Data: 29.03.2021(poniedziałek)
Temat kompleksowy: Wielkanoc
Temat: Skąd się biorą jajka?
Witamy wszystkie Mróweczki i zapraszamy w przedświątecznym tygodniu do pracy.
Zadanie 1.
Na początek ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
ZABAWY I ĆWICZENIA WARG I POLICZKÓW
Minki – naśladowanie min:
- wesołej – płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, uśmiech szeroki,
- smutnej – podkówka z warg, obrażonej – wargi nadęte,
- zdenerwowanej – wargi wąskie.
Całuski – przesyłanie całusków, wargi wysunięte do przodu, cmokanie.
Rybka – wysuwanie warg do przodu i rozszerzanie na końcu jak u ryb.
Zły pies – naśladowanie złego psa, unoszenie górnej wargi, wyszczerzanie zębów, warczenie psa.
Gorąca zupa – dmuchanie na złożone w kształcie talerza ręce.
Echo – dobitne wymawianie za nauczycielem samogłosek a, o, e, u, y, i
Kotki – dziecko robi pyszczek (wargi do przodu) i przesuwa nim w prawą i w lewą stronę. Kotek ma wąsy i nimi porusza (między wargami dziecko trzyma słomkę). Kot ziewa, oblizuje się itp.
Masaż warg – nagryzanie zębami wargi dolnej, potem górnej.
Baloniki – nabranie powietrza i zatrzymanie go w wydętych policzkach, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego, balon pękł – dziecko palcami uderza w policzki.
Zadanie 2 –Zapraszamy do poruszania się, Otwieramy okno i ….ćwiczymy
Zestaw ćwiczeń –rodzica prosimy o przeczytanie
- Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
- W klęku podpartym wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)
- Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki(rodzic lub rodzeństwo) nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 10 metrów)
- Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 10 metrów w różnych kierunkach)
- Szybki sprint w miejscu.
- Zabawa przy muzyce
Ćwiczenie uspokajające
Marsz w wolnym tempie ( rodzic może podać tempo klaszcząc lub uderzając w dowolny przedmiot.).
Zadanie 3
Posłuchajcie opowiadania ,, Najpiękniejsze…” – Grzegorz Kasdepke „ Bardzo prosimy rodziców o przeczytanie treści opowiadania.
Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!… Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania. – Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku! – A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi! Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły. – Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski. – A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki. Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci. – Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura. – Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga. – Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura. A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: – Mamo! Już jestem!
Rozmowa z dziećmi na temat tekstu: O jakich kurczakach marzyły kury? Co kury zrobiły z jajkami? Jakiego koloru były małe kurczaczki? Jakie zwierzęta wykluwają się z jaj? Dzieci korzystają z własnej wiedzy- podają przykłady zwierząt, które wykluwają się z jaj.
Zadanie 4.
Przygotujcie proszę kartę pracy G (jest w Waszej teczce). Spójrzcie na poszczególne obrazki . Opowiedzcie co widzicie na nich . Który obrazek będzie pierwszy ,który kolejny ..Możecie wyciąć obrazki i samodzielnie ułożyć je według właściwej kolejności i nakleić na kartkę. Obok obrazków proszę napisać kolejne cyfry 1-6
Zadanie 5.
Posłuchajcie proszę piosenki. Prosimy o skopiowanie linku.
https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg
Zadanie 6.
Proszę o otworzenie załącznika nr 1 . Znajdują się tam obrazki przedstawiające rożne jajka. Obejrzyjcie i porównajcie je. Jest również pokazany cykl powstawania kurczaczka .
Pozdrawiamy !!