Zajęcia dla grupy „Pszczółki” na wtorek 13 kwietnia 2021

data: 13.04.2021

Temat: Dbamy o przyrodę – Wypoczynek w lesie i nad wodą

Witamy Was bardzo serdecznie Kochane Pszczółki 🙂 Dziękujemy bardzo za wszystkie relacje – pięknie pracujecie w domku😘

Zapraszamy do porannej gimnastyki  🙂 z poniższych zdjęć wybierz 4 aktywności i powtórz każdą 2 razy.

A teraz czas na ćwiczenia buzi i języka  🙂 Każde ćwiczenie wykonaj 2 razy.


• Ćwiczenia oddechowe Rybki w wodzie.
Potrzebne będą: Słoik z wodą, słomki, małe kawałki papieru w kształcie rybek.
Dziecko za pomocą słomek umieszcza papierowe rybki w wodzie (słoiku z wodą). Może przenieść tam kilka rybek.
• Zabawa twórcza Co słychać w lesie?
https://youtu.be/cXDrSQJfMqo
Dziecko kładzie się na plecach i przez krótki czas w ciszy słucha odgłosów lasu. Następnie przeciąga się, siada i odpowiada na pytania mamy/taty: Co słychać w lesie? Co dzieje się w lesie?
• Wypowiedzi dzieci na temat czystej wody i brudnej wody.
Potrzebne będą dwa słoiki: w jednym jest czysta woda, a w drugim brudna (można celowo ją zabrudzić, np. ziemią). Dziecko ogląda oba słoiki. Zastanawia się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna. Na koniec rodzic zadaje pytanie: Z którego słoika napilibyście się wody? Dlaczego?
• Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki: „Piosenka ekologiczna” (sł. i muz. J. Kucharczyk).
https://youtu.be/klBjyH7hyIg
1. Dymią kominy wielkich fabryk, płynie brudna woda do rzek.
Chcemy oddychać powietrzem czystym, czystą wodę mieć.
Ref.: Czysta woda zdrowia doda – to każde dziecko wie.
Czysta woda zdrowia doda – tobie, tobie i mnie.
2. Smog już pokrywa niebo całe szarym dymem i szarą mgłą.
W rzekach jest coraz mniej rybek. Kto to widział, kto?
Ref.: Czysta woda…
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Co robią kominy wielkich fabryk?
− Co to jest smog?
− Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek?
− Dlaczego tak ważne jest, żeby woda wokół nas była czysta?
• Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wody.
Dla dziecka: słomka, miseczka z wodą. Wg instrukcji rodzica dziecko próbuje zrobić fale na wodzie (dmucha delikatnie na powierzchnię wody) lub puszcza bąbelki (zanurza słomki i dmucha w nie).
• Zabawa dydaktyczna: „Zwierzęta leśne” (+załączniki)
Obrazki zwierząt leśnych (dzika, lisa, wilka itp.) i innych (żyrafy, słonia, kota itp.). R. układa w kształcie kół 2 wstążki lub sznurki . Prosi dziecko, aby w jednym kole umieściło obrazki zwierząt żyjących w lesie, a w drugim – pozostałe obrazki zwierząt. Po wykonaniu zadania dziecko nazywa zwierzęta z obrazków znajdujących się w obu kołach.
• Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Strażnicy przyrody (+ załączniki)
– Kuku ,kuku! – Echo niesie. To kukułkę słychać w lesie
– Kuku, czekam! Kuku, dzieci! – Czy sprzątniecie swoje śmieci?
Płaczą sarny i jeżyki: – Ach! Zamienią las w śmietniki!
Rudy lisek wyszedł z norki. – Dzieci to są mądre stworki.
O! Zbierają już butelki i zakrętki , i papierki
Wiedzą, że ze szkiełka w lesie straszny pożar się rozniesie!
Hyc! Wyskoczył zając Kicek. – Chcecie poznać tajemnicę?
Każdy maluch las szanuje i porządku w nim pilnuje
Wie, że drzewo i roślina oczyszczają dym z komina.
– Prawda – szepnął wilczek młody. – Dzieci bronią swej przyrody.
Nikt nie goni nas z patykiem i nie płoszy zwierząt krzykiem.
Po mrowiskach też nie skaczą, przecież wtedy mrówki płaczą!
Odezwała się sarenka: – Pamiętają o ziarenkach,
W zimie dokarmiają ptaki. Lubią nas te przedszkolaki!
Cieszmy się więc do rozpuku i śpiewajmy: Kuku! Kuku!
• Dziecko ma za zadanie
− wymienić zwierzęta występujące w wierszu,
− wskazać właściwe oraz niewłaściwe zachowania w lesie.
• Praca plastyczna: „Mój wymarzony las”.
Dziecko wykonuje pracę: mój wymarzony las (bez śmieci, ze zwierzętami), dowolną techniką plastyczną.
  • Zachęcamy do codziennej aktywności na świeżym powietrzu.    Pamiętaj  – Ruch to zdrowie.
 To już wszystko na dziś  🙂 Jeśli zechcecie to pokażcie swoje dzieła 🙂 Do jutra Kochani  pa pa pa🖐🖐🖐

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *