Zadania dla dzieci z grupy Pszczółki – 30.03.2021

Temat: Wielkanoc – Kraszanki, pisanki
Zadanie 1
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
✅Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
✅Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.
✅Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.
✅Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
✅Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.
✅Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.
Zadanie nr 2
Wielkanocna gimnastyka
 
Zadanie 3 (+załącznik)
Rozmowa na temat: Jakie są jajka? (z wykorzystaniem ilustracji- załącznik) jajka: kurze, kacze, przepiórcze, strusie. Oglądanie rozbitego na spodeczku jajka – wskazanie żółtka i białka (przy okazji pieczenia ciasta). Szukanie odpowiedzi na pytanie: Jakie zwierzę może wykluwać się z jajka (np.: kurczątko, wrona itp.)
Zadanie 4 (+załącznik)
Rozmowa o pisankach i kraszankach. Obrazki (załącznik) Wyjaśnienie nazwy kraszanka – pochodzi od metody barwienia jaj, tzw. kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru. Jajka ozdobione inaczej: – pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki.
Zadanie 5
Słuchanie piosenki Pisanki . (sł. K. Parnowska-Różęcka), nauka pierwszej zwrotki
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCYPisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
II Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
III Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
IV Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Jakie kolory mogą mieć kraszanki?
Czy w piosence każdy będzie miał w koszyczku pisankę?
Co można namalować na wielkanocnych jajkach?
Co, oprócz pisanek, znajduje się na wielkanocnym stole?
Czy lubicie święta wielkanocne? Dlaczego?
Nauka refrenu piosenki Pisanki fragmentami, metodą ze słuchu.Zadanie 6
Zajęcia przyrodnicze: Zakładamy hodowlę rzeżuchy.
Materiały: Spodki, wata, nasiona rzeżuchy, woda. Można wykorzystać skorupki po jajkach.
Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.
Dzieci układają delikatnie watę na spodkach, wysypują rzeżuchę i ją podlewają. Umieszczają spodki z nasionami na parapecie okna.

Zadanie 7 (+załącznik)
Praca plastyczna Kraszanki, pisanki.
Kartki w kształcie jajek, kredki, farby. Ozdabianie wg uznania jednobarwnie – kraszanki lub we wzory – pisanki. (załącznik)

Dla chętnych!!!

Kochane dzieci, jeżeli macie ochotę to zachęcamy do obejrzenia:

Wielkanoc, zwyczaje i tradycje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content