Pszczółki

30Cze2020

Po dziesięciu miesiącach wytężonej pracy nadszedł wyczekiwany przez wszystkie dzieci czas wakacji. Czas odpoczynku od nauki i porannego wstawania.

Dziękując za wysiłek i współpracę życzymy wszystkim Dzieciom, Rodzicom, Nauczycielom i Pracownikom naszego przedszkola, by nadchodzące wakacje były radosne i pełne niezapomnianych wrażeń. Cieszcie się z każdego słonecznego dnia i z każdej przeżytej przygody. Bawcie się dobrze na złocistych plażach, w górach czy nad jeziorami.

Wierzymy, że wszyscy spotkamy się zdrowi, wypoczęci, z zapasem sił i w doskonałych humorach w nowym roku szkolnym.

Dyrekcja oraz Pracownicy Przedszkola nr 15 „Pszczółka Maja” w Gnieźnie

18Cze2020

Kochane Pszczółki i drodzy Rodzice, to już ostatnie nasze spotkanie.

Życzymy Wam, żeby nadchodzące wakacje, były radosne, ciekawe, słoneczne, a przede wszystkim bezpieczne, by sprzyjały poznawaniu ciekawych miejsc. Pragniemy, byście wszyscy nabrali sił oraz zapału do pracy i wesołych zabaw w przedszkolu w nowym roku przedszkolnym. Pani Iwonka i pani Jola.

Czerwiec  – III tydzień

Temat kompleksowy – Wakacyjne podróże.

Temat dnia – Bezpieczne wakacje.

5 dzień – piątek.

  1. Zabawy logopedyczne – zabawy z mamą lub tatą. Karta pracy – Jedzie pociąg…
  2. Kochane dzieci w związku ze zbliżającym się wakacjami przesyłamy Wam kolorowe plakaty z których dowiecie się, jak bezpiecznie wypoczywać.

Numer alarmowy – 112

Aby łatwiej było dzieciom zapamiętać numer 112, można wskazać na czoło (1), nos (1), uszy (2).

  1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Bezpieczne wakacje.

Jak wspaniale! Już wakacje.

To najlepsza w roku pora!

Można pływać sobie w morzu

albo wskoczyć do jeziora…

 

Na szczyt w górach wspiąć się warto!

Jak tam pięknie i wysoko!

W zeszłym roku po raz pierwszy

zobaczyłem Morskie Oko!

 

Ale zawsze pamiętajmy,

by dorosłych się pilnować

Chodzić w górach – lecz po szlakach,

kremem z filtrem się smarować.

 

Czapkę nosić – taką z daszkiem

– porażenia się unika.

Kąpać się w strzeżonych miejscach

i pod okiem ratownika.

 

I rodziców trzeba słuchać.

Kto tak robi, ten ma rację.

Ach jak miło, jak wesoło,

bo już przecież są wakacje!

  1. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?

− Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować?

− Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?

− Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?

− Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?

Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje?

Co można robić, a czego nie wolno?

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?

Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.

− Wyrusza z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymuje się, zostawia samochód na parkingu.

− Wsiada do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biegnie z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).

− Wsiada do pociągu (porusza się naśladując jadący pociąg).

− Dojechało nad piękne jezioro, gdzie wsiada do kajaka

(maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania).

  1. Utrwal piosenkę „Niech żyją wakacje”.

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

  1. Karta pracy – Olek i Ada, str. 60 – 61.
  2. Dyplom przedszkolaka do wydruku.

Niestety nie możemy wręczyć Wam dyplomów osobiście, dlatego poprosimy Rodziców o ich wydrukowanie i wypisanie.

18Cze2020

Witamy Was kochane Pszczółki w czwartek. Zaczynamy kolejny dzień wspólnej pracy i zabawy.

Czerwiec  – III tydzień

Temat kompleksowy – Wakacyjne podróże.

Temat dnia – Autobus w barwach wakacji.

4 dzień – czwartek.

  1. Zabawy logopedyczne – zabawy z mamą lub tatą. Karta pracy – Jedzie pociąg…
  2. Wakacyjne ćwiczenia z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=aXS9Mh6oJhs

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne Fale morskie. Potrzebne będą duże arkusze papieru, kredki. Dziecko kreśli fale morskie: najpierw w powietrzu (prawą ręką, lewą ręką i obiema rękami), a potem po kolei rysuje je na dużych arkuszach papieru. Naśladuje przy tym szum morskich fal na głosce sz.
  2. Karta pracy – Olek i Ada str. 58,59.
  3. Utrwal piosenkę „Niech żyją wakacje”.

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

  1. Kolorowanka – Wakacje.
16Cze2020

Witamy Was kochane Pszczółki w środę. Zaczynamy kolejny dzień wspólnej pracy i zabawy.

Czerwiec  – III tydzień

Temat kompleksowy – Wakacyjne podróże.

Temat dnia – Na plaży jest fajnie.

3 dzień – środa.

  1. Zabawy logopedyczne – zabawy z mamą lub tatą. Karta pracy – Jedzie pociąg…
  2. Zabawa kolorami – Kolory lata.

Kartki z bloku w kolorach podstawowych i w różnych odcieniach. Rodzic rozkłada kartki w kolorach podstawowych, a dziecko podaje ich nazwy. Następnie dobiera odcienie do danego koloru i je nazywa, kończąc wypowiedź Rodzica np. niebieski jak: niezapominajki, jeansy, niebo itp.

  1. Zabawa dydaktyczna „Policz ile jest?” Karta pracy.
  2. Praca plastyczna „Muszelka”. Wyklej plasteliną muszelkę.
  3. Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?

Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.

− Wyrusza z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymuje się, zostawia samochód na parkingu.

− Wsiada do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biegnie z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).

− Wsiada do pociągu (porusza się naśladując jadący pociąg).

− Dojechało nad piękne jezioro, gdzie wsiada do kajaka

(maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania).

  1. Utrwal piosenkę „Niech żyją wakacje”.

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

 

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Gorące złote słońce
na czarno nas opali
w przejrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka
i pajac i skakanka,
będziemy się bawili
od samiutkiego ranka.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

  1. Znajdź różnice na obrazkach. Karta pracy.
15Cze2020

Witamy Was kochane Pszczółki we wtorek. Zaczynamy kolejny dzień wspólnej pracy i zabawy.

Czerwiec  – III tydzień

Temat kompleksowy – Wakacyjne podróże.

Temat dnia – Miło spędzamy czas.

2 dzień – wtorek.

  1. Zabawy logopedyczne – zabawy z mamą lub tatą. Utrwal wszystkie ćwiczenia pokazane na fotografiach. (potrzebne będą słone paluszki).
  2. Osłuchanie się ze słowami i melodią piosenki „Niech żyją wakacje”.

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

 

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Gorące złote słońce
na czarno nas opali
w przejrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka
i pajac i skakanka,
będziemy się bawili
od samiutkiego ranka.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

  1. Rozmowa na temat piosenki.
  2. Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?

Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk). Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i wspólnie z Rodzicem określają, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje określić, dlaczego jedne toną, a inne nie. Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

Filmik – Bezpieczne wakacje

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?

Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.

− Wyrusza z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymuje się, zostawia samochód na parkingu.

− Wsiada do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biegnie z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).

− Wsiada do pociągu (porusza się naśladując jadący pociąg).

− Dojechało nad piękne jezioro, gdzie wsiada do kajaka

(maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania).

  1. Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek. Tacka i piasek. Rodzic daje dziecku tackę z piaskiem i prosi, aby narysowało na niej palcem plażę, morskie fale, słońce i chmury.
  2. Karta pracy – Olek i Ada, str. 57.
14Cze2020

Witamy Was kochane Pszczółki w poniedziałek. Zaczynamy kolejny tydzień wspólnej pracy i zabawy.

Czerwiec  – III tydzień

Temat kompleksowy – Wakacyjne podróże.

Temat dnia – Poznajemy pojazdy.

1 dzień – poniedziałek.

  1. Zabawy logopedyczne – zabawy z mamą lub tatą. Wykonaj wszystkie ćwiczenia pokazane na fotografiach. (potrzebne będą słone paluszki)
  2. Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Wakacje.

Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

 

Morze, góry lub jeziora.

Pociąg wjeżdża już na stację.

Lato wreszcie się zaczęło.

Czas rozpocząć więc… (wakacje)

  1. Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje. Książka (s. 74–75)

– Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt. – Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie. – Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki? – Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz. – Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek. – To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku. – I będzie plaża! – zawołała Ada. – I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu. – Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato. – Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dziadzio. – Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało… – I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek. – Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo. – Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem. – Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada. – Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia. – Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek. – W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć. – Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili.

 

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek? Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?

– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?

– Czym można podróżować w czasie wakacji?

  1. Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji. Obrazki lub zdjęcia przedstawiające różne środki lokomocji. Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające różne środki lokomocji, np.: samochód, samolot, pociąg, rower, autobus, żaglówkę, statek, kajak. Dziecko podaje ich nazwy, mówi, gdzie można podróżować danym pojazdem (po ulicach, po wodzie, w powietrzu). Następnie Rodzic podaje nazwy środków lokomocji, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dziecko wskazuje odpowiednie pojazdy.
  2. Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?

Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.

− Wyrusza z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymuje się, zostawia samochód na parkingu.

− Wsiada do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biegnie z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).

− Wsiada do pociągu (porusza się naśladując jadący pociąg).

− Dojechało nad piękne jezioro, gdzie wsiada do kajaka

(maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania).

  1. Karty pracy – Olek i Ada, str 56

Pojazdy – film.

9Cze2020

Witamy Was kochane Pszczółki. Zaczynamy kolejny dzień wspólnej pracy i zabawy.

Czerwiec  – II tydzień

Temat kompleksowy – Projekt las.

Temat dnia – Zwierzęta lasu.

3 dzień – środa.

  1. Zabawy logopedyczne – zabawy z mamą lub tatą. Ćwiczenia logopedyczne z panią Magdą – utrwalenie.

https://www.youtube.com/watch?v=zxf6rT_3DUc

  1. Film – Leśne zwierzęta. Zapamiętaj nazwy zwierząt mieszkających w lesie.

https://www.youtube.com/watch?v=0NzmLjsO1YE

  1. Znajdź różnice między obrazkami.

Film –  Baw się razem z misiem. (zabawa ruchowa)

https://www.youtube.com/watch?v=d9iT7iuIr9s

 

  1. Wysłuchanie piosenki – „Las”, utrwalenie refrenu i pierwszej zwrotki.

https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4

 

Las jest strasznie stary, żyje swoim życiem,

poskręcane drzew konary kryją tajemnicę.

W lesie nigdy nie wiem, co się zaraz stanie.

Za kolejnym każdym drzewem czai się nieznane.

 

Refren: Las, straszny las,

czym zaskoczy dzisiaj nas?

Nie wiadomo, co przyniesie

Spacer po prastarym lesie. x2

  1. Zabawa paluszkowa – Idzie, idzie jeż.

Idzie, idzie jeż – ten przedziwny zwierz.

(palcami obu rąk naśladuj drobne ruchy chodzenia),

Nóżkami tup, tup,

(palcami obu rąk stukaj w podłogę),

i pod listek – siup.

(obie dłonie nakładaj na siebie, jedna pod drugą).

8Cze2020

Witamy was kochane Pszczółki.

Czerwiec  – II tydzień

Temat kompleksowy – Projekt las.

Temat dnia – Dbamy o las – drzewa liściaste i iglaste.

2 dzień – wtorek.

  1. Zabawy logopedyczne – zabawy z mamą lub tatą. Ćwiczenia logopedyczne z panią Magdą.

Film –  Las. Wszystko zaczyna się od przedszkola.

https://www.google.com/search?client=opera&q=las+wszystko+zaczyna+się+od+przedszkola&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

  1. Wysłuchanie piosenki – „Las”, nauka refrenu.

https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4

 

Las jest strasznie stary, żyje swoim życiem,

poskręcane drzew konary kryją tajemnicę.

W lesie nigdy nie wiem, co się zaraz stanie.

Za kolejnym każdym drzewem czai się nieznane.

 

Refren: Las, straszny las,

czym zaskoczy dzisiaj nas?

Nie wiadomo, co przyniesie

Spacer po prastarym lesie. x2

  1. Wykonanie pracy plastycznej Grzybki z warzyw.

Potrzebne będą: ćwiartki ziemniaka lub pomidora i plastry pietruszki, zielone liście pora, selera lub natki, majonez, papierowy talerzyk. Dziecko układa na talerzyku grzyby – kapelusz z połówki ziemniaka lub pomidora (białe kropki robi z majonezu), a ogonki z kawałka pietruszki. Pracę ozdabia zielonymi listkami.

  1. Zabawa ruchowa

Dziecko swobodnie biega na dywanie. Na hasło: Wiatr – dziecko zatrzymuje się, unosi ręce do góry i porusza nimi jak gałęziami.

  1. Quiz ekologiczny Przedszkolak w lesie.

Obrazki: z uśmiechniętą buzią i ze smutną buzią dla dziecka.

Rodzic czyta zdania. Jeśli dziecko uważa, że zdanie jest prawdziwe, pokazuje obrazek z uśmiechniętą buzią; jeśli zdanie jest fałszywe – obrazek ze smutną buzią.

W lesie wolno krzyczeć.

W lesie łamiemy gałęzie i niszczymy rośliny.

W lesie można obserwować przyrodę.

Osoba, która pilnuje lasu i jego mieszkańców, to leśniczy.

W lesie można rysować po drzewach.

  1. Grafomotoryka – Drzewo

Pisanie po śladzie, kolorowanie drzewa.

7Cze2020

Witamy was kochane Pszczółki. Zaczynamy kolejny tydzień wspólnej pracy.

Czerwiec  – II tydzień

Temat kompleksowy – Projekt las.

Temat dnia – Dbamy o las – drzewa liściaste i iglaste.

1 dzień – poniedziałek.

  1. Zabawy logopedyczne – zabawy z mamą lub tatą. Ćwiczenia logopedyczne z panią Magdą.
  1. Film, Leśna wycieczka.

https://www.google.com/search?client=opera&q=leśna+wycieczk+film&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

 

  1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Kłótliwe drzewa”- rozmowa na podstawie wiersza.
 

Wstał poranek, mgłę przegonił

i zatrzymał się nad lasem.

Lubił patrzeć się na drzewa

i rozmawiać z nimi czasem.

Ale co to? Awantura!

Buk modrzewiem się pokłócił.

– Pan mnie kłuje! Tak nie można!

Niech pan sobie igły skróci.

Świerk zaś żale miał do brzozy:

– Pani słońce mi zasłania!

– A pan wcale nie jest lepszy

i nikomu się nie kłania!

– Całą wodę dąb wypija!

Wszystko pewnie przez te liście!

– Mój jałowcu – nie przesadzaj,

nie masz racji, krzewie, oczywiście!

Młoda sosna głos zabrała:

– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.

 

Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,

tak jak było do tej pory.

Mała jestem – każdy widzi.

Tutaj się bezpiecznie czuję.

Pośród was tak rosnę sobie.

Nic mi przez to nie brakuje.

Drzewa aż się zawstydziły.

Przeprosiły się czym prędzej.

A na koniec obiecały:

już nie będzie kłótni więcej!

Rozmowa na podstawie wiersza.

− Które drzewa są wymienione w wierszu?

− O co kłóciły się drzewa? − Kto je pogodził?

− Co powiedziała młoda sosna?

− Jak zareagowały drzewa?

  1. Zabawa dydaktyczna Drzewa liściaste i drzewa iglaste.

Zdjęcia drzew: klonu, modrzewia, świerka, brzozy, dębu, sosny.

Rodzic prezentuje zdjęcia drzew występujących w wierszu, omawia ich wygląd i dokonuje podziału na drzewa iglaste i drzewa liściaste. Dziecko segreguje drzewa na dwie grupy: iglaste i liściaste.

  1. Zabawa ruchowa

Dziecko swobodnie biega na dywanie. Na hasło: Wiatr – dziecko zatrzymuje się, unosi ręce do góry i porusza nimi jak gałęziami.

  1. Puzzle – Drzewo. Rodzic rozcina obrazek na kilka części, a dziecko składa go w całość i przykleja na kartce.
4Cze2020

Witajcie w piątek. Gotowi do wspólnej pracy i zabaw? To zaczynamy.
Czerwiec – I tydzień

Temat kompleksowy – Niby tacy sami, a jednak inni.

Temat dnia – Nasze zabawki.
5 dzień – piątek

Zabawy logopedyczne – zabawy z mamą lub tatą. Utrwal ćwiczenia logopedyczne, które demonstruje pani Magda.

Posłuchajcie piosenki ZoZi – KAŻDY JEST INNY

Co znaczy, że każdy jest inny?
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.

Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.

Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Rodzic kieruje rozmową, zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
− Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
Zabawa ruchowa przy muzyce.
Zabawa ruchowa – zatańcz i zaśpiewaj.
Piosenka DUŻY I MAŁY SKOK –@WYGIBASY TV – piosenki dla dzieci- piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

Karta pracy – Olek i Ada str. 54,55
Praca plastyczno-techniczna Moja wymarzona zabawka.
Gazetki reklamowe (lub zdjęcia zabawek), nożyczki, klej, kredki, kartki. Zastanów się, czy można je jakoś połączyć/zmienić i stworzyć nową, wymarzoną zabawkę. Możesz wymyślić nowe nazwy, zastosowania itp. Następnie przyklej swoje wytwory. Możesz do nich coś dorysować i je nazwać.
Dla chętnych – pisanie po śladzie. Obrazki – żyrafa, delfin.