Aktualności

17lis2020

Witamy Kochane Pszczółki🐝🐝🐝. Mamy nadzieję, że pyszne śniadanko już zjedzone… pora na dzisiejsze zadania. Miłej zabawy🙂

Zapraszamy do porannych ćwiczeń ruchowych:

oraz ćwiczeń logopedycznych:

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Zadanie nr 1.

Słuchanie piosenki o sprzątaniu domu.

Zadanie nr 2.

  • Omówienie tekstu piosenki.

Rodzic prosi dziecko, aby opowiedziało, o czym jest ta piosenka.

✅W jaki sposób można pomagać rodzicom w domu?

Zadanie nr 3.

  • Rytmizowanie tekstu refrenu.

Rodzic mówi tekst refrenu, a dziecko powtarza go, jednocześnie uderzając rytmicznie w dłonie.

Zadanie nr 4.

  • Zabawa inscenizacyjna do tekstu piosenki.

Dziecko chodzi swobodnie po pokoju w czasie zwrotek, a w czasie refrenu naśladuje sprzątanie zabawek.

Zadanie nr 5.

Quiz Jak mogę pomagać?

Dziecko wybiera sobie dowolną zabawkę i ustala z rodzicem, że będzie on zadawał pytania. Jeśli odpowiedź brzmi tak – dziecko podnosi zabawkę do góry, jeśli odpowiedź brzmi nie – schowa zabawkę za plecami.

✅Czy potrafisz sam sprzątać zabawki w swoim pokoju?

✅Czy możesz sam iść do sklepu po zakupy?

✅Czy potrafisz samodzielnie się ubrać?

✅Czy możesz razem z mamą odkurzyć dywan?

✅Czy potrafisz ładnie układać swoje ubrania?

✅Czy masz obowiązki w domu?

Zadanie nr 6.

Ćwiczenia słuchu fonematycznego

Dziecko wraz z rodzicem dzielą rytmicznie słowo prawa na sylaby, jednocześnie klaszcząc. Następnie rodzic mówi pojedyncze słowa, a dzieci (czterolatki) mają za zadanie klasnąć wtedy, gdy usłyszą w nim sylabę pra. Przykładowe słowa: praca, pracownik, dzieci, pranie, bratek, prasowanie, piłka, prawnik…

Zadanie nr 7.

Na zakończenie przypominamy sobie jak prawidłowo należy myć ręce w 6-ciu krokach:

Brak opisu.

oraz zaśpiewajmy wspólnie piosenkę o wirusie.

Życzymy miłego popołudnia 🙂

W ramach wieczornego czytania dziecku przed snem proponujemy abyście Państwo zapoznali dziecko z baśnią „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków.”

Przeczytajcie baśń, jednocześnie pokazując ilustracje w książce. Szczególną uwagę zwróćcie na obowiązki, jakie miała w domu Śnieżka, i jakie obowiązki miały w domu krasnoludki, jak wzajemnie sobie pomagali.

15lis2020

Dzień dobry Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci. Ze względu na wyjątkową sytuację, w tym tygodniu zajęcia zostały zawieszone. Od dziś do czwartku wprowadzona została nauka zdalna. Zapraszam serdecznie do wspólnej zabawy🙂

Na dobry początek zachęcamy do zabawy ruchowej:

Ćwiczenia logopedyczne. Rodzic po wyrzuceniu na kostce oczek przez dziecko demonstruje ćwiczenie, powtarzając je kilkakrotnie i pilnując dokładnego ich wykonania przez dziecko.

Zadanie nr 1.

Wyjaśnienie znaczenia słów prawa i obowiązki.

Rodzic wyjaśnia, że wszyscy ludzie (dorośli i dzieci) mają swoje prawa, czyli coś, co każdemu człowiekowi się należy. Każdy człowiek ma prawo do życia, wolności i bezpieczeństwa, do edukacji, prywatności, wolności słowa i wyznania. Prawa dorosłych osób są zapisane w Deklaracji Praw Człowieka, a prawa dzieci są zapisane w Konwencji Praw Dziecka. Mówią one o tym, że każde dziecko ma prawo do życia, rodziny, nauki, zabawy i wypoczynku, do miłości, ochrony i bezpieczeństwa. Każdy człowiek powinien mieć też swoje obowiązki. Obowiązkiem dorosłych osób jest praca, dbanie o utrzymanie swojej rodziny, zapewnienie mieszkania i wyżywienia. Rodzice, zapytajcie swoje pociechy jakie obowiązki mają? W jaki sposób Wam pomagają?

Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem na temat jego praw, wykorzystajcie do tego załączone obrazki.

Zadanie nr 2.

Słuchanie opowiadania E.Stadtmüller „Prawa i obowiązki” Zanim Państwo przystąpią do przeczytania opowiadania proszę pozwolić dziecku usiąść wygodnie. Czytając opowiadanie proszę zaprezentować poniższą ilustrację.

Rodzic zadaje pytania:

✅O czym dowiedział się Olek w przedszkolu?

✅Jakie obowiązki ma w domu Twoja mama?

✅Jakie obowiązki ma w domu Twój tata?

✅Jakie masz obowiązki w domu?

✅W jaki jeszcze sposób możemy pomagać naszym rodzicom?

✅Jakie marzenie miał Olek?

✅Jakie obowiązki wiążą się z posiadaniem rybek?W jaki sposób należy dbać o rybki?

Zadanie nr 3.

Wysłuchaj piosenki pt. „Piosenka o prawach dziecka”; postaraj się zapamiętać, o jakich prawach dziecka śpiewają dzieci w piosence. https://youtu.be/Mudintn3BM4

Zadanie nr 4.

Ćwiczenie spostrzegawczości Czego brakuje? Rodzic rozkłada przedmioty na stole (przedmioty codziennego użytku, np. kredka, klocek, lalka, samochód) i prosi dziecko, aby je nazwało i zapamiętało. Następnie prosi dziecko, aby odwróciło się tyłem, i w tym czasie chowa jeden z przedmiotów. Następnie dziecko ogląda przedmioty, które pozostały, i je nazywa. Jego zadaniem jest określić, którego brakuje.

Zadanie nr 5.

Wykonaj ćwiczenia grafomotoryczne.

3-latki

4-latki

To już koniec na dziś 😀 Mamy nadzieje, że bawiliście się dobrze 😘

8lis2020

Dnia 5 listopada, dzieci z grupy Świerszcze🦗🦗🦗 obchodziły Dzień Postaci z Bajek🤴👸🦸‍♂️🦸‍♀️🦸🦹‍♂️🦹🦹‍♀️🧑‍🚀. W tym wyjątkowym dniu dzieci przybyły do przedszkola przebrane przepięknie w bajkowe stroje. Ten wyjątkowy dzień był okazją do rozwijania zainteresowań czytelniczych. Były muzyczne zgadywanki bajkowe, zabawy ruchowe oraz prezentacja dziecięcych bajkowych przebrań. Dzieci bardzo dobrze znają bajki i świetnie radziły sobie z zadaniami.🙂

8lis2020

5 listopada nasze Motylki 🦋 wzięły udział w „Dniu postaci z bajek”. Od samego rana zawitali do nas: strażak, piraci, księżniczki, syrenka, myszki Minnie, Barbie, policjant, Kubuś Puchatek, wilk, Bob budowniczy, dinozaur, smerf ❤️ Było głośno i wesoło: gry, zabawy, zagadki, quiz oraz dyskoteka do znanych bajkowych piosenek 💃🏻🕺 a na koniec giga kolorowanki, które można zobaczyć na dużej tablicy w holu przedszkola 😊

8lis2020

Dzień postaci z Bajek … to idealna okazja do tego, aby wpoić najmłodszym pozytywne postawy moralne. Bajki mają bowiem nie tylko rozrywkowy, ale przede wszystkim wychowawczy i edukacyjny charakter. Z tej okazji małe „Pszczółeczki” przyszły do przedszkola poprzebierane m.in. za pirata, myszkę Mickey, strażaka Sama i inne. Dzieci miały okazję do poznania kultowych bohaterów bajek np. Kota w butach, Calineczki, Królewny Śnieżki, Kopciuszka. Wzięły udział w zabawach ruchowych naśladując bajkowe postacie. Zwieńczeniem spotkania z bajkowymi bohaterami było obejrzenie teatrzyku „Czerwony Kapturek”. APEL DO RODZICÓW !!! CZYTAJCIE DZIECIOM BAJKI !!! One w większości znają jedynie bohaterów współczesnych bajek telewizyjnych, a nie książkowych.

8lis2020
W miniony piątek dzieci z najmłodszej grupy Biedronek🐞🐞🐞 obchodziły Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek🤴👸🦸‍♂️🦸‍♀️🧑‍🚀🦹‍♀️🦹🦹‍♂️🦸
Atrakcji tego dnia było wiele, dzieci obejrzały teatrzyk pt. „Czerwony Kapturek”🙂, układały bajkowe puzzle, rozwiązywały bajkowe zagadki, rozpoznawały bajkowe rekwizyty oraz tańczyły🎵 do znanych bajkowych melodii🎶. W pięknych, kolorowych strojach dzieci czuły się wyjątkowo. Na koniec mając do dyspozycji pacynki paluszkowe dzieci wymyślały swoje przedstawienia. Ćwiczyły dzięki temu swoją wyobraźnię i kreatywność.
Skip to content