Zajęcia dla grupy „Motylki” na piątek 16 kwietnia 2021

Temat zajęć: Kto do nas wraca na wiosnę?

Witajcie Kochane Motylki 🦋to już ostatni dzień zadań na odległość 🙂Już w poniedziałek widzimy się w przedszkolu 🙂 Cieszycie się??? Bo ja bardzo

Zaczynamy więc od gimnastyki-dzisiaj proponuje „Wiosenną jogę”. Mam nadzieję, że się Tobie spodoba🙂

https://wordwall.net/pl/resource/1039622/joga-dla-dzieci

Koło fortuny-ćwiczenia logopedyczne. Pamiętaj wykonuj ćwiczenia dokładnie😉

https://wordwall.net/pl/resource/1042834/logopedia/%c4%87wiczenia-logopedyczne-dla-dzieci

Zadanie 1

Poszukaj w domku chustkę, wstążkę, sznurek i daj się ponieść muzyce klasycznej. Zatańcz wg własnego pomysłu z wykorzystaniem chustki, wstążki lub sznurka do utworu A. Vivaldiego „Wiosna”:

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

Zadanie 2

Wysłuchaj wiersza B. Szelągowskiej „Wiosenne powroty”. Bądź uważny/a, bo mamusia/tatuś będą zadawać pytania-pamiętaj żeby odpowiadać całym zdaniem😉

Przyszła wiosna,

a tuż za nią

ptaki przyleciały.

 

Teraz będą

jak co roku

gniazda zakładały.

 

Bocian lubi

patrzeć z góry –

dom ma na topoli.

 

Za to żuraw

wśród mokradeł

raczej mieszkać woli.

 

A jaskółka

gdzieś pod dachem

gniazdko swe zakłada.

 

 

Zaś kukułka

swoje jajka

niesie do sąsiada.

 

Tyle ptaków

Powróciło

do nas razem z wiosną!

 

W dużych gniazdach,

małych gniazdkach

niech pisklęta rosną!

 

Pytania:

  • Jakie ptaki są wymienione w wierszu?
  • Gdzie znajduje się dom bociana?
  • Jak myślicie, co to są mokradła?
  • Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?
  • Co robi z jajkami kukułka?
  • Jak nazywają się dzieci ptaków?

Zadanie 3

Ćwiczenie ortofoniczne: „Głosy ptaków”. Naśladuj głosy ptaków: szybko, wolno, cicho, głośno:

  • Bocian: kle, kle, kle;
  • Wróbel: ćwir, ćwir, ćwir;
  • Kukułka: ku-ku, ku-ku, ku-ku;
  • Skowronek: fiju, fiju, fiju;
  • Jaskółka: ci-wit, ci-wit, ci-wit.

Zadanie 4

Zatańcz z Gumi Misiem-udanej zabawy🙂

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

Zadanie 5

Rozwiąż zagadki:

  • Ma długie czerwone nogi,

Długi dziób.

Choć żabek nie lubi,

To czasem je zje. (bocian)

  • Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka,

Bo właśnie wołamy na wiosnę…(skowronka)

  • Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach

I choć, nie wiem czemu, robi kółka,

To wiadomo, że to… (jaskółka)

  • Ptaszek, o którym myślę, boi się huku,

A oprócz tego często woła: kuku, kuku. (kukułka)

Zadanie 6

Wykonaj wybraną Kartę Pracy-możesz zrobić wszystkie🙂

  • Rysuj po śladzie kukułkę, następnie pokoloruj ją wg wzoru
  • Spróbuj odnaleźć gniazdo: bociana, jaskółki i dudka. Do tego zadania wybierz 3 kolory kredek tak żeby każda z plątaninek miała inny kolor. Pokoloruj ptaszki i ich gniazda.
  • Połącz w pary takie same obrazki.

To już wszystko na dziś  🙂Bardzo Wam dziękuje za zdjęcia i filmy 😘Widzę, że dzielnie pracujecie i uśmiech nie znika Wam z buźki-bardzo mnie to cieszy🙂  Zaczynacie weekend, nie zapomnijcie o aktywności na dworze. Do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu 🙂  Pa pa pa🖐🖐🖐

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content