Mrówki

12Kwi2021

Data: poniedziałek 12.04.2021

Temat kompleksowy: cuda i dziwy

Temat dnia: Na planecie chustolandia

Witamy Mróweczki po weekendzie i zapraszamy do …pracy. Czy wszyscy maja dziś dobre humorki?

Zadanie 1.

Wiosenna gimnastyka buzi i języka. Ćwicz zgodnie z poleceniem. Rodzica proszę o przeczytanie poleceń.

Zadanie 2.

A teraz trochę ruchu. Zapraszamy do rytmiki

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&ab_channel=WPODSKOKACH

Zadanie 3

Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej Kwiecień.

Proszę o przeczytanie wiersza dziecku.

Chodzi Kwiecień po świecie

w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki

w ciągu małej chwileczki

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom – skrzydła doczepia,

krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu,

strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi,

klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze,

gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie,

by pachniały w wazonie,

z papug zrobi tygrysy,

które jedzą irysy,

sto kogucich grzebieni

w wielkie góry zamieni –

ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

Zabawa Jestem kwietniem i wyczaruję…

Pałeczka do czarowania.

Dziecko poruszają pałeczką przygotowaną przez Rodzica i kończą zdanie: Jestem kwietniem i wyczaruję…, wymyślając coś nieprawdopodobnego.

Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie –co to znaczy ,,Kwiecień plecień bo przeplata ,trochę zimy ,trochę lata”

Zadanie 4.

Dziś poznajemy kolejną literkę. Jest to literka ż. Proszę o przeczytanie poniższego wierszyka

Zabawy i ćwiczenia z literą ż

Kto jest bohaterem wierszyka ?

Analiza i synteza słuchowa słowa żaba. (załącznik 1) Załącznik 1

  • Dzielenie słowa żaba na sylaby.

− Co słyszycie na początku słowa żaba?

Dzielenie słowa żaba na głoski.

 (Takie kwadraty przygotowane były już do zajęć z literką )

-układanie wyrazu z białych kwadratów

-układanie wyrazu z kolorowych kwadratów

Jakim kolorem zaznaczymy literkę ż . Zastanówcie się proszę

  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żmija …)

 

Zadanie 5

Proszę o przygotowanie kartki oraz kredek i ołówka.

https://www.youtube.com/watch?v=y2LtguWdjhE&ab_channel=Bajki

Spróbujcie proszę narysować żabę według instrukcji oraz napisać literkę ż

Zadanie 6.

6  latki –zadania do wykonania – załącznik  2   Załącznik 2

5 latki –zadanie do wykonania-załącznik 3  Załącznik 3

Oczywiście jeżeli dzieci maja ochotę wykonać zadania dla obu grup wiekowych to bardzo proszę.  

Zadanie 7

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 91 oraz 104 –literka ż (6latki)

Odkrywam siebie –Przygotowanie do pisania, czytania i liczenia s.42 i 43 (5 latki)

Zadanie 8

Proszę o wydrukowanie i pokolorowanie załącznika 4  w wolnym czasie. Miłej zabawy. załącznik4

9Kwi2021

Blok tematyczny: chciałbym być sportowcem
Temat: nasze ulubione zabawy i sporty

Witamy, witamy!! I Zaczynamy.
1. Gimnastyka poranna – zabawa „Wyginaj ciało śmiało” https://www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY
2. Zabawa logopedyczna dla chętnych – ćwiczenia w prawidłowym oddychaniu oraz usprawnianie narządów artykulacyjnych  https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I
3. Zabawa „Domowe zawody w kręceniu hula hop”
Przygotuj: hula – hop.
– Kręć kołem jak najdłużej.
– Nie masz hula hop? Skacz na skakance, odbijaj piłeczkę lub balon.
4.Zabawa „Odbij balon jak najwięcej razy”
Przygotuj: balony.
– Licz ile razy uda się Tobie odbijać balonem zanim dotknie podłogi.
– A gdyby tak spróbować odbijać balon tylko nogami?
– Ciekawe jaki będzie Twój rekord?
5. Zabawa „Skarpetkowa wojna”
– Czy masz szufladę, w której trzymasz skarpetki bez pary?
– Skarpetki zwiń w kulkę i rozpocznij z rodzeństwem skarpetkową wojnę.
– Uderzenie takim pociskiem nie boli.
– Nie celuj w twarz.
6.. Zabawa „Kręgle”
– Co powiesz na domowe kręgle?
– Niech kulą będzie piłka, a kręglami butelki bez wody  lub papierowe kubeczki.
– Trafiaj piłką w butelki!
– Ile trafiłeś?
7. Zabawa „Rzut do celu”
– Ustaw kilka misek, koszyków czy papierowych talerzyków i rzucaj do nich piłeczkami czy zwiniętymi w kulkę skarpetkami.
– Ile razy trafiłeś?
8. Zabawa z piosenką : „Olek i Ada” https://www.youtube.com/watch?v=ZSXClGr4Ss8
– Wykonaj akompaniament do piosenki.
– Graj na dowolnym instrumencie w rytm piosenki.
– Śpiewaj razem z dziećmi.

9. Zabawa „Pokoloruj obrazek według kodu” – załącznik – (5 latki)
10. Zabawa „Lubimy czytać i pisać” (6-latki, Leon i Oliwia)
Przygotuj kartę – wycinankę (ksero) – wytnij: wielką i małą literę F,f wyraz „foka” w całości, tekst do czytania z litera: F,f, tekst do wykreślania z literą F,f
– Znajdź w zeszycie A-4 pisaną literę F,f
– Ćwicz pisanie liter po śladzie
– Przygotuj litery F,f i wklej do zeszytu
– Zastanów się, czy litera F,f jest spółgłoską czy samogłoską?
– Wytnij z kolorowego papieru niebieską cegiełkę i wklej pod literami.
– Przygotuj wyraz „foka”. Pokoloruj cegiełki na czerwono lub niebiesko i wklej.
– Narysuj kredkami fokę
– Przygotuj tekst do czytania z literą F,f
– Ćwicz wytrwale czytanie. Staraj się łączyć głoski w wyrazy.(6 latki i Oliwia)
– Przygotuj tekst do wykreślania liter F,f.  Odszukaj wszystkie litery F,f. Zaznacz je, najpierw w pierwszej linijce i dalej.
– Wykonaj kolorowy wąski szlaczek

Na dzisiaj dziękujemy!!
Pa! Pa!!!

8Kwi2021

Blok tematyczny: chciałbym być sportowcem
Temat: lubię odpoczywać czynnie

Witamy, witamy!! I Zaczynamy
1. Gimnastyka poranna – zabawa „Wyginaj ciało śmiało” https://www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY
2. Zabawa logopedyczna dla chętnych – ćwiczenia w prawidłowym oddychaniu oraz usprawnianie narządów artykulacyjnych  https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I

  1. Zabawa „Lubimy czytać i pisać” (6-latki, Leon i Oliwia)
    Przygotuj kartę – wycinankę (ksero) – wytnij: wielką i małą literę J,j, wyraz „jajko” w całości, tekst do czytania z litera: J,j, tekst do wykreślania z literą J,j
    – Znajdź w zeszycie A-4 pisaną literę J,j
    – Ćwicz pisanie liter po śladzie
    – Przygotuj litery J,j i wklej do zeszytu
    – Zastanów się, czy litera J,j jest spółgłoską czy samogłoską?
    – Wytnij z kolorowego papieru niebieską cegiełkę i wklej pod literami.
    – Przygotuj wyraz „jajko”. Pokoloruj cegiełki na czerwono lub niebiesko i wklej.
    – Narysuj kredkami jajko
    – Przygotuj tekst do czytania z literą J,j
    – Ćwicz wytrwale czytanie. Staraj się łączyć głoski w wyrazy.(6 latki i Oliwia)
    – Przygotuj tekst do wykreślania liter J,j Odszukaj wszystkie litery J,j. Zaznacz je, najpierw w pierwszej linijce i dalej.
    – Wykonaj kolorowy wąski szlaczek
  2. Zabawy w kartach pracy „Odkrywam siebie” str 67, 68, 69
    – obejrzyj obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Pokoloruj rysunki kół na odpowiednie kolory.
    – dokończ rysować kwiatki według wzoru. Pokoloruj rysunki.
    – rodzic będzie czytać tekst, a ty rysuj po śladach rysunków w wyrazowo – rysunkowej opowieści.
    – 6 latki – ułóż zdania na temat obrazka.
    – 5 latki Narysuj lub namaluj na temat: wycieczka z rodzicami do parku.

Na dzisiaj wszystko. Do zobaczenia!!

7Kwi2021

Środa – 7.04.2021 r.

Witam wszystkie dzieci i zapraszam do wspólnego wykonywania ćwiczeń i zabaw logopedycznych.

Logopedia – ćwiczenia utrwalające. „Rozgrzewka” buzi i języka.

Piosenka logopedyczna.

 

Uzupełnij karty pracy, pokoloruj obrazki.

Poćwicz wymowę, mów starannie i wyraźnie.

 

Różnicowanie głosek w wyrazach – głoski opozycyjne: cz – c, ż – z , sz – s.

 

Zapraszam do zabawy.

Zabawa przy piosence – Okulary

 

https://www.youtube.com/watch?v=2ykJ9rd3dtY

 

Utrwalamy trudne słowa zawierające głoski szumiące i syczące oraz głoskę r.

 

Dokładnie wymawiajcie trudne słowa z głoskami szumiącymi i syczącymi.

Julian Tuwim

Okulary

Biega, krzyczy pan Hilary:
„Gdzie są moje okulary?”

Szuka w spodniach i w surducie,
W prawym bucie, w lewym bucie.

Wszystko w szafach poprzewracał,
Maca szlafrok, palto maca.

„Skandal! – krzyczy – nie do wiary!
Ktoś mi ukradł okulary!”

Pod kanapą, na kanapie,
Wszędzie szuka, parska, sapie!

Szuka w piecu i w kominie,
W mysiej dziurze i w pianinie.

Już podłogę chce odrywać,
Już policję zaczął wzywać.

Nagle zerknął do lusterka…
Nie chce wierzyć… Znowu zerka.

Znalazł! Są! Okazało się,
Że je ma na własnym nosie.

7Kwi2021
Witam Dzieci i Rodziców!
 Temat dzisiejszej katechezy brzmi: Cieszymy się, że Jezus zmartwychwstał!
Na pewno pamiętacie, że świętowaliśmy Wielkanoc dlatego, że Jezus zmartwychwstał.
Wiecie też, że Wielkanoc to najważniejsze święta w roku.
Ale skąd my o tym wiemy? Jak ta wiadomość do nas dotarła? To ciekawa historia, posłuchajcie:
Po śmierci Pana Jezusa na krzyżu Jego ciało złożono do grobu. Grób wykuto w skale i zamknięto ogromnym ,ciężkim kamieniem. Postawiono straże – żołnierzy broniących dostępu. W niedzielę wcześnie rano przyszły kobiety, które bardzo kochały Jezusa. Przyszły i … zobaczyły, że kamień jest odsunięty, grób pusty a silni żołnierze drżą ze strachu.
Nagle ukazał się siedzący na skale anioł.Kobiety przestraszyły się, ale anioł powiedział:
,, Nie bójcie się – Szukacie Jezusa ukrzyżowanego, ale tu Go nie ma, powstał z martwych”
Kobiety ogromnie się ucieszyły, że Jezus żyje. Zwyciężył! Pokonał śmierć i zło!
Szybko pobiegły powiedzieć o tym uczniom Jezusa a oni przekazali tą nowinę innym ludziom, potem wszystko zostało  spisane i wiadomość dotarła do naszych czasów.
A teraz pomyślcie:
– w jaki dzień kobiety szły do grobu Jezusa?
– kto im powiedział o zmartwychwstaniu Jezusa?
– dlaczego kobiety tak bardzo się ucieszyły?
– co pokonał Pan Jezus?
Pamiętacie, że ,, alleluja” to okrzyk radości także ze zmartwychwstania Jezusa. A gdzie możemy usłyszeć śpiew ,, alleluja”?
Tak, w kościele podczas Mszy Świętej. Ministrant lub pan organista śpiewa ,, alleluja ”przed Ewangelią, a wszyscy za nim powtarzają.Jest to radosne pozdrowienie Pana Jezusa i przygotowanie się do uważnego słuchania Jego słów.
– jak zachowujemy się w kościele, słysząc śpiew ,, alleluja”?( wstajemy i włączamy się w śpiew).
Myślę, że zaśpiewacie Jezusowi piosenki ze strony 85, z gestami, których nauczy Was Kacper.
6 – latki:
A, a, a, alleluja, Ho, ho, ho, hosanna, mój Bóg kocha mnie,Jego radość jest w sercu mym.
5 – latki:
Bóg nie umarł, Jezus żyje, daj Mu ręce swe, daj Mu nogi swe, daj serce swe, daj Mu duszę swą, On twoim Panem jest.
A teraz zadania: 6 – latki pokolorują obrazek według wzorów z boku obrazka na stronie 84.
5 – latki na stronie 84 przykleją naklejkę ze zmartwychwstałym Panem Jezusem i pokolorują dolny obrazek.
Pozdrawiam serdecznie, trzymajcie się zdrowo. Z Panem Bogiem.
7Kwi2021

Blok tematyczny: chciałbym być sportowcem
Temat: Zabawy sportowo – słuchowe

Witamy, witamy!! I Zaczynamy.
1. Gimnastyka poranna – zabawa „Wyginaj ciało śmiało” https://www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY
2. Zabawa logopedyczna dla chętnych – ćwiczenia w prawidłowym oddychaniu oraz usprawnianie narządów artykulacyjnych  https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I
3. Zabawa „Ręka lewa, ręka prawa”  https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

  1. Zabawa bieżna : „Kto pierwszy wróci na swoje miejsce” – zabawa z bratem, siostrą lub opiekunem
    Postaw w odległości przedmioty i zorganizuj współzawodnictwo. Kto pierwszy? 🙂

    5. Zabawa „Lubimy czytać i pisać” (6-latki, Leon i Oliwia)
    Przygotuj kartę – wycinankę (ksero) – wytnij: wielką i małą literę Ł, ł, wyraz „łopata” w całości, tekst do czytania z litera: Ł,ł, tekst do wykreślania z literą Ł,ł
    – Znajdź w zeszycie A-4 pisaną literę Ł,ł
    – Ćwicz pisanie liter po śladzie
    – Przygotuj litery Ł,ł i wklej do zeszytu
    – Zastanów się, czy litera Ł,ł jest spółgłoską czy samogłoską?
    – Wytnij z kolorowego papieru niebieską cegiełkę i wklej pod literami.
    – Przygotuj wyraz „łopata”. Pokoloruj cegiełki na czerwono lub niebiesko i wklej.
    – Narysuj kredkami łopatę.
    – Przygotuj tekst do czytania z literą Ł,ł
    – Ćwicz wytrwale czytanie. Staraj się łączyć głoski w wyrazy. (6-latki i Oliwia)
    – Przygotuj tekst do wykreślania liter Ł,ł. Odszukaj wszystkie litery Ł,Ł. Zaznacz je, najpierw w pierwszej linijce i dalej.
    – Wykonaj kolorowy wąski szlaczek

  2. Zabawy „Odkrywam siebie” praca w kartach pracy cz 3, str 63,64, 65,66
    – nazwij przedmioty ukryte na rysunkach. Narysuj.
    – Nazwij dyscypliny sportowe na zdjęciach. Pokoloruj ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę, która podoba ci się najbardziej.
    – Powiedz w co grają chłopcy. Utwórz zdanie. Pokoloruj.
    – Policz przedmioty w każdej ramce. Zaznacz ich liczbę w pustych okienkach
    – Przeczytaj samodzielnie wyrazy. Połącz je z odpowiednimi wyrazami.
    – Powiedz, w którym miejscu na kartkach znajduje się obrazek piłki.
    – Rysuj po śladach rysunków piłek.
  3. Zadanie dla 5- latków
    Powiedz: w co lubisz się bawić?

8.Zadanie dla 6 – latków
Ułóż i powiedz kilka zdań na temat ulubionych sportów.
DZIĘKUJEMY. MIŁEGO DNIA!!!!

1Kwi2021

Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych,

pełnych wiary, nadziei i miłości.

Radosnego, wiosennego nastroju,

                    Serdecznego czasu w gronie rodzinnym

oraz wesołego „Alleluja”

życzą

wszystkim dzieciom i ich rodzicom

Dyrektor i pracownicy Przedszkola nr 15 „Pszczółka Maja” w Gnieźnie

31Mar2021
Witam Was Dzieci i Rodzice!
Święta Wielkanocne już bardzo blisko, rozpoczął się Wielki Tydzień.
Pamiętacie, że w Wielki Piątek Jezus umarł na krzyżu, ponieważ bardzo nas kocha.
W ten sposób sprawił, że możemy być kiedyś szczęśliwi w niebie.
Po Wielkim Piątku nastąpiła Wielka Sobota i ciało Pana Jezusa zostało złożone do grobu wykutego w skale.
W Wielką Sobotę w kościołach ludzie odwiedzają symboliczny Boży grób. Jest to dekoracja, która ma nam przypominać złożenie ciała Pana Jezusa do grobu po Jego śmierci na krzyżu.W centralnym miejscu grobu Bożego umieszczona jest MONSTRANCJA, w której kapłan w Wielki Piątek przenosi Pana Jezusa ukrytego w Hostii – białym chlebie – opłatku.
W tym grobie został złożony Pan Jezus, który z miłości do każdego z nas oddał swoje życie na krzyżu.
Ale Pan Jezus nie pozostał w grobie!
On pokonał śmierć i zmartwychwstał!Grób Jezusa nie jest więc smutny, lecz radosny.
Wyrazem tej radości są piękne kwiaty, którymi grób jest udekorowany.
W Wielką Sobotę szykujemy koszyczki ze święconką czyli pokarmy, które zjemy na śniadaniu wielkanocnym.
Pamiętacie, co powinno trafić do koszyków? Przypomnijmy sobie:
– baranek z biało czerwoną chorągiewką to znak Jezusa Zmartwychwstałego,
– jajka to symbol nowego życia,
– chleb gwarantuje pomyślność, to symbol ciała Jezusa
– sól symbolizuje oczyszczenie i prawdę,
– szynka i kiełbasa oznaczają dobrobyt
– chrzan symbolizuje zdrowie i siłę,
– babka powinna być domowego wypieku i oznacza umiejętności.
Święconka powinna składać się z siedmiu elementów.Wedle tradycji to zapewni nam szczęście i dostatek.
W tym roku nie wszyscy pójdą z koszyczkami do kościoła, ale powinny być uszykowane i mogą zostać poświęcone w domu.
Po Wielkiej Sobocie nadchodzi Wielkanoc czyli noc Zmartwychwstania Jezusa. To najważniejsze święta w roku. Pamiętajcie!
A teraz praca z podręcznikiem, jeżeli zabraliście książki do domu to:
5 – latki wykonają zadania na stronach 82 wkleją nalepkę koszyczka i narysują pokarmy do poświęcenia a na stronie 83 udekorujcie pisanki – wycinanki są na końcu książki.
6 – latki na stronie 82 przykleją nalepkę z monstrancją i pokolorują pięknie kwiaty a na stronie 83 pokolorują rysunek.
Przesyłam świąteczne obrazki i krótką rymowankę:
Klękam przed hostią przy Bożym grobie, Jezu z miłością myślę o Tobie.
Kochani życzę Wam i Rodzicom zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych!Wesołego Alleluja!
Myślę, że byliście grzeczni i zając przyniesie prezenty!
Pamiętajcie o pomocy w domu w świątecznych przygotowaniach, bądźcie dobrzy dla innych. Pan Jezus będzie się cieszył.
Pozdrawiam serdecznie.Z Panem Bogiem.
31Mar2021

Środa – 31.03.2021 r.

Witam wszystkie dzieci i zapraszam do rozruszania buzi i języka oraz do wspólnego wykonywania ćwiczeń i zabaw logopedycznych.

Logopedia – ćwiczenia utrwalające. „Rozgrzewka” buzi i języka.

Wiosenna bajka logopedyczna…

Bajka logopedyczna ,, Wiosenny poranek Misia Kłapouszka.’’

Pewnego wiosennego poranka Miś – Kłapouszek obudził się z zimowego snu. Przeciągnął się, ziewnął – ( przeciągamy się, ziewamy – szeroko otwierając usta). Wyjrzał ze swojego legowiska ( wysuwanie języka z jamy ustnej), spojrzał w górę ( kierowanie języka w kierunku nosa ). – Świeciło piękne, wiosenne słońce. ,, To już prawdziwa wiosna’’ – zawołał miś. ,, Pójdę na spacer, poszukam moich przyjaciół.” Miś Kłapouszek maszerował i nucił piosenkę ( la – la – la – unoszenie i mocne ,, przyklejanie’’ języka do wałka dziąsłowego za górnymi ząbkami. Na drzewach wesoło świergotały ptaszki ( fiju – fiju , ćwir- ćwir), a nad polami fruwały wrony ( kra – kra –kra). Dookoła zaczynała zielenić się trawka i pojawiały się pierwsze wiosenne kwiaty. ,, Jak pięknie pachną’’ – zawołał Miś Kłapouszek ( głęboki wdech noskiem i długi wydech buzią). Nad stawem misio spotkał żabki ( kum – kum kum, rech- rech – rech –rech ), na polanie ujrzał swojego przyjaciela – konika Karuska (kląskanie). – ,, Cześć Karusku!’’ – zawołał Miś Kłapouszek i uśmiechnął się (szeroki uśmiech.) – ,, Witaj misiu’’ ( iiihaa- iiihaa) – zarżał z radości konik.,, Bardzo długo spałeś a tu wiosna dookoła, z pewnością jesteś bardzo głodny i burczy ci w brzuszku.’’ (brrrrr, brrrrrrr – dzieci starsze.) – ,, Tak, jestem bardzo głodny .’’ zawołał miś i oblizał się na wspomnienie zeszłorocznego miodku ( oblizywanie warg dookoła – buzia szeroko otwarta. ) ,,Miodek był bardzo gęsty i bardzo słodki ‘’ – wspominał miś ( oblizywanie językiem górnych dolnych ząbków przy szeroko otwartej buzi.) Nagle zerwał się wiatr . Wiał raz słabiej, raz mocniej ( wdech noskiem , wydech – dmuchanie na kartki papieru z różnym natężeniem , dzieci starsze artykułują sz… sz… sz… ) Niebo zasnuły ciemne chmury i zaczął padać deszcz ( plum – plum, kap – kap). Mis pożegnał się szybko z konikiem Karuskiem i zaczął biec do domku ( szybkie odbijanie czubka języka o wałek dziąsłowy za górnymi ząbkami.) Kiedy dotarł do domku poprawił swoje legowisko ( oblizywanie dna jamy ustnej za dolnymi ząbkami , odetchnął zmęczony ( ufff- ufff) i usnął, mrucząc i śniąc o miodku ( włączanie rezonansu nosowego – mmm… mmm…)

Opracowanienie: neurologopeda Magdalena Gawzińska

 

Uzupełnij karty pracy, pokoloruj obrazki.

Poćwicz wymowę, mów starannie i wyraźnie.

 

Teraz poćwiczcie wymowę naprawdę trudnych wyrazów (szereg szumiący). Zapraszam do zapoznania się z wierszem – Żuk – Jana Brzechwy

Jan Brzechwa

Żuk

Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk-puk-puk.

Panieneczka widzi żuka:
„Czego pan tu u mnie szuka?”

Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik

I powiada: „Wstań, biedronko,
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko.

Wezmę ciebie aż na łączkę
I poproszę o twą rączkę”

Oburzyła się biedronka:
„Niech pan tutaj się nie błąka,
Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,
Bo ja jestem piegowata,
A pan – nie!”

Powiedziała, co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,

Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała – z muchomorem,

Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.

Stąd nauka
Jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.

 

 

 

Dokładnie wymawiajcie trudne słowa z głoskami szumiącymi i syczącymi.

 

Zapraszam do zabawy.

Zabawa przy piosence – Lisek łakomczuszk

 

https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4

 

Śpiewające Brzdące – Lisek łakomczuszek – Piosenki dla dzieci

 

  1. Idzie lisek do kurnika,

Lisek łakomczuszek,

lisek łakomczuszek.

Na śniadanko zjadłby kurkę,

Bo ma pusty brzuszek,

bo ma pusty brzuszek.

Ref. Oj, lisku, lisku,

Wracaj już do lasu.

Oj, lisku, lisku,

Szkoda twego czasu.

Oj, lisku, lisku,

Kurki wciąż biegają.

Oj, lisku, lisku,

Sztuczki twoje znają!

 

  1. Lisek jest spryciarzem wielkim,

Chodzi pomalutku,

chodzi pomalutku.

Może czasem do kurnika,

Zajrzeć po cichutku,

zajrzeć po cichutku.

 

Ref. Oj, lisku, lisku,

Wracaj już do lasu.

Oj, lisku, lisku,

Szkoda twego czasu.

Oj, lisku, lisku,

Kurki wciąż biegają.

Oj, lisku, lisku,

Sztuczki twoje znają! (2x)

 

Utrwalamy trudne słowa zawierające głoski szumiące i syczące.