Temat kompleksowy: Poświąteczne zabawy
Witajcie Pszczółki!
Już po świętach… mamy nadzieję, że minęły Wam radośnie i zdrowo no i oczywiście że odwiedził Was wielkanocny zajączek. Ciekawi nas również jaki był Wasz „lany poniedziałek”? Może macie jakieś zdjęcia??? Prześlijcie je koniecznie Pochwalcie się Waszymi upominkami!!
Pierwsze zadanie po kilkudniowej przerwie to kilka zabaw ruchowych. Oto one:
- Układanie puzzli o tematyce świątecznej.
Obrazki (kartki świąteczne pocięte na części) lub puzzle o tematyce wielkanocnej
Dzieci układają obrazki a następnie opowiadają, co przedstawia ich układanka.
- Zabawy ruchowe „Turlające się jajka”
Dzieci kładą się na dywanie – są pisankami, turlają się we wskazaną stronę np.; w stronę okna, w stronę drzwi…..
- Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Wielkanocny stół”
Nadeszła Wielkanoc.
Czas wielkiej radości!
Już stół wielkanocny
czeka na swych gości.
Pełno na nim potraw:
kiełbaska i żurek,
baba lukrowana,
tuż obok mazurek…
Dom pachnie czystością,
porządki skończone.
Czas na odpoczynek.
Wszystko już zrobione!
Święconka na stole,
a spośród pisanek,
jak każe tradycja,
wystaje baranek!
To czas na życzenia,
na chwile radości
i niech w naszych sercach
miłość ciągle gości.
Rozmowa nt wysłuchanego utworu.
− Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?
− Dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach?
− Co znajduje się w koszyczku ze święconką?
− Dlaczego ludzie w czasie świąt są na ogół weseli i mili dla innych?
- Zabawa dydaktyczna „Co jest związane z Wielkanocą?”
Koszyk, pisanki/kraszanki, palma wielkanocna, baranek cukrowy, imitacja kurczaczka, bombka, łańcuch choinkowy. Rodzic rozkłada przed dziećmi różne przedmioty lub ich obrazki. Wspólnie ustalają, co pasuje do świąt wielkanocnych, a co do nich nie pasuje. Dzieci uzasadniają swój wybór.
- Zabawa paluszkowa „Wielkanocni goście”
Dzieci siedzą na dywanie, rodzic mówi rymowankę, a dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców i odpowiada na pytanie.
-Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało, jeden poszedł do domu, to ile zostało?
-Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało, jeden poszedł do domu, to ile zostało?
-Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało, jeden poszedł do domu, to ile zostało?
-Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało, dwóch poszło do domu, to ile zostało?
- Kolorowanie dowolnych obrazków związanych tematycznie ze świętami – wykorzystanie dowolnych technik plastycznych
Dzieci:
− kolorują i ozdabiają rysunki jajek, tworząc pisanki, wielkanocnych zwierzątek itp
− ozdabiają , wyklejają np. papierem kolorowym, plasteliną, krepą
− rysują po śladzie.
To już wszystko na dziś. Miłego dnia!