TEMAT: WIOSNA NA WSI – KOGO SPOTKAMY WIOSNĄ NA WSI?
Zapraszamy do zabawy
• Zabawa ortofoniczna „Parskamy jak konie…”
https://youtu.be/efqoaJvBjWU
Dzieci uważnie słuchają nagrania. Naśladują odgłosy zwierząt, które słyszą. Dodatkowo mogą zgadywać, jakie zwierzę rysuje rysownik, zanim pojawi się jego nazwa.
• Kolorowanie rysunków przedstawiających zwierzęta hodowlane.
Będą potrzebne: Kredki i kolorowanki przedstawiające: świnie, krowy, kozy, owce, konie, kury, koguty. Dzieci wybierają dowolną kolorowankę i starannie ją kolorują.
• Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Na podwórku”.
„Na podwórku u Władka jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek i króliczek, co skacze,
kurka pstra i kotki dwa, i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął, spruł pończochę babciną,
drugi kot wlazł na płot i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot: trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze, kurka pstra owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.”
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
− Jak się nazywał pies Władka?
− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
− Co zrobiły zwierzęta?
− Co jadły zwierzęta?
• Ćwiczenie grafomotoryczne: Zwierzęta i ich dzieci. (+ załącznik)
Dzieci:
− nazywają zwierzęta przedstawione na obrazkach
− dzielą ich nazwy rytmicznie (na sylaby),
− łączą liniami zwierzęce mamy po lewej stronie z ich dziećmi różnymi kolorami kredek
− naśladują głosy zwierząt przedstawionych na zdjęciach,
− jeśli chcą, kolorują obrazki.
• Rozwiązywanie zagadek.
Po rozwiązaniu zagadki dzieci wskazują obrazek – jej rozwiązanie.
-Kolorowe ma piórka, woła: kukuryku i mieszka z kurami w kurniku.(kogut)
-Wieczorem odpoczywa w stajni, bo od wielu dni ciężko pracuje na swojej wsi.(koń)
-Mieszka w chlewiku i głośno kwiczy: kwiku, kwiku.(świnia)
-Znosi jajka i, choć nie szczerozłote, to właśnie do niej idziesz, gdy na jajecznicę masz ochotę.(kura)
-To od niej mamy mleko, i choć do pięknej jej daleko, to nie tylko liczne łaty to sprawiają, że gospodarze duży pożytek z niej mają.(krowa)
• Wieś i Miasto – proszę obejrzyjcie wspólnie dwa obrazki. Porozmawiajcie na ich temat, porównajcie obrazki, zwróćcie uwagę na to co jest na wsi, a czego nie ma. (+ załącznik)
• Karta pracy Kogut
Dziecko łączy kropki (można pomóc dziecku oraz zwrócić uwagę na prawidłowy chwyt), koloruje powstały rysunek oraz jeśli chce dorysowuje elementy w otoczeniu powstałego obrazka. (+ załącznik)
• Prezentacja multimedialna Wiejskie podwórko:
https://view.genial.ly/5e7b8aafabac3b0e39b13004/presentation-wiejskie-podworko
• Karta pracy „dokończ obrazki zwierząt”- wytnij z niej tułów każdego zwierzęcia.
Zadaniem dziecka jest przykleić tułów do odpowiedniego zwierzęcia. (+załącznik)
Zapraszamy do zabawy
• Zabawa ortofoniczna „Parskamy jak konie…”
https://youtu.be/efqoaJvBjWU
Dzieci uważnie słuchają nagrania. Naśladują odgłosy zwierząt, które słyszą. Dodatkowo mogą zgadywać, jakie zwierzę rysuje rysownik, zanim pojawi się jego nazwa.
• Kolorowanie rysunków przedstawiających zwierzęta hodowlane.
Będą potrzebne: Kredki i kolorowanki przedstawiające: świnie, krowy, kozy, owce, konie, kury, koguty. Dzieci wybierają dowolną kolorowankę i starannie ją kolorują.
• Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Na podwórku”.
„Na podwórku u Władka jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek i króliczek, co skacze,
kurka pstra i kotki dwa, i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął, spruł pończochę babciną,
drugi kot wlazł na płot i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot: trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze, kurka pstra owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.”
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
− Jak się nazywał pies Władka?
− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
− Co zrobiły zwierzęta?
− Co jadły zwierzęta?
• Ćwiczenie grafomotoryczne: Zwierzęta i ich dzieci. (+ załącznik)
Dzieci:
− nazywają zwierzęta przedstawione na obrazkach
− dzielą ich nazwy rytmicznie (na sylaby),
− łączą liniami zwierzęce mamy po lewej stronie z ich dziećmi różnymi kolorami kredek
− naśladują głosy zwierząt przedstawionych na zdjęciach,
− jeśli chcą, kolorują obrazki.
• Rozwiązywanie zagadek.
Po rozwiązaniu zagadki dzieci wskazują obrazek – jej rozwiązanie.
-Kolorowe ma piórka, woła: kukuryku i mieszka z kurami w kurniku.(kogut)
-Wieczorem odpoczywa w stajni, bo od wielu dni ciężko pracuje na swojej wsi.(koń)
-Mieszka w chlewiku i głośno kwiczy: kwiku, kwiku.(świnia)
-Znosi jajka i, choć nie szczerozłote, to właśnie do niej idziesz, gdy na jajecznicę masz ochotę.(kura)
-To od niej mamy mleko, i choć do pięknej jej daleko, to nie tylko liczne łaty to sprawiają, że gospodarze duży pożytek z niej mają.(krowa)
• Wieś i Miasto – proszę obejrzyjcie wspólnie dwa obrazki. Porozmawiajcie na ich temat, porównajcie obrazki, zwróćcie uwagę na to co jest na wsi, a czego nie ma. (+ załącznik)
• Karta pracy Kogut
Dziecko łączy kropki (można pomóc dziecku oraz zwrócić uwagę na prawidłowy chwyt), koloruje powstały rysunek oraz jeśli chce dorysowuje elementy w otoczeniu powstałego obrazka. (+ załącznik)
• Prezentacja multimedialna Wiejskie podwórko:
https://view.genial.ly/5e7b8aafabac3b0e39b13004/presentation-wiejskie-podworko
• Karta pracy „dokończ obrazki zwierząt”- wytnij z niej tułów każdego zwierzęcia.
Zadaniem dziecka jest przykleić tułów do odpowiedniego zwierzęcia. (+załącznik)