We wtorek 10.10.2017, „Pszczółki” wybrały się do parku na jesienny spacer. Był to szczególny dzień – Dzień Drzewa. Poszliśmy zobaczyć drzewa, gdyż aktualnie realizujemy w tym tygodniu tematykę kompleksową „Jesień w parku”. Również dzieci miały możliwość skorzystania z parkowego sprzętu rekreacyjnego. Zadowoleni i roześmiani wróciliśmy do przedszkola
W ramach realizacji projektu czytelniczo – teatralnego grupa Mrówek wybrała się 02.10.17 do MOK-u na wystawę kostiumów teatralnych. Pani, która nas oprowadzała po wystawie opowiedziała nam wiele ciekawych rzeczy o ich pochodzeniu. Jak widać, niektóre mogliśmy nawet przymierzyć. Potem wzięliśmy udział w zajęciach plastycznych i wykonaliśmy dla siebie opaski wróżek i czarnoksiężników. Miło spędziliśmy tam czas i mamy nadzieję,że niebawem wybierzemy się do MOK-u na kolejna wystawę. Liczymy na dalszą współpracę.
Żyjemy w czasach gdzie pojawiają się coraz to nowsze technologie, media.
Właśnie one mają duży wpływ na rozwój dziecka. Bardzo często zauważyć możemy, że spacery, wspólna zabawa z dzieckiem czy czytanie bajek zostały wyparte przez Internet, telewizję i gry elektroniczne.
Telewizor, komputer nie może stać się główną formą spędzania czasu wolnego, nie może zastąpić życia rodzinnego, nie może być jedyną zabawą. Komputer i telewizor są szczególnie niebezpieczne u dzieci poniżej 10 roku życia, ponieważ to one na ogół nie potrafią jeszcze odróżnić fikcji od rzeczywistości. Życie rzeczywiste niewiele ma wspólnego z światem kreowanym w mass mediach. Gry komputerowe, telewizja lansują świat ładny, ekskluzywny, wygodny, pełen różnych emocji i doznań. Świat rzeczywisty, w porównaniu z telewizyjnym, komputerowym jest nudny, szary i zbyt trudny.
Dzieci oglądają wiele filmów i korzystają z gier komputerowych nie przeznaczonych dla ich wieku. Warto więc, należycie dobierać dziecku programy telewizyjne i komputerowe, biorąc pod uwagę: wartości edukacyjne, ładunek emocjonalny i czas emisji. Nie można jednak dziecka całkowicie odizolować od telewizji czy komputera. Niezmiernie ważne jest, aby rodzice uświadamiali dziecku granice pomiędzy filmową fikcją a rzeczywistością. Wspólne oglądanie filmów czy innych programów stwarza możliwości nawiązania i utrzymania więzi oraz pomaga na komentowanie oglądanych obrazów tak, aby dziecko nie przyjmowało ich bezkrytycznie. Dobrze, kiedy w jakiś sposób sprawujemy kontrolę nad tym, co sami oglądamy i co oglądają nasze dzieci. Telewizja i gry komputerowe nie muszą zastępować książki, czy czasopisma. Nie rezygnujmy z czytania, wspólnej zabawy i spacerów.
Zmiany w rozwoju dziecka pod wpływem nadmiernego korzystanie z gier komputerowych i oglądanie telewizji:
- brak umiejętności zapamiętywania
- słabo wykształcona zdolność wysiłku intelektualnego
- brak umiejętności czytania ze zrozumieniem
- opóźnienie rozwoju mowy
- utożsamianie rzeczywistości z obrazami ekranowymi
- opóźnienie rozwoju emocjonalnego
- nadmierna drażliwość
- oczekiwanie natychmiastowego zaspokojenia swych potrzeb
- egoizm,
- brak empatii
- pogorszenie wzroku
- zwyrodnienie kręgosłupa
- negatywne nastawienie do rzeczywistości
Zbyt częste oglądanie telewizji przez dzieci skutkuje ich niedostateczną aktywności fizycznej, intelektualnej i społecznej.
mgr Katarzyna Nowińska
Z okazji Dnia Chłopca dziewczynki z grupy Mrówki wręczyły swoim kolegom laurki, które same wykonały. Złożyły im również życzenia i odśpiewały tradycyjne – Sto lat…
Piątek był wyjątkowo udanym dniem dla Biedronek. Na zajęciach w ramach projektu zdrowotnego „Zdrowie na talerzu przedszkolaka”, który realizują dzieci we wszystkich grupach dzielnie wykonaliśmy owocowe szaszłyki. Zanim zaczęliśmy pracę nasza pani opowiedziała nam i pokazała co owoce kryją w środku i na jakich drzewach rosną. Poznawaliśmy owoce wszystkimi zmysłami. Bardzo ostrożnie kroiliśmy różne owoce, które potem nakładaliśmy na patyczki. Nie było łatwo, tym bardziej że niektórzy z nas pierwszy raz mieli nóż w rączkach. Daliśmy jednak radę. Smaczne, zdrowe i własnoręcznie przygotowane szaszłyki z wielkim apetytem szybko zniknęły z talerzyków. Były wyjątkowo pyszne!
Po pracowitym poranku przyszła pora na zabawę. Świętowaliśmy „Dzień Chłopca”. Wesoło bawiliśmy się przy ulubionych piosenkach. Dziewczynki obdarowały kolegów upominkami i medalami. Życzyły im zdrowia i super udanych wspólnych zabaw!
W ramach projektu zdrowotnego „Zdrowie na talerzu przedszkolaka” oraz tematu kompleksowego, dzieci z grupy „Motyli” wykonały przepyszne koktajle.
„Motylki” świętowały dziś Dzień Chłopca. Dziewczynki zaśpiewały kolegom „sto lat” oraz wręczyły drobne upominki.
Świerszcze 29.09.2017r. wykonały prześliczne kukiełki warzywne.
Dzisiaj tj. 28.09.17, nasze kochane Pszczółki, w ramach projektu edukacyjnego „Zdrowie na talerzu przedszkolaka” oraz realizowanej tematyki kompleksowej „Owoce”, przygotowały pyszne, pełne witamin, owocowe szaszłyki. Doskonale wiedziały, że przed rozpoczęciem pracy należy zadbać o czystość, nie tylko rąk, ale również owoców. Po pokrojeniu owoców, dzieci starannie nakładały wg dowolnej (ulubionej ) kolejności cząstki owoców na szaszłykowy patyczek. Aby po chwili z apetytem skonsumować ułożoną kompozycję. Polecamy taki sposób, wspólnego z dziećmi, przygotowywania zdrowego deseru!
28.09.2017r. nasze przedszkole odwiedziła pani Agata Błażejak pracownik biblioteki pedagogicznej. W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” przybliżyła dzieciom z grup Motyli, Świerszczy i Mrówek przygody Misia Uszatka. Dzieci w podziękowaniu zaśpiewały i zatańczyły do piosenki „Tańcowała Jesień”.