takie proste
i zrozumiałe,
najprostsze z wszystkich
rzeczy na świecie:
Bo nasze Mamy są wspaniałe.
A tak poza tym, niech mi wierzy
każdy syneczek i córeczka,
że Mamom dzień ten się należy,
jak nam należy się Dzień Dziecka!

Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: dlaczego mamy Dzień Mamy?

Zadanie 3.

Nauka wyliczanki „Rodzina”. Naukę wyliczanki rozpoczynamy od kciuka.

Zadanie 4. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne

Zadanie 5. Przytul mocno mamę i wysłuchajcie razem piosenki, zaśpiewaj mamie refren!

Zadanie 6.

Ćwiczymy pamięć „Rodzina”

https://view.genial.ly/5ebdaea3d5c84b0d8fb824ea

Zadanie 7.

Praca z KP4.25a – odnajdywanie różnic między ilustracjami, przeliczanie pieniędzy, tworzenie zbiorów.

Praca z KP4.28a – kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie nazw członków rodziny.

Ściskamy Was mocno i przytulamy😘

Kochane Mamy dla Was prezent🎁 od nas ❤

Jesteście WSPANIAŁE pamiętajcie o tym!!!