2. TEMAT: PRZYRODA WIOSNĄ
* Ćwiczenia poranne
– jeden skłon
– dwa obroty
– trzy pajacyki
– cztery przysiady
– pięć podskoków
– bieg w miejscu wolno/szybko
Zabawa ruchowa przy piosence „Głowa, ramiona.. ”
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
* Ćwiczenia słuchowe “Co to”.
Rodzic włącza nagranie śpiewu ptaków. Prosi, aby dzieci odpowiedziały, z jaką porą roku kojarzą im się te odgłosy i dlaczego akurat z nią.
* Zakładanie wiosennej hodowli.
Potrzebne będą:
pojemnik, przykrywka, wata lub waciki, woda, nasionka rzeżuchy
Rozkładamy watę lub waciki w naczyniu. Zalewamy obficie wodą. Wysypujemy rzutowo nasionka rzeżuchy. Przykrywamy naczynie, aby trzymać stałą temperaturę i codziennie podlewamy. Ważne, aby wspólnie przypomnieć sobie, co jest potrzebne roślinie do wzrastania (powietrze, woda, podłoże, odpowiednia temperatura).
* Wykonanie symboli do domowego kącika przyrody.
Kartki, kredki
Dziecko rysuje i koloruje symbole rzeczy, które są potrzebne roślinie do wzrastania (np. powietrze – chmura, woda – kropelki, temperatura – słońce).
*Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki “Spotkanie z wiosną”.
Linię melodyczną znajdziemy tutaj:
http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?d=pio&f=pio_34_00049&k=k0204
Proszę kliknąć: Linia melodyczna: posłuchaj melodii
Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj.
Słychać świergot ptaków.
A w ogrodzie spotkać można
miłych przedszkolaków.
Ref: Wiosna wiosna przyszła do nas
bierzmy się za ręce.
Pośród młodej bujnej trawy
kwiatów coraz więcej.
Rozmowa na podstawie wysłuchanej piosenki.
Nauka refrenu piosenki Spotkanie z wiosną, połączona z ilustracją ruchową utworu.
* Masażyk relaksacyjny Idzie Pani, wietrzyk wieje.
Masaż dziecięcy to forma ćwiczeń relaksacyjnych, technika masażu delikatnego głaskania dziecka, gdzie najważniejszy jest kontakt rodzica z dzieckiem. O tego rodzaju masażu mówi się obrazowo jako o „sercu na dłoni”.
IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE
Idzie pani: tup, tup, tup,
[Dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących]
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
[delikatnie stukamy zgiętym palcem]
skacze dziecko: hop, hop, hop,
[naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach]
żaba robi długi skok.
[z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę]
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
[dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka]
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
[delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami]
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
[Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”]
a grad w szyby łup, łup, łup.
[lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści]
Świeci słonko, [gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym]
wieje wietrzyk, [Dmuchamy we włosy dziecka]
pada deszczyk. [z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy]
Czujesz dreszczyk? [leciutko szczypiemy w kark]
* Zachęcamy do ćwiczenia z dzieckiem samodzielnego
zakładania, ściągania ubranek oraz bucików i bamboszek.
* Ćwiczenia logopedyczne