Zadania dla dzieci z grupy Świerszcze – 30.03.2021

Witamy Was we wtorek i zapraszamy do wspólnej pracy i zabawy.

Marzec – V tydzień

Temat kompleksowy – Wielkanoc

Temat dnia –  Awantura o jajka

Wielkanoc, zwyczaje i tradycje.

2 dzień – wtorek.

  1. Zabawy logopedyczne – Wiosenna gimnastyka, karty pracy.Wiosenna-gimnasyka-buzi-i-języka 1(3)
  2. Zestaw zabaw ruchowych.

Kartony formatu A4, np. woreczki można wykorzystać do zabawy woreczki z ryżem lub kaszą , nagranie wybranej piosenki, odtwarzacz CD.

Przygotowanie: dziecko otrzymuje karton formatu A4.

Obrysowuje jego kształt (karton leży na podłodze) palcami jednej i drugiej ręki.

  • Dowolne przeskoki przez karton.
  • Rzut woreczkiem na karton.
  • Wachlowanie np. mamy kartonem.
  • Skoki kangura. Postawa, karton trzymany między kolanami – skoki z odbicia obunóż w przód z wydłużaniem skoku i zamachem ramion.
  • Kartony rozłożone na podłodze, chód na palcach z omijaniem przeszkód.
  • Wystukiwanie rytmu na kartonach.
  • Siad skulny, podparty, karton położony przed stopami. Rodzic wyklaskuje prosty rytm, dziecko wytupuje go stopami.
  • Dowolny taniec na kartonie przy nagraniach wybranej piosenki.
  • Powolny chód z kartonem na głowie.

 

Teatrzyk ,,Awantura o jajka”( Fiutowska T.)

  1. AWANTURA O JAJKA Występują: gosposia, kurki: Kukurka, Pstrokatka, Czubatka, Czupurka, narrator.

Scenografia: wczesnowiosenne akcenty na wiejskim podwórku.

Narrator z boku sceny.

Na scenie kurka Kukurka, spaceruje, grzebie nogami.

Wchodzi gosposia.

Gosposia: Kukurko, czy pamiętasz, że zbliżają się święta? Jajka będą potrzebne na pisanki.

Kukurka: Będą na nich malowanki?

Gosposia: Będą piękne, kolorowe!

Narrator: Kurka łapie się za głowę…

Kukurka: Pewnie dużo trzeba jaj?! Ajajaj! Ajajaj! Ajajaj!

Gosposia: Dużo, dużo. Całą kopę.

Kukurka: Ależ będę mieć robotę!

Gosposia: Oj, Kukurko! Toć w kurniku kurek innych mam bez liku: Pstrokatka, Czubatka, Czupurka…

Kukurka: To dopiero trzecia kurka…

Gosposia: Ty jesteś czwarta.

Kukurka: Lecz najwięcej warta! Moje jajka są wspaniałe. Żółtka żółte, a skorupki białe.

Narrator: Przechwałki Kukurki usłyszały inne kurki.

Wchodzi Pstrokatka.

Pstrokatka: Jak Kukurka się przechwala. Moje jajka… tralalala, tralalala… Żółtka moich jaj są żółte, a jajka o taaakie duże…

Kukurka: Twoje jajka, Pstrokatko, to zwykłe jaja kurze!

Wchodzi Czubatka.

Czubatka: Po co ta gadka?

Narrator: Mówi do kurek Czubatka.

Czubatka: Żółtka żółte, jaja duże, ja wam zaraz tu powtórzę, co mówiła dziś Agatka: – Ładne jajka ma Czubatka!

Pstrokatka: Moje chwali gospodyni…

Czubatka: Przez grzeczność to tylko czyni.

Narrator: Gosposię boli już głowa, lecz rozmówek to połowa, bo nadchodzi kurka czwarta…

Gosposia kuca. Trzyma się za głowę i kiwa się do tyłu i do przodu.

Czupurka: Każda z was jest mało warta, bo przechwala swoje jajka.

Narrator: Doskoczyły do niej kurki.

Pstrokatka: Ale kura z tej Czupurki!

Gosposia: Cicho, cicho, cicho, kury… Dosyć mam tej awantury.

Narrator: Gosposia powoli wychodzi…

Gosposia: Nikt was dzisiaj nie pogodzi. Lubicie kłótnie, kurze potyczki.

Po jajka na święta pójdę do indyczki.

 

  1. Rozmowa na temat inscenizacji.

− Jakie święta się zbliżały?

− O czym rozmawiała Gosposia z kurką Kukurką?

− Kto usłyszał przechwałki Kukurki?

− Czym zakończyła się kłótnia kur?

  • Słuchanie ciekawostek na temat pisanek. − Dlaczego jajko malowane we wzory nazywa się pisanką? Zgodnie z tradycją te wzory pisze się na jajku rozgrzanym woskiem, używając maleńkiego lejka ze skuwki od sznurowadła oraz szpilki do robienia kropek. Gdy jajko z napisanym wzorem zanurzymy w farbie, a potem usuniemy wosk w gorącej wodzie, pozostanie jasny wzór na barwnym tle.

− Jaki był pożytek z pisanek? Kiedyś pisanki zakopywano pod progami domów, aby zapewniły mieszkańcom szczęście i dostatek. Skorupki jaj wielkanocnych rzucano pod drzewa owocowe, aby zapobiec szkodnikom i sprowadzić urodzaj. Dziewczęta myły włosy w wodzie, w której gotowano jajka na pisanki, aby bujnie rosły.

  1. Policz kolorowe jajka. Umieść je we właściwym koszyku.

 

  1. Utrwal piosenkę – Kurka i pisanki

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

 

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa – Kura i kurczęta.

Rodzic odgrywa rolę kury, dzieci (rodzeństwo) to kurczęta. Kura chodzi po pokoju, mówiąc: Ko, ko, ko…, a dzieci poruszają się wokół niej w dowolnych kierunkach, powtarzając: Pi, pi, pi. Kiedy kura przestanie wydawać odgłosy i przykucnie, kurczątka zbiegają się do niej i przytulają do siebie. Również przez chwilę są w ciszy.

 

  1. Zabawa ruchowa z elementem skoku – Zajączki wielkanocne.

Skacz jak zajączek po łące, zaproś do zabawy rodziców.

 

  1. Pokoloruj koszyczek. Powiedz, co znajduje się w wielkanocnym koszyku. Miłej pracy.PWN_Koszyczek_wielkanocny_zabawa_plastyczna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content