Witamy Was w czwartek i zapraszamy do wspólnej pracy i zabawy.
Kwiecień – I tydzień
Temat kompleksowy – Co się dzieje w kosmosie?
Temat dnia – Wyprawa na zieloną planetę
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
4 dzień – czwartek.
- Zabawy logopedyczne – ćwiczenia buzi ze słoneczkiem. Karty obrazkowe.slonce-miny-2 słonce-miny-1
- Zestaw zabaw ruchowych.
- Poznawanie własnego ciała. • Ślizganie się w kółko na brzuchu, na plecach.
- w pozycji siedzącej – przyciąganie kolan, chowanie głowy, rozprostowywanie się do pozycji leżącej.
- Maszerowanie i bieganie z podnoszeniem wysoko kolan.
- Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.
- Ćwiczenie w parach np. z rodzicem – dziecko tworzy mostek (klęk podparty), druga osoba chodzi obok, przechodzi pod nim, między jego rękami.
- Dziecko ucieka na kolanach, a mama je goni. Po chwili następuje zmiana.
- Nawiązanie kontaktu z rodzicem.
- Pozycja siedząca, plecy się dotykają, nogi ugięte w kolanach – dziecko pcha rodzica, starając się pokonać jego opór. Po chwili następuje zmiana.
- Ćwiczenia wizualizacyjne Wyprawa na Zieloną Planetę.
Podkład muzyczny do ćwiczenia wizualizacyjnego, krzesełka, odtwarzacz CD. Rodzic ustawia krzesełka w rzędzie – symbolizują one siedzenia w rakiecie. Domownicy siadają na krzesełkach. Rodzic opowiada krótką historię, której może towarzyszyć podkład muzyczny.
Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila. Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Czy przyjmą was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy Zielonej Planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na tej planecie? N. przerywa opowieść i pyta: − Jak się nazywa ta planeta? − Jak mogli wyglądać mieszkańcy zielonej planety? Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone! Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Rakieta.
Wszyscy siadają w kręgu na piętach, dłonie trzymają na udach. Na słowa rodzica: Uruchamiamy rakietę zaczynają uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej. Następnie kręcą rękami młynek – najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start wyciągają ręce do góry i głośno krzyczą: Uuuuu! (rakieta odleciała).
Zabawę powtarzamy 3–4 razy.
- Utrwalenie piosenki o ufoludkach.
https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw
Śpiewające Brzdące – Ufoludki na urlopie
- Znajdź różnice między obrazkami.
- Kolorowanka Rakieta.
kolorowanka-Rysowanie po śladzie – narysuj rakietę do druku
- Zachęcamy do codziennej aktywności na świeżym powietrzu. (spacery, wyjście do ogrodu).
- Prowadzenie obserwacji z wykorzystaniem papierowych lunetek. Dzielenie się spostrzeżeniami. Papierowe lunetki wykonane z rolek po papierze toaletowym.