Mrówki

16Kwi2021

Data 16.04.2021

Temat kompleksowy: cuda i dziwy

Temat dnia: planety

Witamy wszystkie dzieci. Zapraszamy do zabawy.

Zadanie 1.

Ćwiczymy razem z chłopcem z filmiku. Miłej zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&ab_channel=WPODSKOKACH

Zadanie 2.

Proszę o wydrukowanie logopedycznego Piotrusia lub jeżeli nie chcecie grać w niego to proszę obejrzeć i poćwiczyć

Żabki stroją miny, wykonują ćwiczenia warg, języka, policzków oraz ćwiczenia oddechowe. Przyłącz się do zabawy!

załącznik1

Zagraj:

  • w tradycyjną grę karcianą „Piotruś”z zastosowaniem klasycznych zasad gry.
  • w grę „Memory”i ćwicz swoją pamięć. Szukaj par takich samych żabek i wykonuj ćwiczenia buzi i języka.

 

Zadanie 3.

Proszę o przeczytanie poniższego wierszyka

 Natalia Łasocha „Kosmos”.

Kosmos jest ogromny i wciąż niezbadany,

ale osiem planet bardzo dobrze znamy.

One nieprzerwanie krążą wokół Słońca.

A Słońce to gwiazda, jasna i gorąca.

Merkury jest najmniejszy i krąży powoli.

Wenus, widoczna z daleka, to najgorętsza planeta.

Ziemia – to tu mieszkamy, na niej powstało życie.

Mars jest w kolorach czerwieni, sporo tu skał i kamieni.

Jowisz z wszystkich największy, z Wielką Czerwoną Plamą.

Saturn ma siedem pierścieni, barwami toffi się mieni.

Uran, błękitna kula, jakby mgłą otoczona.

Neptun na końcu wiruje, tu zimno nie ustępuje.

 

W Układzie Słonecznym”. Dziecko ogląda animację opisującą charakterystykę każdej

z planet. Po prezentacji rodzic lub opiekun zadaje dziecku pytania kontrolne.

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI&ab_channel=NutkoSfera

-Czym różnią się planety?

-Jak nazywa się najmniejsza z planet?

-Która z planet kręci się najszybciej?

-Która planeta tworzy huragany?

Zadanie 4.

Teraz troszkę się poruszamy

  • Piłka skacze

Dzieci w postawie stojącej podskakują w miejscu – małe piłeczki(nisko), duże piłeczki (wysoko).

  • Drzewa na wietrze

Skłony tułowia z ramionami trzymanymi w górze w płaszczyźnie czołowej.

  • Rozwijający się kwiatek

Dzieci naśladują cykl wzrostu roślinki przechodząc od pozycji siedzącej do pozycji stojącej z wyciągniętymi ramionami w górze.

  • Wróbelki pijące wodę

Skłony tułowia w przód w pozycji siedzącej.

  • Chodzenie po łące

Dzieci spacerują luźno po sali i wdychają nosem świeże powietrze, wydech pochwali ustami.

Zabawa ruchowa

Zadanie 5

Przypomnienie rymowanki

Zabawa z rymowanką „Kosmonauta”.

Kosmonauta idzie dróżką i przytupuje jedna nóżką,

Klaszcze w ręce raz i dwa, podskakuje: hop sa sa.

Już w rakiecie prosto siada, kiwa głowa na sąsiada,

ster rakiety w ruch już wprawia.

Choć to wcale nie zabawa i rakieta się unosi bo ją ładnie o to prosi.

Zadanie 6

W załącznikach znajdują się zadania dla Was. Proszę o wydrukowanie a podczas pracy można posłuchać piosenki ufoludek kosmonauta

https://www.youtube.com/watch?v=5Am8X_iHzz4&ab_channel=NutkoSfera

 

15Kwi2021

Blok tematyczny: Cuda i dziwy
temat zajęć: Kiedy jest dzień, kiedy noc

Witamy wszystkie „Mrówki”

  1. Zabawa logopedyczna „Gimnastyka buzi i języka”
    Wszystkie dzieci powtarzają ćwiczenie- podobnie jak wczoraj.
  2. Zabawa „Ruch to zdrowie”- ćwicz jak wczoraj
  1. Zabawa z wykorzystaniem kart pracy „Rymuję i rysuję” str. 74
    – Posłuchaj rymowanki.
    – Narysuj ufoludka według opisu.

4.  Zabawa „Badamy Księżyc”

– Co widzieli ludzie na Księżycu? Zbuduj zdania.

  1. Zabawa „Droga do rakiety” z wykorzystaniem kart pracy – str. 75
    – Rysuj drogę kosmonauty do rakiety, wiedząc, że przebiega ona tylko po gwiazdkach.
  2. Zabawa plastyczna „Księżyc z plasteliny” – 5 latki i chętne 6 latki.
    – Ulep z plasteliny model księżyca.
    – Jaki kształt ma księżyc?
    – Może ulepisz jeszcze statek kosmiczny lub ufoludka. Wybór należy do Ciebie.

7. Piosenka „ Ufoludki na urlopie”

– Zaśpiewaj refren. Naucz się śpiewać zwrotki.
– Śpiewaj na zmianę:  cicho i głośno.
– Baw się dobrze 🙂

8. Zabawa „Dzień i noc” obejrzyj filmik – 6 latki
Odpowiadaj całym zdaniem.
– Co widać na niebie w dzień?
– Co daje Słońce?
– Co robisz w ciągu dnia?
– Co następuje po dniu?
– Co można zobaczyć na niebie w nocy?
– Co robisz w nocy?
– Co następuje po nocy?

  1. Zabawa „Czytam i piszę, bo lubię” – zadanie dla 6 latków i chętnych 5 latków.
    – Przygotuj książkę z literami.
    – Wybierz sobie tekst, który wyćwiczysz. Najlepiej na stronach z literą j, f lub ż.
    – Z tyłu książki są litery do kształtnego pisania. Sprawdź, które litery są jeszcze do uzupełnienia. Pamiętaj o etapach pisania liter, odstępach między jedną , a drugą oraz o liniaturze.

Pa!! Do jutra!

 

 

14Kwi2021
Witam Dzieci i Rodziców!
Trwa okres wielkanocny a więc dzisiaj witam Was pozdrowieniem wielkanocnym:
Chrystus zmartwychwstał!
Odpowiadamy : Zmartwychwstał prawdziwie!
W słowach pozdrowienia wymieniliśmy imię Pana Jezusa.
Wiemy kim był i co zrobił dla nas i ludzi na całym świecie.
Słyszycie o Jezusie na katechezie w przedszkolu, w swoich domach, w kościele, prawda?
Są jednak takie miejsca na świecie,gdzie ludzie o panu Jezusie nic nie słyszeli lub wiedzą o Nim bardzo mało.
Do takich miejsc wyjeżdżają z naszego kraju, z Polski- MISJONARZE. Kim są misjonarze i co robią?
Pan Jezus, chciał, aby wszyscy ludzie dowiedzieli się, jak bardzo ich kocha.
Dlatego kiedyś tak powiedział do swoich uczniów: ,, Idźcie na cały świat i głoście Ewangelię”.
Słowo EWANGELIA znaczy dobra nowina.
I właśnie misjonarze i misjonarki –  posłuchali Pana Jezusa i głoszą Ewangelię – Dobrą Nowinę na całym świecie.
Smutne jest to, ze dzieci w krajach, do których wyjeżdżają misjonarze nie mają wielu potrzebnych na co dzień rzeczy:
książek, zeszytów, kredek, ubrań, butów, zabawek. Czy możemy im jakoś pomóc? Tak, organizowane są zbiórki na których możemy podzielić się przyborami szkolnymi, odzieżą czy zabawkami.  Nasza pomoc jest bardzo potrzebna.
Pamiętajmy o tym, myślę że pomoże krótka rymowanka:
Idą misjonarze na kraj świata, niech wszyscy poznają, że Bóg to ich Tata.
Przesyłam zdjęcia dzieci, mieszkających w Afryce. Obejrzyjcie je.
I jeszcze informacja o ostatniej niedzieli. Była to Niedzielę Miłosierdzia Bożego. Dlaczego została tak nazwana?
Pewnego razu podczas modlitwy siostra zakonna Faustyna Kowalska zobaczyła postać Pana Jezusa, który poprosił ją, aby przypomniała ludziom o miłości Pana Boga.
Jezus poprosił też, aby namalowano Jego obraz, który będzie przypominał o Bożym miłosierdziu. Pan Jezus chciał, aby każdy kto spojrzy na ten obraz, pamiętał, że Bóg kocha wszystkich ludzi i przebacza im  złe czyny, jeżeli tylko żałują i chcą się z Nim spotkać. Obraz nosi tytuł ,, Jezu, ufam Tobie”.
A co to jest MIŁOSIERDZIE? – to miłość, która przebacza. Czy my możemy być miłosierni? Oczywiście, że tak.
Czy powinniśmy przebaczać? – tak. Chociaż czasem jest to bardzo trudne, np, gdy ktoś sprawi nam przykrość specjalnie.
Przesyłam ilustrację tego obrazu i wersją do pokolorowania.
Kochani to tyle wiadomości na ten tydzień. Ale jeszcze kilka zadań z książek:
5 – latki obejrzą zdjęcia na stronie 88 i pokolorują kontynenty na stronie 89 zgodnie z kodem kolorów.
6 – latki pokolorują ilustrację na stronie 64 i połączą odpowiednie kształty na stronie 65.
Trzymajcie się zdrowo i cieplutko. Z Panem Bogiem
Pozdrawiam.
Bardzo dziękuję rodzicom za pomoc w przekazywaniu dzieciom treści katechez.
14Kwi2021

Data 14.04.2021 –środa

Temat kompleksowy: cuda i dziwy

Temat dnia: przybysze z kosmosu

Dzień dobry dzieciaki! Zapraszamy do zabawy!

Zadanie 1

Gimnastyka poranna

Chodzenie pod dyktando –zabawa matematyczno -ruchowa
Waszym zadaniem będzie poruszanie się według poleceń (poproście o pomoc rodziców lub rodzeństwo)
– Po skończonej zabawie zamieńcie się rolami 

Propozycje poleceń:
zrób trzy kroki w przód
obróć się w lewo
kucnij
wstań
tupnij prawą nogą,
zrób trzy kroki w prawo
podskocz
zrób dwa kroki w tył itp.

Zadanie2

Ćwiczenie narządów mowy

 

 

Zadanie 3

Proszę rodzica o przeczytanie rymowanki

Spotkanie z ufoludkiem” – rymowanka

Jestem Ufuś piegowaty,

mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa,

skaczę lekko: hopsa, sa,sa

Mieszkam sobie we wszechświecie,

podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem,

więc na Ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami,

choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?

Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam.

Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą, choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje i pozwiedzać różne kraje
Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat rymowanki

Czy potraficie powiedzieć kto przybył na naszą planetę ?

Jak wyglądał Ufuś? Po co przyleciał?  Co mówił o naszej planecie?

Zadanie 3

Zaprojektujcie rakietę kosmiczną dla Ufusia. Ma ona być zbudowana z następujących figur geometrycznych:

  • 1 duży prostokąt
  • 3 trójkąty
  • 2 kółka
  • 1 mały kwadrat .

Ułóżcie rakietę z wymienionych figur i naklejcie na kartkę. Kolory mogą być dowolne

Zadanie 4.

Zapraszam

Karty pracy  ,,Odkrywam siebie ”część 3  str. 70-73

Zadanie 5 .

Proszę o wydrukowanie załącznika 1 . W czasie wolnym lub popołudniu można go pokolorować

załącznik 1.

Zadanie 6.

Posłuchajcie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=Jtm4_sbUaDI&ab_channel=LittleOnes

A podczas słuchania można wykonać jeszcze jedną pracę plastyczną.

„„Ufoludek” – praca plastyczna, połączona z ćwiczeniami oddechowymi

– rozdmuchaj zieloną farbę na kartce, do powstałej plamy dorysuj nogi i ręce, naklej

ruchome oczy lub wycięte z papieru. Ufoludek gotowy!  Dziękuję, do jutra”

14Kwi2021

Środa – 14.04.2021 r.

Witam wszystkie dzieci i zapraszam do wspólnego wykonywania ćwiczeń i zabaw logopedycznych.

Logopedia – ćwiczenia utrwalające. „Rozgrzewka” buzi i języka.

Wiersz – Zwierzęce pogadanki Pauliny Mistal

Uzupełnij karty pracy, pokoloruj obrazki.

Poćwicz wymowę, mów starannie i wyraźnie.

Różnicowanie głosek w wyrazach – głoski opozycyjne: cz – c, ż – z , sz – s.

Zapraszam do zapoznania się z wierszem pt. Żaba

Ćwiczenia przygotowujące do wymowy głoski r.

https://www.youtube.com/watch?v=e2vlJySO22Y

Utrwalaj wymowę, dokładnie i starannie wymawiaj wszystkie słowa.

13Kwi2021

Blok tematyczny: Cuda i dziwy
Temat zajęć – W przestrzeni kosmicznej.

Halo, halo!!! Pobudka i zapraszamy na zajęcia.

  1. Zabawa logopedyczna „Gimnastyka buzi i języka”
    – Wszystkie dzieci powtarzają ćwiczenie podobnie jak wczoraj.
  2. Zabawa „Ruch to zdrowie” – ćwicz jak wczoraj

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&ab_channel=WPODSKOKACH

Drogie dzieci! Spójrzcie w niebo! Czy zastanawialiście się kiedyś co dzieje się tam, bardzo wysoko, daleko ponad chmurami?  Czy tam wysoko w ogóle coś jest? Otóż tak!! Nasza planeta Ziemia jest jedynie małą cząstką  tego, co dzieje się w kosmosie.  Co widać na niebie wieczorem gołym okiem?
Dzisiaj właśnie porozmawiamy o tym, co dzieje się w przestrzeni kosmicznej.

  1. Zabawa z wykorzystaniem kart pracy „Odkrywam siebie” – str 70
    – Dokładnie obejrzyj obrazek. Zastanów się co przedstawia.
    – 6 latek i Oliwia: spróbuj samodzielnie przeczytać nazwy planet.
    – 5 latek: Posłuchaj nazw planet czytanych przez rodzica.
    – Zadanie dla chętnych: naucz się na pamięć wymieniać wszystkie planety zaczynając od tej najbliżej Słońca.
    – Powiedz jak nazywa się pierwsza, druga siódma , ósma planeta- licząc od Słońca.
    – Jak myślisz, na której planecie będzie najcieplej, a na której najzimniej. Dlaczego tak uważasz?
    – 6 latek: zbuduj na ten temat krótkie zdania.
  2. Zabawa „Badamy słowa” – (6 latki przygotują czerwone i niebieskie cegiełki – takie jakie używamy w przedszkolu.)
    – Podziel na sylaby słowa i wyklaszcz: Ziemia, Saturn, Merkury. Ile sylab?
    – Podziel na głoski słowa i pokazuj palce: Uran, Mars. Ile głosek?
    – 6 latek; zbuduj z cegiełek wyrazy: Wenus, Uran, Mars
    Przypominamy: czerwone cegiełki to samogłoski, a niebieskie to spółgłoski.
  3. Piosenka „Ufoludki na urlopie”

– Posłuchaj piosenki uważnie i odpowiedz na pytania:

  • Skąd przyleciały ufoludki na naszą planetę?
  • Co robili przybysze na Ziemi? Odpowiedz całym .

– Zaśpiewaj refren. Klaszcz w rytm muzyki. Może znajdziesz w kuchni przedmiot, na którym zagrasz rytm refrenu. np: 2 talerze, butelkę i łyżkę. Uruchom swoją wyobraźnię.

  1. Zabawa „Dyktando graficzne” – przygotuj zeszyt A4 lub kartkę A4
    – Na nowej, kolejnej kartce narysuj:
  • na środku 2 kolorowe statki kosmiczne
  • w prawym, górnym rogu gwiazdę: Słońce
  • w lewym , górnym 4 planety według własnego pomysłu
  • w lewym dolnym rogu narysuj 3 ufoludki (zielonego, czerwonego i niebieskiego)
  • w prawym dolnym 1 kosmonautę – załącznik 1,2
  1. Zabawa „Kosmonauta”
    – Czy wiesz kim jest kosmonauta?
    – Opowiedz jak wygląda stój kosmonauty (astronauty)?
    – Przypomnij sobie wiersz o kosmonaucie, którego uczyliśmy się na zajęciach w przedszkolu.
    – Zaprezentuj domownikom. Może spróbujesz nauczyć wiersza rodziców?

Kosmonauta idzie dróżką.
Przytupuje jedną nóżką.
Klaszcze w ręce raz i dwa.
Podskakuje hopsa, sa.
Już w rakiecie prosto siada.
Kiwa głową do sąsiada.
Ster rakiety w ruch już wprawia,
choć to wcale nie zabawa.
I rakieta się unosi,
bo ją o to ładnie prosi.

8. Zabawa „Rakieta i ufoludki” – ćwiczenie w karkach pracy str. 71
– Odwzoruj rysunki rakiety i ufoludka.
– Rysuj po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.
– Pokoloruj rysunek.
9. Zabawa „Czytam i piszę, bo lubię” zadanie dla 6 latków
– Przygotuj książkę z literami i liczbami. Wybierz sobie tekst, który wyćwiczysz. Najlepiej na stronach z literą ł, j, f.
– Na końcu książki są litery do ćwiczeń w kształtnym pisaniu. Poćwicz kolejną literę małą i wielką. Pamiętaj o zachowaniu odstępów między literami. Pisz od linii do linii, zachowaj właściwe etapy pisania litery. Pisz wolno i starannie. Powodzenia.

10.Zabawa „Szlaczki” – zadanie dla 5 latków
– Przygotuj książkę z literami.
– Wybierz kolejny szlaczek. Rysuj po śladzie. Pokoloruj.

Życzymy miłej pracy. Do zobaczenia!!!!