Aktualności

31mar2021

Kochane Świerszczyki i drodzy Rodzice z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocy życzymy Wam dużo zdrowia, spokoju i odpoczynku w rodzinnym gronie, a dzieciom upominków od zajączka wielkanocnego. Pani Iwonka i pani Jola.

 

Witamy Was w środę i zapraszamy do wspólnej pracy i zabawy.

Marzec – V tydzień

Temat kompleksowy – Wielkanoc

Temat dnia –  Koszyczek wielkanocny

3 dzień – środa.

  1. Zabawy logopedyczne – Wiosenna gimnastyka, karty pracy.Wiosenna-gimnasyka-buzi-i-języka 1(3)
  2. Zestaw zabaw ruchowych.
  3. Kartony formatu A4, np. woreczki można wykorzystać do zabawy woreczki z ryżem lub kaszą , nagranie wybranej piosenki, odtwarzacz CD.

Przygotowanie: dziecko otrzymuje karton formatu A4.

Obrysowuje jego kształt (karton leży na podłodze) palcami jednej i drugiej ręki.

  • Dowolne przeskoki przez karton.
  • Rzut woreczkiem na karton.
  • Wachlowanie np. mamy kartonem.
  • Skoki kangura. Postawa, karton trzymany między kolanami – skoki z odbicia obunóż w przód z wydłużaniem skoku i zamachem ramion.
  • Kartony rozłożone na podłodze, chód na palcach z omijaniem przeszkód.
  • Wystukiwanie rytmu na kartonach.
  • Siad skulny, podparty, karton położony przed stopami. Rodzic wyklaskuje prosty rytm, dziecko wytupuje go stopami.
  • Dowolny taniec na kartonie przy nagraniach wybranej piosenki.
  • Powolny chód z kartonem na głowie.

 

  1. PISANKI Dorota Gellner

Patrzcie, ile na stole pisanek!

Każda ma oczy malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki nie są do jedzenia

Z pisanek się wyklują

Świąteczne Życzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=KQPsED519Xk

 

  1. Rozmowa na temat wiersza.

− Jak wyglądają pisanki?

− Dlaczego leżą grzecznie na stole?

− Co się wykluje z pisanek?

 

  1. Utrwal piosenkę – Kurka i pisanki

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

Historyjka obrazkowa – Przygoda  zajączka.

Obejrzyj obrazki i opowiedz o tym co przydarzyło się zajączkowi.

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa Baranki.

Dzieci-baranki poruszają się na czworakach. Na hasło: Baranki zatrzymują się i naśladują głos baranka, mówiąc: bee, bee, bee…

  1. Pomysły na dekorację jajek wielkanocnych.
  1. Wielkanocne zagadki.
  1. Pokoloruj wielkanocnego zajączka. Miłej pracy. Zajączka możesz wyciąć i nakleić na kolorową kartkę z bloku.
31mar2021

Środa 31.03.2021

Temat dnia: Zwierzęta z wielkanocnego koszyka

Witajcie Kochane Motylki🦋 Dzisiaj po wykonaniu wszystkich zadań odpoczywajcie żeby w czwartek i piątek mieć siłę do pomocy mamusi i tatusiowi w przygotowaniach świątecznych. Możecie na przykład odkurzyć podłogi, pościerać kurze lub umyć podłogę-na pewno dacie sobie radę.

A tym czasem… Zapraszam do porannej gimnastyki-wybierz sobie 6 ćwiczeń do wykonania. Każde z nich powtórz kilka razy.

Teraz wykonaj gimnastykę buzi i języka-wybierz 6 ćwiczeń i powtórz każde po 2 razy.

 

Zadanie 1

Obejrzyj fotografię wielkanocnego koszyczka. Czy potrafisz wymienić, jakie zwierzątka się tam ukryły? (cukrowy baranek, czekoladowy zajączek, kurczaczek, kogucik). Spróbuj podzielić na sylaby: ba-ra-nek, za-ją-czek, kur-cza-czek, ko-gu-cik. Zapamiętaj, że małe zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych.

 

Zadanie 2

Czas na zabawę ortofoniczno – ruchową pt. „Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”. Naśladuj odgłos:

  • kurczątka-pi, pi, pi i kucnij, poruszaj ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami
  • baranka: bee, bee, bee, i czworakuj
  • kogucik: kukuryku, kukuryku – stań i uderzaj o uda dłońmi prostych rąk.

 

Zadanie 3

Poproś dorosłego o narysowanie kółek – dużych i małych na kartce papieru w kolorze białym, żółtym lub szarym wybór należy do ciebie. Wytnij kółka samodzielnie. Ułóż z nich rytm: małe koło, duże koło, małe koło, duże koło….

A teraz wykonaj z kół wybrane zwierzątko ze zdjęcia. (kurczaczek, zajączek, baranek). Powodzenia

 

Zadanie 4

Zabawa ruchowo-naśladowcza: „Przedświąteczne porządki”

Naśladuj ruchem czynności związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów.

Posłuchaj piosenki o sprzątaniu „Piosenka o sprzątaniu domu”.

https://www.youtube.com/results?search_query=piosenka+o+sprz%C4%85taniu+domu

 

Zadanie 5

Otwórz Karty Pracy Olek i Ada część 2 wykonaj zadania na stronie 31 – pamiętaj żeby wykonać zadanie dokładnie.

 

Zadanie 6

Czas na małe podsumowanie – obejrzyj filmik pt. „Wielkanoc z Panem Nauczanką”

https://www.youtube.com/watch?v=IGP2L0R2qyA

 

Zadanie 7

Uszykuj z wyprawki plastycznej (zielona teczka) kartę numer 9 „Wielkanocne motywy”. Przygotuj: klej, nożyczki, żółte piórka, żółtą krepę lub żółtą wełnę-to z czego wykonasz piórka. Wypchnij obrazek kurczątka, złóż i sklej według instrukcji. Następnie wypchnij nacięte skrzydła i przyklej w odpowiednich miejscach, a teraz przyklej piórka, krepę lub wełnę w odpowiednim miejscu.

 

Zadanie 8

Jeśli Rodzice pozwolą – przesyłam gry interaktywne o tematyce wielkanocnej

Baw się dobrze i pamiętaj w czwartek i piątek POMAGAMY w świątecznych porządkach.

https://view.genial.ly/6058c7dd7825ab0d8f174cf9/presentation-wielkanocne-zabawy

https://view.genial.ly/5e8ec84d602d4b0e262bf58c

31mar2021

Data:31.03.2021 –środa

Temat kompleksowy :Wielkanoc

Temat: Czekamy na święta

Witamy  w środę  wszystkie mróweczki i zapraszamy  do pracy

Zadanie 1.

Na początek ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

ZABAWY I ĆWICZENIA WARG I POLICZKÓW

Minki – naśladowanie min:

  • wesołej – płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, uśmiech szeroki,
  • smutnej – podkówka z warg, obrażonej – wargi nadęte,
  • zdenerwowanej – wargi wąskie.

Całuski – przesyłanie całusków, wargi wysunięte do przodu, cmokanie.

Rybka – wysuwanie warg do przodu i rozszerzanie na końcu jak u ryb.

Zły pies – naśladowanie złego psa, unoszenie górnej wargi, wyszczerzanie zębów, warczenie psa.

Gorąca zupa – dmuchanie na złożone w kształcie talerza ręce.

Echo – dobitne wymawianie za nauczycielem samogłosek a, o, e, u, y, i

Kotki – dziecko robi pyszczek (wargi do przodu) i przesuwa nim w prawą i w lewą stronę. Kotek ma wąsy i nimi porusza (między wargami dziecko trzyma słomkę). Kot ziewa, oblizuje się itp.

Masaż warg – nagryzanie zębami wargi dolnej, potem górnej.

Baloniki – nabranie powietrza i zatrzymanie go w wydętych policzkach, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego, balon pękł – dziecko palcami uderza w policzki.

 

Zadanie 2 –Zapraszamy do poruszania się, Otwieramy okno i ….ćwiczymy

Zestaw ćwiczeń

  1. Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
  2. W klęku podpartym wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)
  3. Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 10 metrów w różnych kierunkach)
  5. Szybki sprint w miejscu.

Ćwiczenie uspokajające

Marsz w wolnym tempie ( rodzic może podać tempo klaszcząc lub uderzając w dowolny przedmiot.).

Zadanie 2.

Coraz bliżej święta wielkanocne . Znamy już tradycje związane z tymi świętami .

Dzisiaj troszkę policzymy . Proszę przygotować dowolne liczmany ,mogą to być cukierki, patyczki lub cos innego

Proszę o przeczytanie zadań

1.Mama kupiła 5 czekoladowych zajączków .Tata kupił jeszcze 2 .Ile Ola ma razem zajączków?

  1. W koszyczku było 10 jajek .Wysypały się z koszyczka i 4 się zbiły .Ile zostało?

3.Tata kupił 8 lizaków ,dzieci zjadły 3 lizaki. Ile zostało ?

Zadanie 3.

Proszę otwórzcie Wasze karty pracy na stronie 58. Znajduje się tam historyjka obrazkowa. obejrzyjcie proszę i zastanówcie się ,który z obrazków będzie pierwszy ,a które kolejne . Opowiedzcie tę historyjkę stosując zdania .Zaczynamy …co przydarzyło się zajączkowi…

Teraz kolejne strony 59,60.61. Bardzo proszę o dokładne wykonywanie poleceń.

Zadanie 4.

Obejrzyjcie poniższy filmik ,przypomina on nam tradycje wielkanocne.

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

Zadanie 5.

Poruszajcie się teraz przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

Zadanie 6..

Na koniec proszę o wydrukowanie załącznika nr 1 .Dzieci proszę policzyć i pokolorować .

 

Są to ostatnie zajęcia w tym tygodniu .Mróweczki spotykamy się za tydzień w środę . Teraz można wykorzystać czas wolny, pospacerować , pobawić się lub pomóc mamie. Miłego odpoczynku.

Drodzy Rodzice i drogie dzieci  chcemy Wam życzyć przede wszystkim Zdrowych świąt Wielkanocnych, smacznego jajka i innych potraw świątecznych oraz wielu przyjemnych chwil w gronie rodziny.     

                                           Wychowawczynie grupy Mrówki.

Brak opisu.

 

 

 

 

 

 

31mar2021
TEMAT KOMPLEKSOWY : WIELKANOC
TEMAT DNIA: ZWIERZĘTA Z WIELKANOCNEGO KOSZYCZKA
Witamy Was Kochane Biedroneczki 🐞. Dziś ostatnie zajęcia przed świętami. Wyspani? wypoczęci?gotowi? Zaczynamy 💪
Zadanie 1
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
✅Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
✅Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.
✅Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.
✅Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
✅Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.
✅Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.
Zadanie 2
Wielkanocna gimnastyka zdj. 1-7

Zadanie 3
• Rozmowa na temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym? Zdj. 7 (koszyczek)
Potrzebne będzie: Wiklinowy koszyczek, gałązki bukszpanu, cukrowy baranek, czekoladowy zajączek, kurczaczek z waty, kogucik na pisance.
Rodzic pokazuje dzieciom zawartość ustrojonego bukszpanem koszyczka: cukrowego baranka, czekoladowego zajączka, kurczaczka z waty, kogucika na pisance, i mówi, że małe zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. Dzieci oglądają je, podają ich nazwy, mówią, z czego są zrobione.
Zadanie 4
• Zabawa ortofoniczna „Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”.
Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka (kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – czworakują, kogucik: kukuryku – stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk.
Zadanie 5
• Pokaz kół – małych i dużych. Nazywanie figur.
Potrzebne będą: Małe i duże koła wycięte z papieru w kolorze żółtym i białym.
Dzieci manipulują kołami z kolorowego papieru, dobierają kolor do wybranego zwierzątka (żółte do kurczaczka, białe do baranka).
• Praca plastyczna „Pisanki” ze zwierzątkami wielkanocnymi
Potrzebne będą: żółte koła, oczy – kuleczka z kawałka krepy/ plasteliny; papier , klej, czerwony papier kolorowy na dziobek, nożyczki.
Rodzic: − pokazuje wykonanego przez siebie kurczaczka (załącznik)
Dzieci: − wykonują wg wzoru pisankę – na żółtym kole przyklejają oczy i trójkątny dziób wycięty przez rodzica z czerwonego papieru.
Zadanie 6
• Zabawa muzyczno-ruchowa „Kurki trzy” (sł. H. Rostworowski, francuska melodia popularna).
Rodzic śpiewa piosenkę, a „kurki” (dzieci i członkowie rodziny) inscenizują ją ruchem, idąc jedno za drugim. https://www.youtube.com/watch?v=i2-YUurj8jY&feature=youtu.be
Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu, w środku druga,
trzecia z tyłu, oczkiem mruga.
I tak sobie kurki trzy
raz, dwa, raz, dwa w pole szły!
Zadanie 7
Przeczytaj z rodzicami (załącznik)
Zadanie 8
• Zabawa ruchowa „Gdzie jest pisanka”
Rodzic chowa pisankę w różne miejsca, zadaniem dziecka jest odnalezienie pisanki na podstawie wskazówek (można mówić zagadkami, opisywać miejsce lub kierować dziecko jak w zabawie „ciepło-zimno”). Po odnalezieniu pisanki – zamiana ról.
• Nauka drugiej zwrotki piosenki „Pisanki”
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Do wyboru karty grafomotoryczne i kolorowanki.
POWODZENIA!!!
Milej zabawy życzymy.
Kochane dzieci zachęcamy Was do korzystania z wiosennej pogody i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Podzielcie się z nami zdjęciami z Waszego pobytu na świeżym powietrzu.
Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia.
Pani Iza i Pani Marietta
31mar2021
TEMAT KOMPLEKSOWY : WIELKANOC
TEMAT DNIA: ZWIERZĘTA Z WIELKANOCNEGO KOSZYCZKA
Witam Was Kochane Pszczółki. Dziś ostatnie zajęcia przed świętami. Wyspani? wypoczęci?gotowi? Zaczynamy 💪
Zadanie 1
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
✅Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
✅Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.
✅Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.
✅Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
✅Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.
✅Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.
Zadanie 2
Wielkanocna gimnastyka zdj. 1-7

Zadanie 3
• Rozmowa na temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym? Zdj. 7 (koszyczek)
Potrzebne będzie: Wiklinowy koszyczek, gałązki bukszpanu, cukrowy baranek, czekoladowy zajączek, kurczaczek z waty, kogucik na pisance.
Rodzic pokazuje dzieciom zawartość ustrojonego bukszpanem koszyczka: cukrowego baranka, czekoladowego zajączka, kurczaczka z waty, kogucika na pisance, i mówi, że małe zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. Dzieci oglądają je, podają ich nazwy, mówią, z czego są zrobione.
Zadanie 4
• Zabawa ortofoniczna „Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”.
Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka (kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – czworakują, kogucik: kukuryku – stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk.
Zadanie 5
• Pokaz kół – małych i dużych. Nazywanie figur.
Potrzebne będą: Małe i duże koła wycięte z papieru w kolorze żółtym i białym.
Dzieci manipulują kołami z kolorowego papieru, dobierają kolor do wybranego zwierzątka (żółte do kurczaczka, białe do baranka).
• Praca plastyczna „Pisanki” ze zwierzątkami wielkanocnymi
Potrzebne będą: żółte koła, oczy – kuleczka z kawałka krepy/ plasteliny; papier , klej, czerwony papier kolorowy na dziobek, nożyczki.
Rodzic: − pokazuje wykonanego przez siebie kurczaczka (załącznik)
Dzieci: − wykonują wg wzoru pisankę – na żółtym kole przyklejają oczy i trójkątny dziób wycięty przez rodzica z czerwonego papieru.
Zadanie 6
• Zabawa muzyczno-ruchowa „Kurki trzy” (sł. H. Rostworowski, francuska melodia popularna).
Rodzic śpiewa piosenkę, a „kurki” (dzieci i członkowie rodziny) inscenizują ją ruchem, idąc jedno za drugim. https://www.youtube.com/watch?v=i2-YUurj8jY&feature=youtu.be
Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu, w środku druga,
trzecia z tyłu, oczkiem mruga.
I tak sobie kurki trzy
raz, dwa, raz, dwa w pole szły!
Zadanie 7
Przeczytaj z rodzicami (załącznik)
Zadanie 8
• Zabawa ruchowa „Gdzie jest pisanka”
Rodzic chowa pisankę w różne miejsca, zadaniem dziecka jest odnalezienie pisanki na podstawie wskazówek (można mówić zagadkami, opisywać miejsce lub kierować dziecko jak w zabawie „ciepło-zimno”). Po odnalezieniu pisanki – zamiana ról.
• Nauka drugiej zwrotki piosenki „Pisanki”
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
 
Do wyboru karty grafomotoryczne i kolorowanki.
POWODZENIA!!!
Milej zabawy życzymy.
Kochane dzieci zachęcam Was do korzystania z wiosennej pogody i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Podzielcie się z nami zdjęciami z Waszego pobytu na świeżym powietrzu.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Pani Iza
30mar2021
Witam Was Dzieci i Rodzice!
Dzisiaj przesyłam kilka świątecznych zagadek, wierszyk i zadania rysunkowe:
Co to jest?
Wiklinowy koszyk,pięknie ozdobiony,
święconymi pokarmami po brzegi wypełniony.(święconka)
W koszyku je niesiemy w sobotni poranek,
z nich zrobionych jest wiele świątecznych pisanek.(jajka)
Leży w koszyku obok pisanek,
ma chorągiewkę.To na pewno…(baranek)
Kiedy się w Wielkanoc jajkiem wymieniamy,
mówiąc miłe słowa bliskim je składamy.( życzenia)
Zgodnie ze starym wielkanocnym zwyczajem,
słodkie prezenty dzieciom rozdaje.( zajączek)
Choć już święta blisko, wiatr na dworze dmucha,
na talerzu w domu kiełkuje …( rzeżucha)
Co to za gałązka, co kotków ma bez liku,
chociaż nie zamruczy, miła jest w dotyku.( bazie)
Myślę, że znaliście odpowiedzi na wszystkie zagadki, a może nauczycie się świątecznego wierszyka?Zachęcam:
Na tym stole wielkanocnym, jest tak kolorowo.
Idą święta, więc życzymy – żyj czekoladowo!
Bazie srebrne są jak deszczyk, cukrowy baranek.
Niech słoneczny was powita wielkanocny ranek.
Wkrótce Święta Wielkanocne, my się już cieszymy,
Wesołego Alleluja! wszystkim dziś życzymy!
Trzymajcie się zdrowo i cieplutko.Pozdrawiam serdecznie. Z Panem Bogiem.
30mar2021

Dzień dobry. Gotowi do działania? To zaczynamy.

Czas na gimnastykę – dzisiaj wybierz 5 ćwiczeń i wykonaj je bardzo dokładnie.

A teraz poćwicz narząd mowy – język, wargi, żuchwę. Wybierz 5 ćwiczeń i postaraj się wykonać je prawidłowo.

Zadanie 1

Porozmawiajcie z rodzicami o „pisankach i kraszankach”. Czy wiecie czym się różnią?

Nazwa „Kraszanka” pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polega na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru. (załącznik zdjęcie)

🔷   Kraszanka to jajko jednokolorowe

🔷   „Pisanki” to jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem. Obecnie wszystkie różnobarwne pomalowane jajka to pisanki. (załącznik zdjęcie)

🔷     Pisanka to jajko pokryte wzorem

Zadanie 2

Wysłuchaj piosenki pt. „Pisanki”. Słuchaj uważnie żeby móc odpowiedzieć później na kilka pytań. Pamiętaj aby odpowiadać na pytanie całym zdaniem-to bardzo ważne

Pytania:

🔷  Jakie kolory mogą mieć kraszanki?

🔷  Czy w piosence każdy będzie miał w koszyczku pisankę?

🔷   Co można namalować na wielkanocnych jajkach?

🔷   Co, oprócz pisanek, znajduje się na wielkanocnym stole?

🔷    Czy lubisz święta wielkanocne? Dlaczego?

Zadanie 3

Poszukaj w domku chustkę, wstążkę lub kolorowy sznurek. Przygotuj się do improwizacji ruchowej piosenki M. Musorgskiego pt. „Taniec kurcząt w skorupkach”. Wczuj się w muzykę i tańcz

https://www.youtube.com/watch?v=nAtAvF2cepg

Przy okazji spójrzcie jak ten utwór wykonuje ORKIESTRA z Filharmonii Narodowej.

Zadanie 4

Otwórz Kartę Pracy Olek i Ada część 2 na stronie 29 i wykonaj zadania. Powodzenia

🍀

Zadanie 5

DLA CHĘTNYCH – załóż hodowlę rzeżuchy. Jak myślisz czego rośliny potrzebują do prawidłowego wzrostu? (światło słoneczne, powietrze, woda). Co będzie potrzebne:

🔷  spodek lub mała miseczka;

🔷  wata;

🔷  nasiona rzeżuchy;

🔷 woda;

Ułóż delikatnie watę w misce lub na spodku, wysyp nasiona rzeżuchy i ją podlej, umieść miseczkę lub spodek z nasionami na parapecie okna. Obserwuj jak rośnie rzeżucha i nie zapomnij o nią dbać

Zadanie 6

Otwórz Karty Pracy Olek i Ada część 2 na stronie 30 i przeczytaj tekst z osobą dorosłą. Ty mów nazwy obrazków, a osoba dorosła będzie czytać tekst.

Zadanie 7

Dla chętnych – gra interaktywna „Gdzie jest pisanka”.

https://view.genial.ly/5e8ec84d602d4b0e262bf58c

To już wszystko na dziś Kochane Dzieci.  Jeśli macie ochotę pochwalcie się jak udało się Wam wykonać zadania. Ściskamy Was mocno do jutra pa pa

30mar2021

Data:30.03.2021 -wtorek

Temat kompleksowy: Wielkanoc

Temat: Tradycje wielkanocne

Witamy  we wtorek wszystkie Mróweczki i zapraszamy do pracy.

Zadanie 1.

Na początek ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

ZABAWY I ĆWICZENIA WARG I POLICZKÓW

Minki – naśladowanie min:

  • wesołej – płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, uśmiech szeroki,
  • smutnej – podkówka z warg, obrażonej – wargi nadęte,
  • zdenerwowanej – wargi wąskie.

Całuski – przesyłanie całusków, wargi wysunięte do przodu, cmokanie.

Rybka – wysuwanie warg do przodu i rozszerzanie na końcu jak u ryb.

Zły pies – naśladowanie złego psa, unoszenie górnej wargi, wyszczerzanie zębów, warczenie psa.

Gorąca zupa – dmuchanie na złożone w kształcie talerza ręce.

Echo – dobitne wymawianie za nauczycielem samogłosek a, o, e, u, y, i

Kotki – dziecko robi pyszczek (wargi do przodu) i przesuwa nim w prawą i w lewą stronę. Kotek ma wąsy i nimi porusza (między wargami dziecko trzyma słomkę). Kot ziewa, oblizuje się itp.

Masaż warg – nagryzanie zębami wargi dolnej, potem górnej.

Baloniki – nabranie powietrza i zatrzymanie go w wydętych policzkach, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego, balon pękł – dziecko palcami uderza w policzki.

Zadanie 2 –Zapraszamy do poruszania się, Otwieramy okno i ….ćwiczymy

Zestaw ćwiczeń

  1. Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
  2. W klęku podpartym wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)
  3. Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 10 metrów w różnych kierunkach)
  5. Szybki sprint w miejscu.

Ćwiczenie uspokajające

Marsz w wolnym tempie ( rodzic może podać tempo klaszcząc lub uderzając w dowolny przedmiot.).

Zadanie 3

Dzisiaj przypomnimy sobie jakie tradycje świąteczne znamy. Spróbujcie wymienić ….

-malowanie pisanek,

– śniadanie świąteczne

-koszyczek wielkanocny

– śmigus –dyngus

oraz  wysyłanie kartek z życzeniami  do bliskich

Zadanie  –proszę o przygotowanie z teczki karty nr 19 ,z tyłu na kartce jest instrukcja ,proszę o przeczytanie . Wykonajcie kartkę . Należy napisać na niej życzenia ,niektórzy z Was mogą spróbować sami . Poniżej znajduje się  tekst ,który można wykorzystać

Zdrowych ,wesołych świąt  Wielkanocnych  życzy ….

Zadanie 4.

Podczas pracy można posłuchać i pośpiewać znaną Wam piosenkę .

https://www.youtube.com/watch?v=Eivj-83L_Tw

Zadanie 5.

Proszę o przeczytanie poniższych zdań.

Malujemy pisanki.

Kura zniosła  jajko.

Wielkanoc, robimy mazurki.

 

Zadanie 6

„Masażyk relaksacyjny (dzieci wykonują go rodzicom, rodzice dzieciom):
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

 

Zadanie 7 .

Proszę o wydrukowanie  załącznika 1 i wykonanie polecenia.

Zadanie 8.

Proszę o wydrukowanie załącznika 2 ,obejrzyjcie co się znajduje na rysunku,nazwijcie wszystkie obrazki . Proszę pokolorować

Załącznik 2.

W wolnym czasie proszę wykonać ćwiczenia z  Kart Pracy ,,Odkrywam siebie ”strony 55,56,57

Miłej zabawy! Pozdrawiamy

30mar2021
Temat: Wielkanoc – Kraszanki, pisanki
Zadanie 1
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
✅Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
✅Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.
✅Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.
✅Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
✅Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.
✅Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.
Zadanie nr 2
Wielkanocna gimnastyka
 
Zadanie 3 (+załącznik)
Rozmowa na temat: Jakie są jajka? (z wykorzystaniem ilustracji- załącznik) jajka: kurze, kacze, przepiórcze, strusie. Oglądanie rozbitego na spodeczku jajka – wskazanie żółtka i białka (przy okazji pieczenia ciasta). Szukanie odpowiedzi na pytanie: Jakie zwierzę może wykluwać się z jajka (np.: kurczątko, wrona itp.)
Zadanie 4 (+załącznik)
Rozmowa o pisankach i kraszankach. Obrazki (załącznik) Wyjaśnienie nazwy kraszanka – pochodzi od metody barwienia jaj, tzw. kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru. Jajka ozdobione inaczej: – pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki.
Zadanie 5
Słuchanie piosenki Pisanki . (sł. K. Parnowska-Różęcka), nauka pierwszej zwrotki

 

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
II Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
III Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
IV Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Jakie kolory mogą mieć kraszanki?
Czy w piosence każdy będzie miał w koszyczku pisankę?
Co można namalować na wielkanocnych jajkach?
Co, oprócz pisanek, znajduje się na wielkanocnym stole?
Czy lubicie święta wielkanocne? Dlaczego?
Nauka refrenu piosenki Pisanki fragmentami, metodą ze słuchu.

Zadanie 6
Zajęcia przyrodnicze: Zakładamy hodowlę rzeżuchy.
Materiały: Spodki, wata, nasiona rzeżuchy, woda. Można wykorzystać skorupki po jajkach.
Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.
Dzieci układają delikatnie watę na spodkach, wysypują rzeżuchę i ją podlewają. Umieszczają spodki z nasionami na parapecie okna.

Zadanie 7 (+załącznik)
Praca plastyczna Kraszanki, pisanki.
Kartki w kształcie jajek, kredki, farby. Ozdabianie wg uznania jednobarwnie – kraszanki lub we wzory – pisanki. (załącznik)

Dla chętnych!!!

Jeżeli macie ochotę to zachęcamy do obejrzenia:

Wielkanoc, zwyczaje i tradycje.

Skip to content