Aktualności

7gru2017

W same Mikołajki rozstrzygnięty został konkurs pt. CUDAKI FIGURAKI. Jury miało bardzo trudne zadanie, bowiem wszystkie zgłoszone do konkursu prace były piękne, pomysłowe i wyjątkowe. W związku z tym nie wyłoniono 1,2 i 3 miejsca. Przyznano natomiast 3 wyróżnienia, a otrzymały je prace: Marcela Pasternickiego z grupy „Biedronek” ( Zygzak Mc Queen); Blanca Ziętek z grypy „Pszczółek” (Pociąg) oraz Michalina Korzępa z grupy „Motyli”(Kuchenka i pralka.). Wszystkie dzieci otrzymały drobne upominki za udział w konkursie. Zachęcamy do udziału w przyszłym roku. Już dziś wiemy, że nas zaskoczycie!

6gru2017

Właśnie dzisiaj (6 grudnia) w naszym przedszkolu wszyscy przenieśliśmy się w ,,bajkowy świat”. Nasze Przedszkolaki wyglądały jak małe elfy, a może raczej jak małe Mikołaje, ponieważ wszystkie dzieci ubrane były wyjątkowo – po prostu ,,mikołajkowo”. Od rana w przedszkolu panował gwar i radość, dzieci z wielką niecierpliwością oczekiwały na przyjście niezwykłego gościa – Św. Mikołaja! Niekiedy rozbrzmiewały dzwoneczki… to oznaczało, że Mikołaj jest tuż, tuż. Wreszcie … JEST!! – PRAWDZIWY – ŚWIĘTY MIKOŁAJ! To był naprawdę niezwykły gość, który obdarował prezentami wszystkie dzieci. Przedszkolaki za otrzymane prezenty podziękowały Mikołajowi piosenkami i wierszykami. Dzieci zapraszały Go do domów oraz prosiły aby przyjechał do nich za rok. No… oczywiście obiecywały, że będą grzeczne.

 

3gru2017

W piątek grupa Motyli i Mrówek uczestniczyła w wycieczce do Oćwieki koło Biskupina. W programie dzieci: wysłuchały prelekcji na temat dawnych, staropolskich zwyczajów i obrzędów wigilijnych, wspólnie przyrządzały ciasto na pierniki, następnie wycinały kształty pierników a po upieczeniu dekorowały je. Kolejną atrakcją było wyrabianie bułeczek. Po zrobieniu wyrobów przystąpiliśmy do malowania bombek i robienia własnych stroików, które zabraliśmy do domu. Następnie łamaliśmy się opłatkiem a po krótkiej chwili przyjechał do nas Mikołaj, który poczęstował dzieci słodkościami i zrobił sobie z dziećmi wspólne zdjęcie. Motylki i Mrówki zasiadły do stołu wigilijnego aby skosztować pysznego obiadu. Po smacznym posiłku i wspólnie zaśpiewanych kolędach bezpiecznie wróciliśmy do domu.

 

27lis2017

Podsumowanie akcji „Recycling daje owoce”

Do 24 listopada w naszym Przedszkolu trwała akcja „Recykling daje owoce”. Wychowankowie w zamian za przyniesione elektroodpady otrzymali pyszne i zdrowe owoce. W każdej grupie zostały one w inny sposób skosztowane. Do akcji zaprosił nas ekolog i podróżnik Dominik Dobrowolski. W sumie udało się zebrać bardzo dużo elektroodpadów: baterii, telefonów komórkowych, ładowarek, odkurzaczy itd. Wychowankowie Przedszkola, przekonali się, że warto dbać o naszą planetę sortując śmieci, bo to przynosi owoce. Koordynatorki akcji -p. Izabela Lawrenz i p. Izabela Gallas serdecznie dziękują dzieciom i rodzicom za zaangażowanie.

Głównym partnerem akcji „Recykling daje owoce” w Polsce jest

Europejska Platforma Recyklingu.

26lis2017

20 listopada odbyło się spotkanie z rodzicami na które wychowawczyni „Motyli” p. Izabela Lawrenz – organizator, zaprosiła specjalistki w zakresie żywienia.

Pani Karolina Pawełczak, dietetyczka z Natur House, wygłosiła prelekcje na temat właściwych nawyków żywienia. Zwróciła uwagę jak ważne jest zdrowe i racjonalne odżywianie. Swoje wypowiedzi uzupełniała atrakcyjną prezentacją multimedialną. Pani zachęcała do komponowania pełnowartościowego jadłospisu dla dzieci i całej rodziny. Uczulała na to, aby nie wychodzić z domu bez śniadania! Unikać słodzonych napojów, soków, batonów, chipsów w swojej diecie, a zwiększyć spożycie wód niegazowanych, warzyw, owoców, nabiału. Prelekcja uświadomiła rodzicom, jak poważne konsekwencje mogą wyniknąć, z nieprawidłowego odżywiania się – otyłość, zaburzenia w koncentracji, kłopoty w nauce, choroby nerek, nadciśnienie itp. Rodzice dowiedzieli się jak  ważny jest sport i aktywne spędzanie czasu.

To było bardzo pouczające, ciekawe i owocne w skutkach spotkanie! Serdecznie dziękujemy za przybycie!!!

 

26lis2017

W ramach realizowanej w przedszkolu innowacji pedagogicznej pt.”Troszeczkę zamieszania wokół wody i pływania” dzieci sześcioletnie z grup: Mrówki i Świerszcze uczą się pływać na basenie pod opieką instruktorów oraz nauczycieli i opiekunów. Przedszkolaki nie boją się wody i doskonale radzą sobie podczas zajęć. Niektóre dzieci pływają już samodzielnie! Oby tak dalej!

21lis2017

 

21 listopada dzieci z grupy „Motyle” były na zajęciach w bibliotece. Bawiły się w towarzystwie bajek z okazji Dnia Kredki, która swoje święto ma 22 listopada. Święto to w szczególny sposób związane jest z najmłodszymi. Dzieci swoje pierwsze prace wykonują właśnie kredką. Kredka towarzyszy im przez długie lata: w domu, przedszkolu, szkole… Za jej pomocą mogą wyrazić to co myślą, czują i o czym marzą. Rysowanie w dodatku rozwija wyobraźnię, więc tym bardziej warto zachęcać dzieci do tej świetnej zabawy.
Niestety w Filii nr 2 Biblioteki Publicznej Miasta Gniezna kredki się zbuntowały. Stwierdziły, że mają dość, postanowiły odejść i rzucić swoją robotę. A dlaczego? Bo czuły się niedocenione, odrzucone. Nie były bohaterami filmów, bajek, opowieści.
Dlatego też w ciągu całego tygodnia dzieci szukały w bibliotece wierszy i książek o kredkach. Na szczęście udało się. Jedna z nich „Kredka kolegi Edka” Marii Kownackiej udowodniła kredkom, że są bardzo potrzebne. Przy okazji uczestnicy kolorowych zajęć zadawali sobie pytania typu: po co komu biała kredka, dlaczego czerwona kredka jest uczuciowa , a zielona ekologiczna?.
Kredki w bibliotece stały się nie tylko bohaterkami prac plastycznych, ale także literackich, ruchowych, a nawet matematycznych.

19lis2017


Docenianie wysiłku dziecka oraz pochwały pomagają w kształtowaniu samooceny. Dzięki temu dziecko czuje się silniejsze, bardziej odważne, wierzy we własne możliwości lepiej radzi sobie z problemami, stawia sobie coraz wyższe cele, a także odczuwa większe poczucie bezpieczeństwa. Pochwały kształtują więź między rodzicem a dzieckiem, które dzięki nim czuje się kochane, potrzebne i ważne. Dziecko buduje poczucie własnej wartości na podstawie tego, co usłyszy od innych najczęściej od ważnych w jego życiu osób. Dlatego rodzice i opiekunowie mają bardzo duży wpływ na samoocenę młodego pokolenia. Warto, więc popracować nad tym, by nasze pochwały były jak najbardziej efektywne.

Dzieci potrzebują uwagi ze strony rodziców i domagają się tego różnymi sposobami. Najczęściej dzieje się tak, że kiedy dziecko zachowuje się poprawnie, raczej nie zwracamy na nie uwagi myśląc, że „skoro się grzecznie bawi, nie będę mu przeszkadzać”. Dopiero, kiedy dziecko zachowuję się niestosownie lub „marudzi” kierujemy na nie swoją uwagę. To niestety powoduje, że dziecko zachowuje się wg pewnego schematu: „lepiej być niegrzecznym-skrzyczanym, niż po prostu zignorowanym”.

Sukcesem wychowawczym każdego rodzica jest dostrzeganie u swojej pociechy jego pozytywnych cech. Wymaga to od rodzica większego skupienia uwagi na jego zachowaniu oraz sposobie reagowania na zaistniałe sytuacje.

Kto z nas nie lubi być chwalony czy doceniony? Czujemy wtedy większy przypływ energii, bardziej się nam chce, staramy się być jeszcze lepsi. I tak samo działa to na dzieci-dziecko nagrodzone, docenione chce być jeszcze lepsze, chce czuć się potrzebne, ma większe poczucie własnej wartości. Jeśli jednak dziecko jest stale krytykowane czuje się beznadziejne dochodzi wtedy do wniosku, że jego wysiłki nie mają sensu, bo przecież rodzice i tak są niezadowoleni.

Koniecznie, więc chwalmy i doceniajmy nasze dzieci! Pochwały powinny być natychmiastowe, żeby jak najbardziej utrwalić w dziecku pozytywne zachowanie. Nie czekajmy na specjalne okazje, chwalmy dzieci często i za drobiazgi. Dzięki temu zbudujemy dobrą i wzajemną relację rodzic-dziecko.

 

Skuteczne rady na pochwały:

 

  1. Dziecko musi wiedzieć, za co je chwalimy i co doceniamy. Najlepiej, aby były skierowane na konkretne zachowania.
  2. Chwal malca od razu po wykonaniu zadania.
  3. Chwal każdy mały kroczek dziecka ku pożądanemu zachowaniu.
  4. Pamiętaj, by doceniać nie tylko efekt końcowy, ale również pracę, jaką dziecko włożyło w jego osiągnięcie.

 

Czego należy unikać:

 

  1. Unikaj takiej pochwały, w której ukryte jest przypomnienie wcześniejszego niepowodzenia dziecka – np. „No widzisz – jak chcesz, to potrafisz”.
  2. Rujnuje naszą pochwałę wyraz „ale” – np. „Cieszę się, że posprzątałeś swój pokój, ale szkoda, że ubrania nadal leżą na krześle”.
  3. Lepiej unikać komunikatów „Jestem z ciebie taka dumna”, powiedzmy raczej: „Możesz być z siebie dumny” – dziecko wtedy nabiera pewności siebie.

mgr Katarzyna Polińska

Skip to content