Motyle

24Maj2020

Temat tygodnia: Święto rodziców

Temat dnia: Jaka jest moja mama, jaki jest mój tata

Dzień dobry Wszystkim!!!

Zadanie 1

Zestaw ćwiczeń

– ,,Żaby na łące” –dzieci są żabkami, skaczą .Rodzic wypowiada sylabę kle, żabki zatrzymują się w bezruchu ,zabawę powtarzamy

-,,Kwiat rośnie”-dzieci siedzą w siadzie klęcznym, pochyla głowy i ręce układają na kolanach. Na sygnał rodzica powoli podnoszą się do góry, prostują się, wyciągają ręce do góry.

-,,Z tatą na rowerek”- dziecko kładzie się na plecach i naśladuje jazdę rowerkiem

Zadanie 2.

Ćwiczenia buzi i języka- załącznik 1

Zadanie 3

https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

Posłuchajcie piosenki dwa razy a potem może samo spróbujecie zaśpiewać swojej mamie.

 

Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aime – Śpiewające Brzdące

  1. Usiądź mamo przy mnie blisko
    I posłuchaj tych słów,
    Ty z pewnością znasz to wszystko,
    Jednak powiem to znów.

    Ref. Kocham Cię Ti Amo je taime
    I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
    Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
    Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

    2. Popatrz mamo w moje oczy
    Ujrzysz w nich miłość mą.
    Nawet bardzo późno w nocy
    Śpiewać będę Ci to.

    Ref. Kocham Cię Ti Amo je taime
    I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
    Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
    Jedyną na zawsze i kochasz mnie też

Zadanie 4 – prosimy o przeczytanie

Wiersz A. Widzowskiej „Dla Mamy i Taty.”

Z okazji święta Taty i Mamy
dziś uroczyście wam obiecamy:
codziennie sprzątać swoje zabawki,
nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki,
od mamy nigdzie się nie oddalać,
groźnych zapałek szust! nie zapalać.
Więcej nie zjemy kwaśnych jabłuszek,
bo wtedy zawsze boli nas brzuszek.
Gdy zobaczymy gdzieś muchomora,
to go nie zerwie żaden przedszkolak!
Będziemy grzeczni i przyrzekamy
słuchać uważnie taty i mamy.
Wyszorujemy ząbki starannie
i nie będziemy wariować w wannie.
Mama nas uczy drogowych znaków,
tata trenuje małych pływaków.
Lecz nikt przez pasy sam nie przechodzi
ani do wody w morzu nie wchodzi!
Od taty wiemy dużo o świecie:
że trzeba czapkę zakładać w lecie,
że się obcego pieska nie głaszcze,
bo czasem groźnie otwiera paszczę.
I na kontakty uważać mamy,
więc się od prądu z dala trzymamy!
Czytacie bajki, gdy księżyc świeci,
rano buziaczkiem budzicie dzieci,
a choć psocimy czasem troszeczkę,
to wciąż jesteśmy waszym Słoneczkiem.
Bo z rodzicami jest zawsze lato,
kochana Mamo, kochany Tato!

Rodzic zadaje pytania
• Co dzieci z wiersza obiecują z okazji święta mamy i taty?
• Czego w wierszu uczy mama, a czego tata?
• Kim są dzieci dla swoich rodziców?


Zadanie 5

Poszukajcie proszę albumów ze zdjęciami rodzinnymi. Usiądźcie razem z mama lub tatą i pooglądajcie razem. Przypomnijcie sobie gdzie spędzaliście czas i co robiliście razem.

Które zdjęcia się Wam najbardziej podobają?

Zadanie 6.

Przygotujcie proszę kredki lub farby oraz kartkę papieru. Dzisiaj waszym zadaniem jest narysować lub namalować portrety mamy i taty. Przypomnimy sobie  co to jest portret?  Możecie spojrzeć na załącznik 2. Jest to obrazek przedstawiający kogoś w sposób jak najbardziej podobny do osoby. Proszę przyjrzeć się mamie i tacie zwrócić uwagę na kolor oczu i włosy.  Do pracy ….a podczas jej wykonywania możecie słuchać piosenek

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE   Dziękuję mamo…

https://www.youtube.com/watch?v=WXHpUTokhGA Pomóż tato…

Zadanie 7.

W załącznikach znajdują się laurka dla taty i coś dla mamy.  Prosimy o wydrukowanie.

Dzieci pięknie pokolorujcie prace i pamiętajcie proszę że już ,już nadchodzi….Dzień Mamy.

21Maj2020

Blok tematyczny: łąka w maju
Temat zajęć: kolory wiosny
Witamy wszystkie Motylki. Dzisiaj szczególny dzień, ponieważ porozmawiamy sobie właśnie o motylkach.
Na początek…
gimnastyka poranna – zabawa „Ręce do góry”
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

  1. Zabawa logopedyczna usprawniająca aparat mowy „Rusz językiem”
    – Ćwicz razem z pieskiem ratownikiem https://www.youtube.com/watch?v=XgyU4dfXMHQ

3, Zabawa z piosenką „Przyjaciel motyl”
– Posłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=s9w_JhLGNpA
– Dokładnie obejrzyj motyle występujące w filmiku.
–  Jakie barwy mają te owady?

4. Zabawa „Jak rozwija się motyl?”
– Przyjrzyj się uważnie ilustracji – załącznik 1
– Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=cW47pgAevKM
– Wskaż jaja, gąsienicę, poczwarkę oraz dorosłego motyla.
– Wspólnie z rodzicem ułóż zdania o rozwoju motyla –
na przykład. Dorosły motyl znosi jaja. Z jaj wykluwają się gąsienice. Z czasem gąsienica przeobraża się w poczwarkę.
Z poczwarki rozwija się motyl.
– Obejrzyj załączniki 2, 3 i 4.
*załącznik 2 przedstawia jaja motyla (mogą one być w różnych kolorach)
*załącznik 3 pokazuje gąsienicę motyla
*załącznik 4 ilustruje poczwarki .
zadanie dla dzieci 5 – letnich:
– Patrząc na ilustrację lub film pokazuj poszczególne etapy rozwoju motyla.
– Samodzielnie opowiedz jak wygląda jego rozwój. Twórz krótkie zdania.
zadanie dla dzieci 4 -letnich
– Połącz linią motylka z jego cieniem

  1. Zabawa „Motylki i kwiatki”
    – Połącz kredką motyle od 1 do 6.
    – Ponumeruj kwiatki, na których za chwilę usiądą.
    – Podobnie jak przy motylkach rysuj odpowiednią ilość kropek. Kropeczki rysuj na żółtym polu.

    6 Zabawa plastyczno – techniczna „Kolorowy motyl”
    Przygotować: rolkę po papierze toaletowym, nożyczki, klej, krepę, papier kolorowy i ……fantazję 🙂 – załącznik 7
    – Wykonaj motyla według własnego pomysłu. Pomoże Tobie ilustracja w załączniku 8.
    – Swoja pracę możesz wystawić na FB lub w centralnej części mieszkania.

    Powodzenia!
    Miłego dnia!!

20Maj2020

Temat  kompleksowy: Łąka w maju

Data: 21.05.2020

Temat dnia: Zabawy na łące

Zadanie 1.

Dzień dobry wszystkim Motylkom!!

Zapraszamy do zabawy.

  1. Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
  2. W klęku podparty wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)
  3. Zabawa w pchanie taczek.  Rodzic trzyma za kostki  dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek.
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem.
  5. Szybki sprint w miejscu.

Ćwiczenie uspokajające

Marsz w wolnym tempie (rodzic może podawać tempo klaszcząc)

Zadanie 2

ZABAWY I ĆWICZENIA WARG I POLICZKÓW

Minki – naśladowanie min:

  • wesołej – płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, uśmiech szeroki,
  • smutnej – podkówka z warg, obrażonej – wargi nadęte,
  • zdenerwowanej – wargi wąskie.

Całuski – przesyłanie całusków, wargi wysunięte do przodu, cmokanie.

Rybka – wysuwanie warg do przodu i rozszerzanie na końcu jak u ryb.

Zły pies – naśladowanie złego psa, unoszenie górnej wargi, wyszczerzanie zębów, warczenie psa.

Gorąca zupa – dmuchanie na złożone w kształcie talerza ręce.

Echo – dobitne wymawianie za nauczycielem samogłosek a, o, e, u, y, i

Kotki – dziecko robi pyszczek (wargi do przodu) i przesuwa nim w prawą i w lewą stronę. Kotek ma

wąsy i nimi porusza (między wargami dziecko trzyma słomkę). Kot ziewa, oblizuje się itp.

Masaż warg – nagryzanie zębami wargi dolnej, potem górnej.

Baloniki – nabranie powietrza i zatrzymanie go w wydętych policzkach, przesuwanie powietrza z

jednego policzka do drugiego, balon pękł – dziecko palcami uderza w policzki.

Zadanie 3

Wczoraj dowiedzieliście się kto zamieszkuje łąkę.   Dzisiaj policzymy  różne owady i zwierzęta.Proszę o przeczytanie poniższych zadań. W liczeniu mogą pomagać paluszki lub dowolne liczmany(klamerki, cukierki…)

  • Na łąkę przyleciały dwa bociany. Potem doleciały jeszcze 3. Ile bocianów chodzi po łące?
  • Pięć biedronek spacerowało po trawie. Przyleciały jeszcze 4 .Ile biedronek spaceruje?
  • Dwa motylki siedziały na kwiatkach. Przyleciało jeszcze 7.Ile jest motylków?
  • Obok mrowiska chodziło 10 mrówek. 4 mrówki schowały się do domu. Ile mrówek teraz chodzi?

Zadanie 4.

Posłuchajcie piosenki o owadach mieszkających na łące. Z tej piosenki dowiecie się też dlaczego są one pożyteczne.

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak – ,, Bąki z łąki”

Zadanie 5

W załączniku 1 znajdują się obrazki różnych owadów i innych mieszkańców łąki. Proszę o wydrukowanie.

Polecenie dla dziecka :

Proszę wyciąć wszystkie obrazki. Proszę posegregować mieszkańców łąki na te,które fruwają, i te które poruszają się po ziem. Proszę policzyć ile jest

-biedronek

-mrówek

-gąsienic

-motyli

Których jest najwięcej? Których najmniej? O ile jest więcej mrówek niż biedronek?

O ile mniej jest gąsienic niż motyli?

Zadanie dla chętnych  – dmuchawce.

Proszę o przygotowanie kawałka waty oraz kartki. Dziecko palcami rozrywa watę. Kładzie ją na otwartej dłoni i zdmuchuje ją. Obserwuje powolne spadanie dmuchawca na ziemię.

Na kartce rysuje dużą kropkę a od niej we wszystkich kierunkach linie proste. Na koniec dorysowują łodygę i liście

Miłej zabawy!!!

19Maj2020

Blok tematyczny: majowa łąka
Temat: mieszkańcy łąki
Witamy wszystkich i zapraszamy na zajęcia.
1. Zabawa ruchowa „Zumba kids” https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8
2. Ćwiczenie oddechowe „Gąsienica” https://www.youtube.com/watch?v=sN18MZC0gWc
3. Słuchanie utworu muzycznego Griega w połączeniu z oglądaniem filmiku „Łąka – rośliny i zwierzęta”
– Zapraszam do słuchania utworu „Poranek” https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4
– Oglądaj i wymień nazwy zwierząt żyjących na łące.
– Jakie rośliny można tam spotkać?
4. Zabawa „Szukamy głosek i sylab”
– Podziel na sylaby słowa: pasikonik, ślimak, biedronka
– Powiedz jaką głoskę słyszysz na początku słów: mak, stokrotka,
– Powiedz jak na brzmi głoska na końcu słów: trawa, motyl, kret
zadanie dla 5 latków:
– Wskazane słowa podziel na głoski: kret, motyl, łąka.
5. Zabawa z obrazkiem „Mieszkańcy łąki” –  załącznik 1
– Przypatrz się uważnie obrazkowi.
– Zakryj obrazek ręką i nie patrząc wymień wszystkie zwierzęta z obrazka
6. Zabawa „Odgaduję i rysuję”
– Odgadnij zagadki
– Wybierz jednego owada i spróbuj go przerysować na kartce.
7. Zabawa „Słuchamy piosenki  – owady na łące” https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak
– Spróbuj utworzyć akompaniament do piosenki.
– Śpiewaj i graj na instrumencie.
8. Zabawa plastyczna
5 latki – karty pracy str. 39
4 latki – pokoloruj obrazek, wytnij z papieru kolorowego dowolne figury geometryczne i wykonaj z nich ramkę.

19Maj2020

Drodzy Rodzice.

Pragniemy Państwa zachęcić do wypełnienia ankiety, która pozwoli nam zbadać Państwa ocenę pracy w formie zdalnego nauczania realizowanego przez nasze przedszkole oraz oczekiwań. Ankieta jest anonimowa, wystarczy ją wypełnić i przesłać na adres e-mailowy przedszkola: pszczolkamaja15@o2.pl, lub wrzucić do skrzynki na listy.

Ankieta zdalne nauczanie

18Maj2020

Temat  kompleksowy: Łąka w maju

Temat dnia: Kwiaty na łące

Witamy wszystkie Motylki. Zapraszamy do zabawy.

Zadanie 1

Dziś na dobry początek przypomnimy sobie piosenkę  z ćwiczeniami…

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Zadanie 2

Odpowiedzcie na zagadkę

Wiosną kolorowa

pełna kwiatów wkoło

Wiele tu owadów ,wszystkim jest  wesoło

trawa się zieleni ,pszczoła nektar spija

Dzieci grają w piłkę ,czas tu szybko mija

 

Tak to… łąka .Dzisiaj sprawdzimy jakie kwiaty rosną na majowej łące .

 

Zadanie 3.

Proszę obejrzeć obrazki z załączników 1,2,3,4

Jakie kwiaty sana tych zdjęciach, nazwijcie je.

Te czerwone to …maki . Podziel ten wyraz na sylaby .Jaką głoskę słyszysz na początku? (zal 1)

Te niebieskie to… niezapominajki. Podziel wyraz na sylaby .Policz je.  Jaka głoska jest na początku?

(zał 2)

Te białe z żółtym środkiem to…rumianek .(polecenia jak wyżej)(zał 3)

I zostały nam jeszcze ..stokrotki.(zał 4)

Te wszystkie kwiaty rosną na łące.

 

Zadanie4

Proszę o włączenie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=yubWVQdFFeY

Zapraszamy Motylki do słuchania piosenki i do tańca kwiatowego.

Zadanie 5

Polecenie do tego zadania w załączniku 6.

Zadanie 6

Na koniec zapraszamy do zabawy plastycznej

5 latki –proszę o przygotowanie białej oraz kolorowej kartki,nożyczek ,kleju

  1. Tniemy biały papier na paski około 1cm szerokości ,wycinamy żółte kółeczko ,zielone łodygi i przyklejamy kwiatki.

  1. 4 latki Proszę o przygotowanie płatków kosmetycznych   , karki papieru oraz kawałków zielonego papieru na łodygi i liście.  Środek kwiatka możemy namalować żółtą farbą.

Miłej zabawy. Pozdrawiamy wszystkie Motylki !!!

17Maj2020

Blok tematyczny: łąka w maju
Temat: wycieczka na łąkę

Halo, halo, już po weekendzie czas na zajęcia 🙂
Całujemy Was  mocno!

  1. Ćwiczenia logopedyczne https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
  2. Ćwiczenia poranne ze Świeżakami . Baw się razem z nami. https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
  3. Zabawa „Majowe puzzle”
    – Wspólnie z rodzicem wydrukuj załącznik 1
    – Obejrzyj ilustrację. Ułóż do obrazka kilka krótkich zdań.
    – Wspólnie z rodzicem rozetnij obrazek na kilka części. Pomieszaj elementy.
    – Samodzielnie ułóż obrazek. Rozplanuj na kartce i równo przyklej.
  4. Zabawa „Spostrzegawczy Motyl”
    – Przypatrz się swojej pracy.
    – Ile motyli lata nad łąką?
    – Policz ptaki.
    – Poszukaj wszystkie pszczoły i policz.
    Ciekawostka: czy wiesz, że pszczoły jako jedyne zwierzęta nie zdychają, ale umierają?
    – Wskaż żabę i powiedz, w którą stronę jest odwrócona?

5 Zabawa „Łąkowe zagadki”
– Obejrzyj film i odgadnij zagadki https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg
– Wymień zwierzęta mieszkające na łące.

  1. Piosenka „Bal na łące” https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
    -Przygotuj instrument perkusyjny np: bębenek, kołatkę lub wykonany przez siebie i graj w rytm piosenki.
    – Śpiewaj przynajmniej refren.
    ref: A trzy małe biedronki,
    nie chcą tańczyć tej polki.
    I czekają na palcach
    aby tańczyć na palcach.

7 Zabawa „Liczymy zwierzątka na łące”
*5 latki – załącznik 2: licz zwierzęta każdego rodzaju i na dole kartki narysuj tyle kresek ile jest zwierząt.
*5 latki – załącznik 4: połącz cyfrę z biedronką o wskazanej liczbie kropek.
(zadania do wyboru w zależności od możliwości dziecka. Można wykonać obydwa zadania)
*4 – latki – załącznik 3 – policz elementy i narysuj w okienkach odpowiednią liczbę kresek.

  1. Zabawa „Rozwiązujemy zadania tekstowe”
    – Na łące są 3 biedronki i 2 pszczoły. Ile owadów jest na łące?
    Wyjaśnij jak to liczyłeś?
    Odpowiedź na pytanie całym zdaniem.

    – Żaba zjadła 2 chrabąszcze i 1 żuka. Ile owadów zjadła żaba?
    Jak to policzyłeś?
    Odpowiedz na pytanie całym zdaniem.

– Na łące rosły 4 krokusy i 3 maki. Ile kwiatów rośnie na łące?
Wyjaśnij jak to policzyłeś?
Odpowiedz na pytanie całym zdaniem.

  1. Zabawa „Wycieczka na łąkę”
    – Wybierz się w wolnej chwili z rodzicami na łąkę. Obserwuj kwiaty, owady. Posłuchaj odgłosów łąki: https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
  2. Zabawa plastyczna „Na łące”
    Przygotuj: farby plakatowe, gazety (aby nie pobrudzić stołu), małą ilość wody, pędzle.
    Technika: malarstwo
    Zadanie: namaluj łąkę, którą widziałeś na wycieczce oraz na podstawie ilustracji i filmu.

Miłego dnia!!!

14Maj2020

Temat tygodnia: Polska nasza ojczyzna

Temat dnia: Unia Europejska

Data:15.05.2020

Witajcie Motylki. Dzisiaj mamy  poważny temat naszych zajęć. Będziemy dziś poznawać Unię Europejską.

Zadanie 1.

Proszę o włączenie muzyki i maszerujemy. Może zaprosicie też mamę lub tatę …

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0

 

Zadanie2.

Obejrzyjcie filmik o Unii Europejskiej

https://www.youtube.com/watch?v=Dxy1Z-8dV8M

Zadanie 3

W dniu dzisiejszym wybieramy się w niezwykłą podróż po Europie, którą będziemy odbywać samolotem. Słuchajcie uważnie i zachowujcie się jak podróżnicy. Naśladujcie ruchami i gestami : Wsiadamy do samolotu, zapinamy pas, odpalamy silnik. Samolot zaraz wystartuje i ,,przeniesie nas” do różnych krajów. Chcemy poznać ludzi w tych krajach, szczególną uwagę zwrócimy na rytuały powitalne. Samolot podnosi się wolno, kołysze się. Spoglądamy w dół, widzimy coraz mniejszych ludzi, domy, samochody. Płyniemy ponad polami, łąkami, lasami i górami, nagle wyłania się pod nami jakiś kraj.

 

Włochy
W pobliżu naszego miejsca lądowania leży mała miejscowość, której mieszkańcy właśnie świętują. Udajemy się tam i pozdrawiamy się „Bon giorno” . Wykonujemy taniec przy włoskiej melodii, wymieniamy charakterystyczne potrawy (pizza, spaghetti).załączniki 1,2

Proszę o włączenie muzyki

https://www.youtube.com/watch?v=pwT1TAXqdd4

Hiszpania
Samolot ląduje w pięknej stolicy Hiszpanii – Madrycie. Wszyscy witają się słowami „Buenos dias” . Oglądamy  załączniki  3 i4.

Francja
O mały włos zahaczylibyśmy o wieżę Eiffla. –zał5.Wylądowaliśmy tuż pod Paryżem w Ogrodach Wersalskich. Wszystkim spotkanym mówimy „Bon jour”, a młodym „Salut”. Tańczymy Kankana, śpiewamy piosenkę Panie Janie na głosy wspólnie z rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=dzMLZrrj5Y0

Naszą podróż kończymy w Polsce, w której czujemy się najlepiej w myśl przysłowia  Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Spotkanym ludziom mówimy „Cześć” i przybijamy „piątkę!

Podsumujmy to czego dowiedzieliście się z filmiku.

Państwa, które ,,odwiedziliśmy” należą do Unii Europejskiej. Razem jest ich 27. Co to jest Unia Europejska?  Unia Europejska jest to związek 27 państw europejskich, które postanowiły ściśle ze sobą współpracować.

Flaga UE to dwanaście złotych gwiazd ułożonych w kole na niebieskim tle. Symbolizują one jedność społeczności europejskiej. Liczba gwiazd jest niezmienna i ma symbolizować doskonałość, pełnię i harmonię.

 Jednym z symboli Unii jest również jej maskotka, nosząca imię Syriusz. Pochodzi ona od nazwy najjaśniejszej z gwiazd, ale na tym jej podobieństwa do nich się kończą.

Syriusz przyjmuje postać zabawnej, uśmiechniętej, niebieskiej stonogi. Jest ubrany w granatową koszulkę z gwiazdkami, jak na fladze Unii Europejskiej. Rozłożone dłonie w białych rękawiczkach wyrażają otwartość i życzliwość. Oficjalnie Syriusz jest ubrany właśnie w koszulkę z flagą UE, ale warto wspomnieć, iż w każdym kraju maskotka wygląda nieco inaczej.

 

Na koniec zajęć proszę o wydrukowanie maskotki i pokolorowanie jej. (Zał. 6)

Zadanie 4.

Ostatnie zadanie to gwiazdki, które należy policzyć . Proszę o wydrukowanie.

Miłego dnia. Do poniedziałku.

13Maj2020

Blok tematyczny:  moja ojczyzna
Temat:  Poznajemy sąsiadów Polski

  1. Zabawa „Gimnastyka poranna”- otwórz szeroko okno lub ćwicz na balkonie 🙂
    – kilkanaście podskoków na dwóch nogach, na prawej, na lewej, pajacyki,
    – zginamy ciało w pół dotykając rękoma palców u nóg 1, 2, 3 (proste kolana) i na 4 wyprost z rękoma w górę/ powtórzyć kilkanaście razy,
    – stanąć w lekkim rozkroku, ręce na biodra i krążenie bioder,
    – teraz krążenie ciała od pasa w górę
    – wymachy nogi jak najwyżej do przodu i w górę, zmiana nogi/ powtarzać
    – powtórzyć podskoki obunóż
    – wdech nosem, równocześnie ręce w górę – wydech ustami , ręce w dół/ powtórzyć kilka razy
    – siadamy, ręce z tyłu podpierają ciało, nogi proste, w rozkroku i przeplatanka ( tak jak w przedszkolu)
    – nadal siedzimy, ręce obejmują kolana i ciało wykonuje kołyskę,
    – kładziemy się na plecach i rękoma „łapiąc powietrze” podciągamy się do góry / powtórzyć
    – kładziemy się na boku , energicznie noga w górę i bardzo powoooooli opuszczamy, zmiana boku i to samo druga noga…/ powtórzyć kilka razy
    – kładziemy się na brzuchu, chwytamy się za nogi i kołyska ,
    – wstać, wdech nosem, równocześnie ręce w górę – wydech ustami , ręce w dół/ powtórzyć kilka razy

    2. Zabawa logopedyczna  – wierszyk: „Gimnastyka”.
    Rodzic mówi wierszyk, a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.

Na początku jest rozgrzewka,
Językowa wprzód wywieszka,
Cały język wyskakuje,
Wszystkim nam się pokazuje,
W dół i w górę,
W lewo, w prawo.
Pięknie ćwiczy!
Brawo! Brawo!
Język wargi oblizuje, pięknie kółka wykonuje.
Popatrzymy do lusterka,
Jak się język bawi w berka.
Kto spróbuje z miną śmiałą,
Zwinąć język w rurkę małą?
Język ząbki poleruje
Każdy dotknie i wyczuje…
Może uda się ta sztuczka.
Trzeba uczyć samouczka.

  1. Zabawa „Śpiewamy piosenkę – jestem Polakiem „https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
    – Postaraj się śpiewać przynajmniej refren piosenki:
    ref: Jesteśmy Polką i Polakiem.
    Dziewczynką fajną i chłopakiem.
    Kochamy Polskę z całych sił.
    Chcemy byś również kochał ją i ty, i ty.
    – Jakie miasta dzieci zwiedziły w piosence?
  2. Zabawa „Oglądamy mapę” – załącznik 1
    Komentarz do przeczytania dzieciom:
    Polska to nie jedyny kraj na świecie. Bardzo blisko Polski są kraje, które są naszymi sąsiadami.
    – Obejrzyj mapę.
    – Wspólnie z rodzicem znajdź na mapie nasz kraj – Polskę. Pokaż.
    – Czy widzisz obok Polski inne kraje na mapie?
    – Odczytaj ich nazwy wspólnie rodzicem.
    Zadanie dla 5 latków: wspólnie z rodzicem wymień nazwy kilku krajów, które są sąsiadami Polski.
    Zadanie dla wszystkich dzieci:
    – Czy pamiętasz jak wygląda flaga Polski? Opowiedz.
    Komentarz: również inne kraje mają swoje flagi.
    – Wymień kolory flagi Czech?
    – Wymień kolory flagi Ukrainy? A teraz Niemiec.

5 Zabawa „Liczymy głoski i sylaby” – analiza słów
Informacja dla rodziców: sylaby wypowiadamy i liczymy klaszcząc, głoski wypowiadamy i liczymy na palcach.
– Wypowiadaj i policz sylaby w słowach:  Niemcy, Białoruś, Ukraina, Słowacja
– Wypowiadaj i policz głoski w słowach: Rosja,  Czechy (Cz-e-ch – y  ilość głosek:  4), Litwa

  1. Zabawa „Słuchamy brzmienia języków naszych sąsiadów”
    – W jakim języku mówią Polacy?
    – Czy wszyscy ludzie na świecie mówią po polsku?
    – Wspólnie z rodzicem pokaż na mapie Niemcy i posłuchaj jak brzmi język niemiecki: https://www.youtube.com/watch?v=gHgIXxUi5iI
    Jeśli chcesz posłuchaj również piosenki w tym języku: https://www.youtube.com/watch?v=FWT9FJ7aQq4

    – Teraz pokaż na mapie Rosję. Posłuchaj jak brzmi język, którym posługują się Rosjanie https://www.youtube.com/watch?v=5l3y8wuUF-g&list=PLgVsoN2FlOEoVNJ4gRXWQpvh0bcANlBab&index=6
    Posłuchaj także piosenki śpiewanej po rosyjsku: https://www.youtube.com/watch?v=-OFk515iKVw

– Pokaż na mapie Czechy i Słowację.  A tak mówią tubylcy 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=h_Z38riP2rM

  1. Zabawa „Bajki z krajów naszych sąsiadów”
    – Z jakiego kraju pochodzi bajka? https://www.youtube.com/watch?v=EJvu6FjTLJg. Podaj tytuł.
    – Pokaż ten kraj na mapie.

– Z jakiego kraju pochodzi bajka? https://www.youtube.com/watch?v=rKb_1fDt8HI. Wskaż na mapie.
– Z jakiego kraju pochodzi bajka? https://www.youtube.com/watch?v=ZNnKml5nIG0&list=PLCC994D4A91911CBC.

  1. Zabawa plastyczna „Ilustracja do bajki z krajów naszych sąsiadów”
    – 5 latki – Pokoloruj wybraną kolorowankę. Możesz udekorować swoją pracę plasteliną i papierem kolorowym.
    załącznik 3 lub 5.
    Możesz również wykonać prace według własnego pomysłu.

– 4 latki – pokoloruj wybrana kolorowankę. Udekoruj swoją pracę.
załącznik 2 lub 4
Swoje prace proszę przynieść do przedszkola po powrocie.
Miłego dnia!! 🙂

12Maj2020

Temat tygodnia: Polska nasza ojczyzna

Temat dnia: W wielkim mieście

Witajcie Motylki. Zapraszamy do zabawy !!

Zadanie 1

Otwieramy okno i zabieramy się do gimnastyki-najpierw skłon…

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Zadanie 2

 Proszę wykonać z dzieckiem ćwiczenia usprawniające pracę narządów artykulacyjnych .

kotek mruczy – mmmmm, ziewa (naśladowanie ziewania)

Wąż syczy – sssssss

Pszczoła bzyczy – bzz bzz

Straż pożarna jedzie – eeeoooeeeooo (z przesadną artykulacją samogłosek – wargi rozciągają się, a następnie ściągają)

Samolot leci – uuuuu (dzióbek z warg) i ląduje iiiiiiiiii (szeroki uśmiech)

Parskanie jak konik, następnie kląskanie językiem

Cmokanie

Pociąg jedzie – fufufu (górne zęby dotykają dolnej wargi)

 

Zadanie 3

Proszę o przeczytanie wiersza

E. Stadtmuller

Kim jesteś??

Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste:
Ojczyste barwy
-biało-czerwone,
Ojczyste godło
-orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie
Mazurka dźwięki,
No i stolica
– miasto syrenki.
I jeszcze Wisła?
Co sobie płynie,
Raz po wyżynie,
Raz po równinie,
I mija miasta
Prześliczne takie?
Już wiesz , kim jesteś?
Jestem Polakiem.

Rodzic zadaje pytania

O czym był ten wiersz ?Jakie znaki są bliskie sercu każdego Polaka? Jak mówią o sobie  ludzie ,

których ojczyzną jest Polska?

Zadanie4

Krajobraz naszego kraju jest bardzo urozmaicony. Wiecie już ze mamy góry, miasta duże i małe ,

wioski oraz jeziora i morze.

Obejrzyjcie proszę zdjęcia z załączników 1,2,3,4 .opowiedzcie co widzicie. Co jest na zdjęciach ?

Które zdjęcia przedstawiają duże miasto a które wieś  Które krajobrazy Wam się podobają?

Zadanie 5.

Dziś możecie zabawić się w architektów. Przypomnijmy kto to taki .

Architekt projektuje-wymyśla budynki, domy,miasta. W załączniku 5 ,6 i 7 znajdują się figury

geometryczne .

Nazwijcie te figury. Poproszę o wydrukowanie tych załączników. Dzieci wycinają kolorowe figury.

Na kartce proszę ułożyć budynki – domy małe i duże, zaprojektować, pobawić się w architekta.

Można też zbudować domy z  dowolnych klocków (lego, drewniane…)

Zadanie 6.

Posłuchajcie piosenki, możecie jej słuchać podczas zabawy z figurami lub klockami.

https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo

Do jutra !!!