Zajęcia dla grupy „Pszczółki” na środę 7 kwietnia 2021

Temat kompleksowy: Poświąteczne zabawy

Witajcie Pszczółki!

Już po świętach… mamy nadzieję, że minęły Wam radośnie i zdrowo no i oczywiście że odwiedził Was wielkanocny zajączek. 🙂Ciekawi nas również jaki był Wasz „lany poniedziałek”? Może macie jakieś zdjęcia??? Prześlijcie je  koniecznie  🙂Pochwalcie się Waszymi upominkami!!🙂

Pierwsze zadanie po kilkudniowej przerwie to kilka zabaw ruchowych. Oto one:

  1. Brak opisu.
  1. Układanie puzzli o tematyce świątecznej.

Obrazki (kartki świąteczne pocięte na części) lub puzzle o tematyce wielkanocnej

Dzieci układają obrazki  a następnie opowiadają, co przedstawia ich układanka.

  1. Zabawy ruchowe „Turlające się jajka”

Dzieci kładą się na dywanie – są pisankami, turlają się we wskazaną stronę np.; w stronę okna, w stronę drzwi…..

  1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Wielkanocny stół”

Nadeszła Wielkanoc.

Czas wielkiej radości!

Już stół wielkanocny

czeka na swych gości.

Pełno na nim potraw:

kiełbaska i żurek,

baba lukrowana,

tuż obok mazurek…

Dom pachnie czystością,

porządki skończone.

Czas na odpoczynek.

Wszystko już zrobione!

Święconka na stole,

a spośród pisanek,

jak każe tradycja,

wystaje baranek!

To czas na życzenia,

na chwile radości

i niech w naszych sercach

miłość ciągle gości.

Rozmowa nt wysłuchanego utworu.

− Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?

− Dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach?

− Co znajduje się w koszyczku ze święconką?

− Dlaczego ludzie w czasie świąt są na ogół weseli i mili dla innych?

  1. Zabawa dydaktyczna „Co jest związane z Wielkanocą?”

Koszyk, pisanki/kraszanki, palma wielkanocna, baranek cukrowy, imitacja kurczaczka, bombka, łańcuch choinkowy. Rodzic rozkłada przed dziećmi różne przedmioty lub ich obrazki. Wspólnie ustalają, co pasuje do świąt wielkanocnych, a co do nich nie pasuje. Dzieci uzasadniają swój wybór.

  1. Zabawa paluszkowa „Wielkanocni goście”

Dzieci siedzą na dywanie, rodzic mówi rymowankę, a dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców i odpowiada na pytanie.

-Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało, jeden poszedł do domu, to ile zostało?

-Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało, jeden poszedł do domu, to ile zostało?

-Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało, jeden poszedł do domu, to ile zostało?

-Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało, dwóch poszło do domu, to ile zostało?

  1. Kolorowanie dowolnych obrazków związanych tematycznie ze świętami – wykorzystanie dowolnych technik plastycznych

Dzieci:

− kolorują i ozdabiają rysunki jajek, tworząc pisanki, wielkanocnych zwierzątek itp

− ozdabiają , wyklejają np. papierem kolorowym, plasteliną, krepą

− rysują po śladzie.

To już wszystko na dziś. Miłego dnia!🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content