Zajęcia dla dzieci z grupy Mrówki na poniedziałek 22.03 2021

Data: 22 marca 2021 r.
Blok tematyczny: Wielkanoc
Temat: Poznajemy literkę Ł, ł
Zadanie 1.
Witam wszystkie Mrówki i zapraszam do pracy.
Przypomnimy sobie znaną piosenkę i oczywiście ćwiczymy przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Zadanie 2
Gimnastyka języka- ćwiczenie narządów mowy
*Konik jedzie na przejażdżkę – naśladowanie konika stukając czubkiem
języka o podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos
kląskania.
*Winda- otwórz szeroko buzię, poruszaj językiem tak, jakby był windą – raz
do góry, raz do dołu.
*Karuzela – dzieci bardzo lubią kręcić się w koło, twój język także. Włóż
język między wargi a dziąsła i zakręć nim raz w prawą, raz w lewą stronę.
*Chomik- wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć
policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.
*Malarz- maluje sufit dużym pędzlem. Pomaluj pędzlem (językiem) swoje
podniebienie, zaczynając od zębów w stronę gardła.
*Młotek- wbijamy gwoździe w ścianę. Spróbuj zamienić język w młotek i
uderzaj o dziąsła tuż za górnymi zębami, naśladując wbijanie gwoździa.
*Żyrafa- ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta
i spróbuj wyciągnąć język do góry, najdalej jak potrafisz.
*Słoń- ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz
dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej
strony.

Zadanie 3
Proszę o przygotowanie kartki, ołówka oraz kredek czerwonej i niebieskiej.

Dzisiaj poznamy nową literkę. Jest to literka ł – na podstawie wyrazu łopata –
Dzielimy wyraz łopata na sylaby – można klaskać
– Liczymy głoski: ł,o,p,a,t,a i rysujemy na kartce tyle białych kwadratów ile jest
głosek,( a więc 6). Można też wyciąć fiszki z papieru i ułożyć.

Określanie głoski ł – spółgłoska, czy samogłoska? Pamiętacie jak to robimy.
Rysujemy lub układamy z kolorowych kwadratów schemat wyrazu łopata.
Tak wygląda nasza nowa literka drukowana.

Ł ł

UWAGA fiszki to kartoniki z papieru białe, niebieski i czerwone
Białe to głoski
Czerwone to samogłoski
Niebieskie to spółgłoski
– Dziecko wskazuje samogłoski umieszcza czerwoną fiszkę lub rysuje na kartce
w miejscu ich występowania
– dziecko wskazuje spółgłoski i umieszcza fiszkę niebieską w miejscu ich
występowania
Szukamy wyrazów :
– z literą ł na początku wyrazu
-z literą ł na końcu wyrazu
– z literą ł w środku wyrazu.

Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny
RODZIC WYPOWIADA SYLABĘ – dziecko kończy wyraz dodając pasujące
sylaby,
Np..ła-wka, ło-pata, łe-zka, ło-dyga, ły-sy,
Zadanie 4.
Obejrzyjcie proszę filmik
https://www.youtube.com/watch?v=5CSrwnG9upE i nazywajcie głośno
wszystkie przedstawione w nim rzeczy
Zadanie 5
Dzieci kreślą literę w powietrzu, na stoliku, na plecach

Zadanie 6
Przeczytajcie poniższy tekst a rodziców proszę o pomoc i sprawdzenie
poprawności
Piesek Łatek je.
Mama kupiła lizaka.
Tata ma łopatę.
Ola ma kwiaty. Tulipany i krokusy.
Ewa ma parasol.
Tomek ma zegar. Zegar robi tik- tak.
Zadanie 7
Proszę o włączenie filmiku. Dzieci śpiewają i tańczą przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc –

Zadanie 8
Proszę o wydrukowanie karty pracy. (załącznik 2)

załącznik 2
Proszę o staranne napisanie literki. Pomoże Wam w tym załącznik 1 na którym
jest przedstawiona kolejność pisania poszczególnych elementów literki ł Ł.

załącznik 1

Zadanie 9
I na koniec coś związanego z nadchodzącymi świętami. Proszę o
wydrukowanie i pokolorowanie świątecznego obrazka. Miłej zabawy
Mróweczki !! (załącznik 3)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *