Witamy Was w piątek i zapraszamy do wspólnej pracy i zabawy.
Kwiecień – I tydzień
Temat kompleksowy – Co się dzieje w kosmosie?
Temat dnia – Chcę być kosmonautą
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
5 dzień – piątek.
- Zabawy logopedyczne – ćwiczenia buzi ze słoneczkiem. Karty obrazkowe.słonce-miny-1 slonce-miny-2
- Zestaw zabaw ruchowych.
- Poznawanie własnego ciała. • Ślizganie się w kółko na brzuchu, na plecach.
- w pozycji siedzącej – przyciąganie kolan, chowanie głowy, rozprostowywanie się do pozycji leżącej.
- Maszerowanie i bieganie z podnoszeniem wysoko kolan.
- Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.
- Ćwiczenie w parach np. z rodzicem – dziecko tworzy mostek (klęk podparty), druga osoba chodzi obok, przechodzi pod nim, między jego rękami.
- Dziecko ucieka na kolanach, a mama je goni. Po chwili następuje zmiana.
- Nawiązanie kontaktu z rodzicem.
- Pozycja siedząca, plecy się dotykają, nogi ugięte w kolanach – dziecko pcha rodzica, starając się pokonać jego opór. Po chwili następuje zmiana.
- Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Ufoludki.
W piaskownicy za przedszkolem
wylądował srebrny spodek,
a ze spodka już po chwili
ufoludki wyskoczyły.
Małe, zwinne i zielone,
mądre i zaciekawione,
wymierzyły i zbadały
ławki, piłki, trawnik cały.
Odleciały Mleczną Drogą
na planetę Togo-Togo.
Został po nich pył magiczny,
taki był mój sen kosmiczny.
- Ćwiczenia słuchowe Co to za dźwięki?
Metalowe przedmioty, parawan. Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez metalowe przedmioty, takie jak np. monety, klucze, łyżki, pokrywki. Rodzic pokazuje zgromadzone przedmioty. Dziecko je nazywa, określa, do czego one służą. Przedstawienie dźwięków, jakie wydają te przedmioty; rozpoznawanie ich przez dziecko, schowane za parawanem lub odwrócone tyłem do źródła dźwięku.
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Rakieta.
Wszyscy siadają w kręgu na piętach, dłonie trzymają na udach. Na słowa rodzica: Uruchamiamy rakietę zaczynają uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej. Następnie kręcą rękami młynek – najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start wyciągają ręce do góry i głośno krzyczą: Uuuuu! (rakieta odleciała).
Zabawę powtarzamy 3–4 razy.
- Utrwalenie piosenki o ufoludkach.
https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw
Śpiewające Brzdące – Ufoludki na urlopie
- Pokoloruj obrazek Kosmos wg wzoru. Karta pracy. kolorowanka
- Zabawa Hop!
Dziecko maszeruje po dywanie. Na hasło: Hop! – podskakuje obunóż, a potem maszeruje dalej.
- Dopasuj do pary ufoludki – karta pracy. Policz ile jest par.
Czy któryś ufoludek jest bez pary?
- Zachęcamy do codziennej aktywności na świeżym powietrzu. (spacery, wyjście do ogrodu).