Witamy Kochane Pszczółki. Mamy nadzieję, że pyszne śniadanko już zjedzone… pora na dzisiejsze zadania. Miłej zabawy
Zapraszamy do porannych ćwiczeń ruchowych:
oraz ćwiczeń logopedycznych:
Zadanie nr 1.
Słuchanie piosenki o sprzątaniu domu.
Zadanie nr 2.
- Omówienie tekstu piosenki.
Rodzic prosi dziecko, aby opowiedziało, o czym jest ta piosenka.
W jaki sposób można pomagać rodzicom w domu?
Zadanie nr 3.
- Rytmizowanie tekstu refrenu.
Rodzic mówi tekst refrenu, a dziecko powtarza go, jednocześnie uderzając rytmicznie w dłonie.
Zadanie nr 4.
- Zabawa inscenizacyjna do tekstu piosenki.
Dziecko chodzi swobodnie po pokoju w czasie zwrotek, a w czasie refrenu naśladuje sprzątanie zabawek.
Zadanie nr 5.
Quiz Jak mogę pomagać?
Dziecko wybiera sobie dowolną zabawkę i ustala z rodzicem, że będzie on zadawał pytania. Jeśli odpowiedź brzmi tak – dziecko podnosi zabawkę do góry, jeśli odpowiedź brzmi nie – schowa zabawkę za plecami.
Czy potrafisz sam sprzątać zabawki w swoim pokoju?
Czy możesz sam iść do sklepu po zakupy?
Czy potrafisz samodzielnie się ubrać?
Czy możesz razem z mamą odkurzyć dywan?
Czy potrafisz ładnie układać swoje ubrania?
Czy masz obowiązki w domu?
Zadanie nr 6.
Ćwiczenia słuchu fonematycznego
Dziecko wraz z rodzicem dzielą rytmicznie słowo prawa na sylaby, jednocześnie klaszcząc. Następnie rodzic mówi pojedyncze słowa, a dzieci (czterolatki) mają za zadanie klasnąć wtedy, gdy usłyszą w nim sylabę pra. Przykładowe słowa: praca, pracownik, dzieci, pranie, bratek, prasowanie, piłka, prawnik…
Zadanie nr 7.
Na zakończenie przypominamy sobie jak prawidłowo należy myć ręce w 6-ciu krokach:
oraz zaśpiewajmy wspólnie piosenkę o wirusie.
Życzymy miłego popołudnia
W ramach wieczornego czytania dziecku przed snem proponujemy abyście Państwo zapoznali dziecko z baśnią „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków.”
Przeczytajcie baśń, jednocześnie pokazując ilustracje w książce. Szczególną uwagę zwróćcie na obowiązki, jakie miała w domu Śnieżka, i jakie obowiązki miały w domu krasnoludki, jak wzajemnie sobie pomagali.