Blok tematyczny: Cuda i dziwy
Temat zajęć – W przestrzeni kosmicznej.
Halo, halo!!! Pobudka i zapraszamy na zajęcia.
- Zabawa logopedyczna „Gimnastyka buzi i języka”
– Wszystkie dzieci powtarzają ćwiczenie podobnie jak wczoraj. - Zabawa „Ruch to zdrowie” – ćwicz jak wczoraj
https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&ab_channel=WPODSKOKACH
Drogie dzieci! Spójrzcie w niebo! Czy zastanawialiście się kiedyś co dzieje się tam, bardzo wysoko, daleko ponad chmurami? Czy tam wysoko w ogóle coś jest? Otóż tak!! Nasza planeta Ziemia jest jedynie małą cząstką tego, co dzieje się w kosmosie. Co widać na niebie wieczorem gołym okiem?
Dzisiaj właśnie porozmawiamy o tym, co dzieje się w przestrzeni kosmicznej.
- Zabawa z wykorzystaniem kart pracy „Odkrywam siebie” – str 70
– Dokładnie obejrzyj obrazek. Zastanów się co przedstawia.
– 6 latek i Oliwia: spróbuj samodzielnie przeczytać nazwy planet.
– 5 latek: Posłuchaj nazw planet czytanych przez rodzica.
– Zadanie dla chętnych: naucz się na pamięć wymieniać wszystkie planety zaczynając od tej najbliżej Słońca.
– Powiedz jak nazywa się pierwsza, druga siódma , ósma planeta- licząc od Słońca.
– Jak myślisz, na której planecie będzie najcieplej, a na której najzimniej. Dlaczego tak uważasz?
– 6 latek: zbuduj na ten temat krótkie zdania. - Zabawa „Badamy słowa” – (6 latki przygotują czerwone i niebieskie cegiełki – takie jakie używamy w przedszkolu.)
– Podziel na sylaby słowa i wyklaszcz: Ziemia, Saturn, Merkury. Ile sylab?
– Podziel na głoski słowa i pokazuj palce: Uran, Mars. Ile głosek?
– 6 latek; zbuduj z cegiełek wyrazy: Wenus, Uran, Mars
Przypominamy: czerwone cegiełki to samogłoski, a niebieskie to spółgłoski. - Piosenka „Ufoludki na urlopie”
– Posłuchaj piosenki uważnie i odpowiedz na pytania:
- Skąd przyleciały ufoludki na naszą planetę?
- Co robili przybysze na Ziemi? Odpowiedz całym .
– Zaśpiewaj refren. Klaszcz w rytm muzyki. Może znajdziesz w kuchni przedmiot, na którym zagrasz rytm refrenu. np: 2 talerze, butelkę i łyżkę. Uruchom swoją wyobraźnię.
- Zabawa „Dyktando graficzne” – przygotuj zeszyt A4 lub kartkę A4
– Na nowej, kolejnej kartce narysuj:
- na środku 2 kolorowe statki kosmiczne
- w prawym, górnym rogu gwiazdę: Słońce
- w lewym , górnym 4 planety według własnego pomysłu
- w lewym dolnym rogu narysuj 3 ufoludki (zielonego, czerwonego i niebieskiego)
- w prawym dolnym 1 kosmonautę – załącznik 1,2
- Zabawa „Kosmonauta”
– Czy wiesz kim jest kosmonauta?
– Opowiedz jak wygląda stój kosmonauty (astronauty)?
– Przypomnij sobie wiersz o kosmonaucie, którego uczyliśmy się na zajęciach w przedszkolu.
– Zaprezentuj domownikom. Może spróbujesz nauczyć wiersza rodziców?
Kosmonauta idzie dróżką.
Przytupuje jedną nóżką.
Klaszcze w ręce raz i dwa.
Podskakuje hopsa, sa.
Już w rakiecie prosto siada.
Kiwa głową do sąsiada.
Ster rakiety w ruch już wprawia,
choć to wcale nie zabawa.
I rakieta się unosi,
bo ją o to ładnie prosi.
8. Zabawa „Rakieta i ufoludki” – ćwiczenie w karkach pracy str. 71
– Odwzoruj rysunki rakiety i ufoludka.
– Rysuj po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.
– Pokoloruj rysunek.
9. Zabawa „Czytam i piszę, bo lubię” zadanie dla 6 latków
– Przygotuj książkę z literami i liczbami. Wybierz sobie tekst, który wyćwiczysz. Najlepiej na stronach z literą ł, j, f.
– Na końcu książki są litery do ćwiczeń w kształtnym pisaniu. Poćwicz kolejną literę małą i wielką. Pamiętaj o zachowaniu odstępów między literami. Pisz od linii do linii, zachowaj właściwe etapy pisania litery. Pisz wolno i starannie. Powodzenia.
10.Zabawa „Szlaczki” – zadanie dla 5 latków
– Przygotuj książkę z literami.
– Wybierz kolejny szlaczek. Rysuj po śladzie. Pokoloruj.
Życzymy miłej pracy. Do zobaczenia!!!!