Witamy Was w środę i zapraszamy do wspólnej pracy i zabawy.
Kwiecień – I tydzień
Temat kompleksowy – Co się dzieje w kosmosie?
Temat dnia – Zasypianka z ufoludkiem
Film edukacyjny o kosmosie.
3 dzień – środa.
- Zabawy logopedyczne – ćwiczenia buzi ze słoneczkiem. Karty obrazkowe.slonce-miny-2 słonce-miny-1
- Zestaw zabaw ruchowych.
- Poznawanie własnego ciała. • Ślizganie się w kółko na brzuchu, na plecach.
- w pozycji siedzącej – przyciąganie kolan, chowanie głowy, rozprostowywanie się do pozycji leżącej.
- Maszerowanie i bieganie z podnoszeniem wysoko kolan.
- Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.
- Ćwiczenie w parach np. z rodzicem – dziecko tworzy mostek (klęk podparty), druga osoba chodzi obok, przechodzi pod nim, między jego rękami.
- Dziecko ucieka na kolanach, a mama je goni. Po chwili następuje zmiana.
- Nawiązanie kontaktu z rodzicem.
- Pozycja siedząca, plecy się dotykają, nogi ugięte w kolanach – dziecko pcha rodzica, starając się pokonać jego opór. Po chwili następuje zmiana.
- Słuchanie opowiadania – Anny Onichimowskiej Zasypianka z ufoludkiem.
Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon. Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jak ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne. – Co robisz? – spytał Ogon. – Próbuję uruchomić te rakiety. Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma. Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem. – Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę. Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi… Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie. – Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.
- Rozmowa na temat ufoludka. − Kto to jest ufoludek? − Co to jest UFO?
- Rozmowa na temat opowiadania.
− Jak się nazywał ufoludek? Jak się nazywało jego UFO?
− Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?
− Czy był on duży czy mały – względem nas, ludzi?
− Jak Egon opisał olbrzyma?
− Z czym Egon pomylił trampki?
− Co wyjaśnił mu Ogon?
− Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?
- Zabawa ruchowa Powitanie ufoludków. Dziecko jako ufoludek porusza się po pokoju w wymyślony przez siebie sposób. Wita się z domownikami różnymi częściami ciała mówiąc wymyślonym przez siebie językiem.
- Ufoludek z rolki po papierze. Zrób swojego ufoludka.
Ufoludki, Ufoludki, to małe zielone, ludki.
- Zapoznanie z piosenką o ufoludkach.
https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw
Śpiewające Brzdące – Ufoludki na urlopie
1.Na swym spodku prosto z Marsa
ufoludki przyleciały.
A wybrały naszą Ziemię,
bo tu urlop spędzać chciały.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy
niech posłucha sam,
jak śpiewają umba-bulba,
umba-bulba bam. (2x)
- 2. Już ognisko rozpaliły
na polance w leśnej ciszy,
a na biwak ufoludkom
wydał zgodę pan leśniczy.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (2x) 3.
3.Pamiętały ufoludki,
by posprzątać las po sobie,
bo choć z Marsa są to wiedzą,
że dbać trzeba o przyrodę.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (4x)
- Dowolny taniec przy piosence.
- Ćwiczenia grafomotoryczne – Rakieta.
- Zachęcamy do codziennej aktywności na świeżym powietrzu. (spacery, wyjście do ogrodu).