Mrówki, Motyle, Świerszcze i Pszczółki w ramach realizacji projektu teatralno – czytelniczego we wtorek 24 kwietnia i w środę 25 kwietnia wybrały się do teatru na przedstawienie „Droga”. Spektakl bardzo nam się podobał, tym bardziej, że na koniec sami mogliśmy pobawić się z aktorkami linami oraz porysować kredą po ścianach.
We wtorek 24 kwietnia na basenie odbyły się zajęcia pokazowe dla rodziców dzieci z grupy „Mrówki”. Przez cały rok odbywała się nauka pływania prowadzona przez Panią Paulinę i Panią Sławkę. Mieliśmy się czym pochwalić, bowiem większość z nas doskonale pływa, a i inne dzieci też dobrze sobie radzą w wodzie. Zajęcia odbywają się w ramach innowacji pedagogicznej „Troszeczkę zamieszania wokół wody i pływania”.
Dzieci z grupy Pszczółki 🐝 założyły w sali mini ogródek. Posadziły: pomidorki, sałatę, bazylię, rzeżuchę, fasolę, groszek oraz kwiatki-mieczyki. Roślinki w mgnieniu oka pięknie urosły i nadszedł czas na przesadzenie naszych „mieczyków” do przedszkolnego ogródka. Wszystkie przedszkolaki mogą teraz prowadzić obserwacje kiedy mieczyki wypuszczą pierwsze kwiatki 🌺🌸🌼
W tym tygodniu dzieci z najmłodszych grup dowiedziały się jak można dbać o otaczającą nas przyrodę, dlaczego warto segregować śmieci i co to jest ekologia. W związku z tym, że 22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi dzieci z grupy „Biedronki” i „Pszczółki” postanowiły wziąć udział w marszu pod hasłem: „I mały i duży pomaga naturze”.
Dziś zgodnie z tradycją przedszkola 21 marca świętowaliśmy pierwszy dzień wiosny. Przywitaliśmy ją tańcem i piosenką, w przepięknych, kolorowych strojach. Było wiele atrakcji i niespodzianek, przedszkolaki wykonywały różnorodne zadania, odgadywały zagadki, układały puzzle. Pożegnaliśmy Marzannę symbol zimy i towarzyszącego jej bałwanka. Bardzo się staraliśmy i mamy nadzieję, że nasze dzisiejsze zmagania taneczno-ruchowe przywołają prawdziwą wiosnę.
Zasady rekrutacji do przedszkoli publicznych prowadzonych przez Miasto Gniezno na rok szkolny 2018/2019
W dzisiejszych czasach rodzice wolą dać dziecku smartfona, żeby się czymś zajęło, niż poświęcić trochę czasu na przeczytanie mu bajki. A to błąd, bo książki powinny być dla dzieci tak samo naturalne, jak bieganie czy zabawa.
Może warto zastanowić się dlaczego warto czytać dzieciom? Co daje im czytanie bajek? Czy to tak samo ważne, jak rozwój fizyczny?
Jaki jest dokładnie wpływ czytania bajek na psychikę dziecka?
Czytanie wpływa wszechstronnie, wypełnia wszystkie przestrzenie rozwoju dziecka: intelekt, emocje, także rozwój społeczny, ale i wiele innych, niezdefiniowanych obszarów, bo każdy moment czytania i każdy tekst inaczej działa na dziecko. Czytanie na pewno stymuluje rozwój intelektualny, przyspiesza rozwój mowy, rozwija umiejętności komunikacyjne, rozbudowuje pamięć dziecka, pobudza do kreatywności, tworzenia rzeczywistości poprzez słowa i różne pomysły działań – dziecko samo kreuje swoje zabawy na podstawie tego, co mu się czyta.
Badania potwierdzają, że głośne czytanie dziecku:
- buduje więź pomiędzy rodzicem i dzieckiem,
- zaspokaja potrzeby emocjonalne,
- wspiera rozwój psychiczny dziecka i wzmacnia jego poczucie własnej wartości,
- uczy języka, rozwija słownictwo, daje swobodę w mówieniu,
- przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania,
- uczy myślenia,
- rozwija wyobraźnię,
- poprawia koncentrację,
- ćwiczy pamięć,
- przynosi wiedzę ogólną,
- ułatwia naukę,
- uczy odróżniania dobra od zła, rozwija wrażliwość moralną,
- rozwija poczucie humoru,
- jest znakomitą rozrywką,
- zapobiega uzależnieniu od mediów,
- chroni przed kwestionowanymi wpływami ze strony otoczenia i kultury masowej,
- pomaga w rozwiązywaniu problemów,
- jest zdrową ucieczką od nudy,
- jest profilaktyką działań aspołecznych,
- kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy.
„Czytanie dzieciom i ograniczenie korzystania z mediów elektronicznych to najlepsza inwestycja w ich przyszłość.”
Jim Trelease
opracowała: mgr Izabela Lawrenz