Zajęcia dla grupy „Pszczółki” na środę 14 kwietnia 2021

Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę – Wiosenne porządki w ogródku

Dzień dobry 🙂  Witam serdecznie Rodziców i Was drogie dzieci.  W końcu zawitała ciepła wiosna. Promyki słońca zaglądają we wszystkie zakątki i proszą o wiosenne porządki.  Czy zrobiliście już porządki w ogródku?  W takim razie nie zwlekajmy. Do pracy się zabierajmy. 😘
Na początek rozgrzewka przy muzyce.
Zabawy logopedyczne:

 
• Zabawa Poznajemy narzędzia ogrodnicze. narzędzia-ogrodnika-plansze
Obrazki narzędzi ogrodniczych (grabi, konewki, wiadra, łopaty itp.), w formacie A4, kartka A4 pocięta na cztery części. Dziecko ogląda obrazki i nazywa przedstawione na nich sprzęty ogrodnicze.
R. zasłania obrazek wybranego narzędzia ogrodniczego kartką przeciętą na cztery części, odsłania ¼
obrazka i pokazuje go dziecku. Dziecko próbuje odgadnąć, co to jest. Jeśli nie odgadnie, R. odkrywa kolejne części obrazka.
 Co robią dzieci w ogródku? Nazwijcie czynności i narzędzia potrzebne do ich wykonania.

• Zabawy grafomotoryczne (+ załącznik)
Dziecko: na podstawie obrazka odpowiada na pytanie: Co robi Olek z rodziną w ogrodzie babci i dziadka?, kończy kolorować obrazek, rysuje po śladach rysunków kwiatów tulipana.
• Zabawa dramowa Prace w ogrodzie.(+ załącznik obrazki prac ogrodniczych)
Obrazki przedstawiające osoby wykonujące różne prace w ogrodzie, dziecko naśladuje wybrane czynności osób przedstawionych na obrazkach. Rodzic lub domownicy zgadują, co to za czynności, np.: kopanie grządek, podlewanie, grabienie, sianie, przycinanie gałązek, wysadzanie sadzonek na grządkę, wąchanie kwiatów itp.
• Zabawa matematyczna Rabata z tulipanami.(+ załącznik, szablon tulipana, kostka kolorowa i kostka z „oczkami”)
Potrzebne będą: Jednorazowe kubeczki z piaskiem oklejone papierem kolorowym w barwach tulipanów oraz pokolorowane obrazki kwiatów tulipana naklejone na patyczki np. od szaszłyków, kostka z kolorami, kostka z oczkami do 4 (zaklejone odpowiednie oczka). Dziecko z domownikami kolejno rzuca dwiema kostkami, wybierają odpowiednią liczbę (wskazaną przez kostkę) obrazków tulipanów w wylosowanym kolorze i „sadzi” do kubeczka z piaskiem
• Praca plastyczna: „Kolorowe rybki”.( + załącznik)
Sylwety papierowych rybek, kredki, folia malarska (niebieska lub przezroczysta imitująca „wodę”), nitki, taśma klejąca. Dziecko rysuje kolorowe łuski na rybkach (po obu stronach). Następnie R. zawiesza folię np. na tablicy korkowej, ścianie /oknie, mocuje nitkę do rybek i wiesza rybki na folii.

lub
Potrzebne będą:
✅ kolorowe łapki (można z pomocą mamy lub taty wyciąć z kolorowego papieru)

✅słomka papierowa

✅kreatywne oczy lub pisak

✅farba

✅serduszka

✅drewniane szpatułki (patyczek od loda) 😉

✅nożyczki

✅klej

Rybki krok po kroku:
Odcinamy kawałek słomki i nacinamy go tak, aby uzyskać kształt półkola. Przy pomocy farby i słomki stemplujemy łapkę tak, aby powstały łuski rybki. Doklejamy oko i usta. Przyklejamy łapkę do drewnianej szpatułki. Prace techniczne w formie kukiełek stanowią zawsze element wspaniałej i pełnej wyobraźni zabawy dla dzieci. Polecam 🙂 

• Ćwiczenia oddechowe.
− Wykonaj ….(rodzic podaje liczbę) głębokich oddechów nosem i wypuść ustami.
− Nabierz powietrza w policzki i wypuść gwałtownie, uderzając lekko piąstkami w policzki.
− Wypuszczaj wolno powietrze ustami (rodzic liczy głośno, ile to trwało).
  • Zapraszam Was do zabawy muzycznej z piosenką  „W naszym ogródeczku”. Spróbujcie naśladować czynności ogrodnika/ogrodniczki. Miłej zabawy!    🙂  

Powodzenia! Miłego dnia!😘

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content