TEMAT: ZABAWY POŚWIĄTECZNE: MOTYWY WIELKANOCNE
• Zabawa na powitanie – Moje ręce
Dziecko recytuje za Rodzicem rymowankę i zgodnie z treścią rymowanki klaszcze, tupie i wskazuje osobę, które przejmuje rolę zajączka.
Moje ręce klaszczą tak,
moje nogi tupią tak,
a mój palec wskazuje,
kto za chwilę zatańcuje.
• Masażyk Pisanka.
Dziecko i Rodzic dobierają się w pary. Jedno z nich (pisanka) siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, drugie siada za nim, w siadzie rozkrocznym i na plecach rysuje wzory: paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę itp. Przy powtórzeniu zabawy zamieniają się miejscami.
• Zabawa popularna Kurczątka.
Kurczątka, kurczątka w stodole były. / dziecko-kurczątko dziobie paluszkiem ziarenka
Malutką dziureczką powychodziły / krążą po pokoju machając „skrzydełkami”
Widziałeś chłopczyku/dziewczynko?
Widziałem/am panie. Malutką dziureczką patrzyłem/am na nie / dziecko robi „daszek” z dłoni nad czołem
• Ilustracja ruchowa piosenki Pisanki, kraszanki – próba nauki piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
Podczas zwrotek dziecko podaje ręce Rodzicowi i chodzą w kole. Zmieniają kierunek na klaśnięcie R. Śpiewają refren z jednoczesnym klaskaniem. Po kolejnych zwrotkach zmieniają głośność śpiewu zgodnie ze wskazaniem R.: ręce szeroko rozłożone – głośny śpiew, ręce zbliżone – śpiew cichy
• Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Na podwórku.
R. recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.
Gospodyni razem z dziećmi
święconkę szykuje.
O-ho, ho, ho!
O-ho, ho, ho,
jajeczka maluje.
Biega kurka po podwórku
i gdacze z radości.
– Ko, ko, ko, ko.
Ku, ku, ku, ku.
Wita wszystkich gości.
Kogut dumnie pierś wypina.
– Ko, ko, ki, ku.
Ale pięknie wyglądają
twe jajka w koszyku.
• Ćwiczenia fonacyjne Kury na podwórku.
Dzieci powtarzają za R. sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko, ko, ko! Ko, ko, ki, ku. Ku, ku, ku, ku! na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.
• Ćwiczenia oddechowe Koszyczek i jajeczka.
Potrzebne będą dla każdego dziecka: obrazek koszyczka (może być talerzyk lub miseczka), słomka, kolorowe, małe jajka wycięte z papieru. Dzieci mają za zadanie przenieść pisanki do koszyczka za pomocą słomek. Kładą słomkę na papierowym jajku, wciągają powietrze w słomkę, zasysając papierowe jajko, przenoszą je do koszyka.
• Praca plastyczna – wykonaj z dzieckiem jedną z przedstawionych poniżej prac plastycznych.
• Zabawa na powitanie – Moje ręce
Dziecko recytuje za Rodzicem rymowankę i zgodnie z treścią rymowanki klaszcze, tupie i wskazuje osobę, które przejmuje rolę zajączka.
Moje ręce klaszczą tak,
moje nogi tupią tak,
a mój palec wskazuje,
kto za chwilę zatańcuje.
• Masażyk Pisanka.
Dziecko i Rodzic dobierają się w pary. Jedno z nich (pisanka) siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, drugie siada za nim, w siadzie rozkrocznym i na plecach rysuje wzory: paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę itp. Przy powtórzeniu zabawy zamieniają się miejscami.
• Zabawa popularna Kurczątka.
Kurczątka, kurczątka w stodole były. / dziecko-kurczątko dziobie paluszkiem ziarenka
Malutką dziureczką powychodziły / krążą po pokoju machając „skrzydełkami”
Widziałeś chłopczyku/dziewczynko?
Widziałem/am panie. Malutką dziureczką patrzyłem/am na nie / dziecko robi „daszek” z dłoni nad czołem
• Ilustracja ruchowa piosenki Pisanki, kraszanki – próba nauki piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
Podczas zwrotek dziecko podaje ręce Rodzicowi i chodzą w kole. Zmieniają kierunek na klaśnięcie R. Śpiewają refren z jednoczesnym klaskaniem. Po kolejnych zwrotkach zmieniają głośność śpiewu zgodnie ze wskazaniem R.: ręce szeroko rozłożone – głośny śpiew, ręce zbliżone – śpiew cichy
• Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Na podwórku.
R. recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.
Gospodyni razem z dziećmi
święconkę szykuje.
O-ho, ho, ho!
O-ho, ho, ho,
jajeczka maluje.
Biega kurka po podwórku
i gdacze z radości.
– Ko, ko, ko, ko.
Ku, ku, ku, ku.
Wita wszystkich gości.
Kogut dumnie pierś wypina.
– Ko, ko, ki, ku.
Ale pięknie wyglądają
twe jajka w koszyku.
• Ćwiczenia fonacyjne Kury na podwórku.
Dzieci powtarzają za R. sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko, ko, ko! Ko, ko, ki, ku. Ku, ku, ku, ku! na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.
• Ćwiczenia oddechowe Koszyczek i jajeczka.
Potrzebne będą dla każdego dziecka: obrazek koszyczka (może być talerzyk lub miseczka), słomka, kolorowe, małe jajka wycięte z papieru. Dzieci mają za zadanie przenieść pisanki do koszyczka za pomocą słomek. Kładą słomkę na papierowym jajku, wciągają powietrze w słomkę, zasysając papierowe jajko, przenoszą je do koszyka.
• Praca plastyczna – wykonaj z dzieckiem jedną z przedstawionych poniżej prac plastycznych.