Po dziesięciu miesiącach wytężonej pracy nadszedł wyczekiwany przez wszystkie dzieci czas wakacji. Czas odpoczynku od nauki i porannego wstawania.
Dziękując za wysiłek i współpracę życzymy wszystkim Dzieciom, Rodzicom, Nauczycielom i Pracownikom naszego przedszkola, by nadchodzące wakacje były radosne i pełne niezapomnianych wrażeń. Cieszcie się z każdego słonecznego dnia i z każdej przeżytej przygody. Bawcie się dobrze na złocistych plażach, w górach czy nad jeziorami.
Wierzymy, że wszyscy spotkamy się zdrowi, wypoczęci, z zapasem sił i w doskonałych humorach w nowym roku szkolnym.
Dyrekcja oraz Pracownicy Przedszkola nr 15 „Pszczółka Maja” w Gnieźnie
Temat dnia: „Lato w sztuce”
Ostatni dzień zmagań przed weekendem. Mam nadzieję, że macie jeszcze trochę entuzjazmu?
Jak zwykle na początek ćwiczenia poranne. Lubicie fitness?
Narządy mowy będziecie dziś usprawniać z dżdżownicą Dżesiką
Zadanie1. Ćwiczenia słownikowe.
Przyjrzyjcie się dokładnie obrazkom. Są to krajobrazy letnie różnych regionów Polski i różnych środowisk. Opowiedzcie o każdym z nich 5 minimum w 5 zdaniach. Zastanówcie się co dzieci mogą robić na wsi, nad jeziorem, w górach i nad morzem?
Zadanie2.Teraz trochę matematyki. Przypomnimy sobie dziś znaki matematyczne oraz odejmowanie liczb. https://szaloneliczby.pl/znak-wiekszosci-i-mniejszosci-do-10/ https://szaloneliczby.pl/odejmowanie-w-zakresie-10/
Zadanie 3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Zadanie 4.
Praca z KP4.42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka.
Praca z KP4.42b – nazywanie przedmiotów, pisanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka.
Zadanie 5. Zagadkowe lato
Na koniec kilka zagadek, z którymi jestem pewna świetnie sobie poradzicie!
Aktywnego, ciepłego i pełnego wrażeń weekendu Wam życzymy!!
Czwartek, dnia 18.06 Temat dnia: „Letnia pogoda”
Ćwiczenia z piłką o poranku na pewno Wam się spodobają. Tylko uważajcie i nie naróbcie szkód!
Zabawa logopedyczna – poćwiczcie z małpką języczek
Zadanie1.
Pogoda – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści.
„Pogoda”Bożena Forma
Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.
– Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.
– Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś.
– Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.
– Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski.
– Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama. – Wprawdzie czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.
Adaś wpatruje się w mapę pogody.
– Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.
Zegar wybija ósmą godzinę.
– Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola.
– Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.
Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.
Odpowiedzcie na następujące pytania:
1. Gdzie wybierał się Adaś?
2. Dlaczego chłopiec był zmartwiony?
3. Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji?
4. pogoda była na wycieczce?
Zadanie 2. Zjawiska atmosferyczne
Kochani czy wiecie czym różni się lato od innych pór roku? Co dzieci robią w lecie, jaki to dla nich czas? Prezentuje dzieciom piktogramy zjawisk kojarzących się z latem: słonko, wiatr, piorun, ulewa. Podpiszcie poszczególne obrazki z liter Alfabetu, czy potraficie w ułożonych wyrazach rozpoznać samogłoski? Pamiętacie szybki wierszyk o samogłoskach?
(słonko)(wiatr)(piorun)(ulewa)
Zadanie3.
Zabawa przy piosence „Lato na dywanie”. Spróbujcie tańcząc pokazać ruchem treść piosenki.
Środa, dnia 17.06 Temat dnia: „Tęcza po deszczu”
Ćwiczenia poranne: dziś doskonalimy równowagę
Nie zapomnimy o zabawie logopedycznej. Dziś poćwiczymy Wasz słuch.
Zadanie 1.
Jak powstaje tęcza ?
Zadanie 2. Posłuchajcie teraz piosenki o tęczy w bardzo wesołym rytmie cza-cza
Po zakończeniu piosenki ułóżcie na podłodze tęczę z kolorowych pasków bibuły lub wstążek, zgodnie z kolejnością występowania kolorów Jeśli napotkacie trudności popatrzcie na obrazek
Wymieńcie teraz z pamięci kolejno nazwy kolorów, które tworzą tęczę. Przy okazji możecie powtórzyć nazwy kolorów w języku angielskim : (tęcza – rainbow, czerwony – red, pomarańczowy – orange, żółty – yellow, zielony – green, niebieski – blue, granatowy – dark blue, fioletowy – violet).
Zadanie 3. Doświadczenie tęcza
Oto dla Was kilka propozycji doświadczeń z tęczą w roli głównej. Z pomocą rodziców wybierzcie tą propozycję, którą macie możliwość wykonać i do dzieła!
JAK ZROBIĆ TĘCZĘ Z LUSTERKA?
Przygotuj:
latarka
lusterko
miseczka
woda
biała kartka (opcjonalnie)
Instrukcja:
Do płytkiego naczynia wlej wodę.
Włóż lusterko, tak aby opierało się o jedną ze ścianek naczynia.
Skieruj światło latarki na zanurzoną w wodzie część lusterka.
Manewruj światłem. Na ścianie lub kartce pojawi się tęcza.
* Najlepszy efekt zapewni użycie latarki z żarówką żarową.
JAK ZROBIĆ TĘCZĘ Z PŁYTY CD?
Przygotuj:
latarka
płyta cd
opcjonalnie biała kartka
Instrukcja:
Skieruj światło latarki na płytę CD.
Manewruj strumieniem światła w taki sposób, by odbicie padło na płaską powierzchnię.
Oto kieszonkowa, przenośna tęcza! Skieruj światło latarki na zanurzoną w wodzie część lusterka.
Manewruj światłem. Na ścianie lub kartce pojawi się tęcza.
* Najlepszy efekt zapewni użycie latarki z żarówką żarową.
JAK ZROBIĆ TĘCZĘ Z KROPELEK?
Przygotuj:
zraszacz do kwiatów
Instrukcja:
Uwaga! Ten sposób sprawdzi się tylko w słoneczny dzień.
Stań tyłem do słońca. Psiknij zraszaczem prosto przed siebie.
Obserwuj, jak na kroplach wody pojawiają się kolory tęczy.
Zauważ, że jej wielkość jest inna w zależności od tego, czy patrzysz z bliska, czy z większej odległości.
TĘCZA Z CUKIERKÓW ?
Tęczę można stworzyć również za pomocą kolorowych cukierków Skitels.
Trzeba wybrać kolory tęczy, ułożyć cukierki wokół talerzyka i zalać odrobiną wody i chwilę poczekać, aż wyczarujecie tęczę.
Zadanie 3.
Praca plastyczna W kolejnym zadaniu również możecie dokonać wyboru! W zależności od materiałów jakie macie w domu zróbcie tęczę, która rozweseli Wasz pokój! Do wypełnienia kropek możecie użyć plasteliny lub farby.Jeśli macie w domu kolorowe wstążeczki można stworzyć coś takiego! Możecie też wykorzystać paski kolorowego papieru z bloku.Kolejna propozycja to tęczowe dłonie. Potrzebny będzie duży arkusz papieru i farby. Fajne, ale nie naróbcie za dużo bałaganu!!!
Zadanie 4.
Praca z KP4.40a – rysowanie wyniku przeprowadzonego eksperymentu
Praca z KP4.40b – kolorowanie mozaiki zgodnie z kodem
Wtorek, dnia 16.06 Temat dnia: „Burza”
Witajcie we wtorek! Dziś przyjrzymy się bliżej zjawisku atmosferycznemu BURZY. Jednak zaczynamy jak zwykle gimnastyką. Do dzisiejszych zabaw potrzebna będzie poduszka.
A teraz ćwiczenia oddechowe! Są bardzo ważne.
Zadanie1. Posłuchajcie zagadki pana Marcina Przewoźniaka. i spróbujcie na nią odpowiedzieć „Burza”Marcin Przewoźniak
Co się dzieje tam u góry?
Wielką wojnę toczą chmury?
Wciąż na siebie nacierają
I strzelają, i błyskają?
Co się tam na górze dzieje?
Że się nam na głowy leje?
Od błyskawic niebo trzeszczy,
A nam w butach chlupie deszczyk.
Ciemne niebo dudni, świeci…
Co się dzieje tam na górze?
Wiedzą to na pewno dzieci:
Oglądamy groźną… (burzę).
Opiszcie proszę dźwięki , które opisano w zagadce. Popatrzcie bezpiecznie na burzę.
Zadanie 2. Burza – niebezpieczeństwo!
Czy wiecie jak należy zachować się w czasie burzy? Obejrzyjcie film:
Podsumujmy wszystkie informacje:
Podczas burzy:
– należy unikać wysokich obiektów;
– nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami;
– należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu;
– nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.
Zadanie 3.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z Euforią
Zadanie 4.
Doświadczenie pt. : PIORUN . Potrzebne wam będą:
-słoik z metalową pokrywką
-balon
-włóczka
Kochani zapiszcie lub rysujcie wynik eksperymentu.
Zadanie 5.
Praca z KP4.39b – poruszanie się zgodnie z kodem, kolorowanie obrazków.
Jeśli jest wśród was kto boi się burzy niech obejrzy bajeczkę terapeutyczną.
Witamy Was ciepło i serdecznie. Wypoczęliście mamy nadzieję w weekend i macie pewnie dużo zapału do dzisiejszych zadań?! Weźcie kostkę do gry i wylosujcie ćwiczenia. Rzucamy 5 razy, a każde ćwiczenie powtarzamy również 5 razy.
Poćwiczymy buźki i usteczka?!
Zadanie1.
„Po łące biega lato „– Kochani zanim posłuchacie piosenki, odpowiedzcie na kilka pytań:
1. Jaką mamy porę roku?
2. Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie?
3. Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?
Niedługo już nadejdzie kolejna pora roku –czy wiecie jaka? Tak LATO! Bardzo lubimy wszyscy tą właśnie porę roku ponieważ przynosi nam wakacje! Posłuchajcie uważnie piosenki i pt. Po łące biega lato” i zastanówcie się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato.
Czy już wiecie, gdzie można spotkać lato? Posłuchajcie piosenki raz jeszcze i spróbujcie teraz gestem i ruchem zobrazować jej treść.
Zadanie 2.
Obrazy lata – ćwiczenie spostrzegawczości i logicznego myślenia. Na pewno spodoba wam się ta gra. Powodzenia! https://view.genial.ly/5ebadb87c2ecf10d6a54b1d0
Zadanie 3. Przetwory owocowe Przyjrzyj się obrazkom przedstawiającym owoce letnie. Nazwij je. A teraz odpowiedz na pytania:
1. Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny, jeżyny)
2. Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)
3. Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).
Zróbcie teraz kompocik, lub dżemik z dowolnych owoców letnich.
W nagrodę ułóżcie puzzle! https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/jedzenie/245051-truskawki
Zadanie 3. Praca z KP4.39a – poznacie teraz niektóre przysłowia. Rodzic odczytuje zdania: 1. Mieć dwie lewe ręce; 2. Mieć muchy w nosie; 3. Siedzieć jak na szpilkach; 4. Spać jak kamień. Dzieci wpisują obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dzieci odczytują zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustrują przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach. Zadanie 4. Popatrzcie teraz kochani na kolory. Czy pamiętacie jak łączą się kolory ? Barwy dzielimy na ciepłe i zimne. No to teraz mały test.
Popołudniu, jeśli będziecie mieli ochotę pobawcie się w czarowanie barw! Wykorzystajcie w tym celu farby i dość dużą ilość wody.
Hej Starszaki!!!!! Dzisiaj środa, a przed nami dłuuuugi weekend.
Zaczynamy od gimnastyki. Wybierzcie sobie pięć figur i każdą przećwiczcie po pięć razy.
Teraz ćwiczmy buzię i języczek razem z pandą.
Zadanie 1. „Tylko raz” – wysłuchanie wiersza Mieczysławy Buczkówny. Rozmowa na temat jego treści.
Tylko raz Mieczysława Buczkówna
Chcą żyć jak i ty żyjesz,
Wszystkie na świecie zwierzęta –
I mrówki, i żaby, i żmije,
I pszczoła wiecznie zajęta.
I paź królowej – motyl
Niech fruwa tęczowozłoty,
I ślimak środkiem dróżki
Niech pełznie, wystawia różki…
Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
Biedronce, jak kropki liczy,
Jaskółce, jak gniazdko kleci,
Jak pająk rozsnuwa sieci.
Niech skacze pasikonik,
Niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.
Jak i ty – żyją tylko raz.
Pytania do wiersza: O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu? Gdzie można je spotkać? Co jest ich wspólnym marzeniem? Porządkując odpowiedzi dziecka należy podkreślić, że niezależnie od gatunku, każdy ma prawo do życia i każdy jest potrzebny, dlatego należy mu się szacunek.
Zadanie 2. „Jaka to nazwa?” – układanie wyrazów z liter. Wybierzcie litery z Alfabetu. Zadanie polega na ułożeniu jak największej liczby nazw zwierząt. Można dokonać podziału zwierząt na hodowlane i dzikie.
Zadanie 3. „Jakie to zwierzęta?” – praca plastyczna z W52. Wycinanie ilustracji po śladzie, układanie i naklejanie na kartkę. Wspólna rozmowa na temat ilustracji – zwierząt żyjących w polskich lasach.
Zadanie 4.Praca z KP4.36a – nazywanie zwierząt, dzielenie nazw na głoski, zapisywanie pierwszej i ostatniej litery. Praca z KP4.36b – pisanie wyrazów po śladzie, odczytywanie prostych wyrazów, nazywanie zwierząt i łączenie ich z odpowiednim wyrazem.
Zadanie 5. „Zwierzęta leśne” – Obejrzyjcie zdjęcia przedstawiające zwierzęta zamieszkujące las. Dziecko opisuje poszczególne zwierzęta. Mówi, które zna, a których nie, następnie odczytuje nazwy z podziałem na zwierzęta roślinożerne i drapieżniki. Roślinożerne: sarna, jeleń, zając, wiewiórka, dzik. Drapieżniki: wilk, lis, kuna, borsuk, sowa. Pytania dla dziecka: Jak myślisz, co jedzą zwierzęta roślinożerne, a czym odżywiają się drapieżniki? Jak powinniśmy zachowywać się w lesie? Jak należy się zachować, kiedy zobaczymy w lesie dzikie zwierzę? Poproście dziecko o uzasadnienie, dlaczego kontakt z dzikimi zwierzętami może być niebezpieczny: Co może się stać, gdy napotkamy żmiję, niedźwiedzia, wilka, dzika?