Zadania dla dzieci z grupy Świerszcze – 29.03.2021

Marzec – V tydzień

Temat kompleksowy – Wielkanoc

Temat dnia –  Kolorowe jajka

Wielkanoc, zwyczaje i tradycje.

1 dzień – poniedziałek.

  1. Zabawy logopedyczne – Wiosenna gimnastyka, karty pracy. Wiosenna-gimnasyka-buzi-i-języka
  2. Zestaw zabaw ruchowych.
  3. Kartony formatu A4, np. woreczki można wykorzystać do zabawy woreczki z ryżem lub kaszą , nagranie wybranej piosenki, odtwarzacz CD.

Przygotowanie: dziecko otrzymuje karton formatu A4.

Obrysowuje jego kształt (karton leży na podłodze) palcami jednej i drugiej ręki.

  • Dowolne przeskoki przez karton.
  • Rzut woreczkiem na karton.
  • Wachlowanie np. mamy kartonem.
  • Skoki kangura. Postawa, karton trzymany między kolanami – skoki z odbicia obunóż w przód z wydłużaniem skoku i zamachem ramion.
  • Kartony rozłożone na podłodze, chód na palcach z omijaniem przeszkód.
  • Wystukiwanie rytmu na kartonach.
  • Siad skulny, podparty, karton położony przed stopami. Rodzic wyklaskuje prosty rytm, dziecko wytupuje go stopami.
  • Dowolny taniec na kartonie przy nagraniach wybranej piosenki.
  • Powolny chód z kartonem na głowie.

 

  1. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Wielkanoc.

– Kurko, proszę, znieś jajeczka,

śnieżnobiałe lub brązowe,

ja z nich zrobię na Wielkanoc

cud-pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam,

z chlebkiem, babką lukrowaną,

potem pójdę je poświęcić

z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu wielkanocnym

podzielimy się święconką

i buziaka dam mamusi,

zajączkowi i kurczątkom.

„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,

tatę wodą popryskamy,

mama będzie zmokłą kurką,

bo to poniedziałek lany!

 

  1. Rozmowa na temat wiersza.

− Z czego robi się pisanki?

− Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?

− Co robimy w lany poniedziałek?

 

  1. Zaśpiewaj piosenkę – Kurka i pisanki

 

  1. Zabawa orientacyjno – porządkowa Baranki.

Dzieci-baranki poruszają się na czworakach. Na hasło: Baranki zatrzymują się i naśladują głos baranka, mówiąc: bee, bee, bee…

  1. Znajdź różnice między obrazkami.
  2. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej Jajka na łyżce.

Dwie łyżki, jajka ugotowane na twardo, dwie skakanki. N. za pomocą skakanek wyznacza miejsce startu i mety. Zadanie dziecka polega na przeniesieniu jajka na łyżce od startu do mety tak, aby nie spadło ono z łyżki.

  1. Pokoloruj jajko. Miłej pracy. Jajko możesz wyciąć i nakleić na kolorową kartkę z bloku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content