Pszczółki

2Kwi2020

Kochane Pszczółki przesyłamy zadania na ostatni dzień tego tygodnia, czyli piątek.
Bawcie się dobrze i pracujcie razem z Rodzicami. Ściskamy Was gorąco i przesyłamy całuski.

Temat dnia – Kto do nas wraca na wiosnę?
5 dzień – piątek

Zabawy logopedyczne – karty obrazkowe do wykorzystania zamieszczone na stronie internetowej przedszkola.
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Wiosenne powroty.

Obrazki: bociana, jaskółki, żuraw, kukułka.
Dziecko wskazuje ptaka wymienionego w wierszu.
Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały.
Teraz będą jak co roku gniazda zakładały.
Bocian lubi patrzeć z góry – dom ma na topoli.
Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.
A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada.
Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.
Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną!
W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!

• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie ptaki są wymienione w wierszu?
− Gdzie znajduje się dom bociana?
− Co to są mokradła?
− Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?
− Co robi z jajkami kukułka?
− Jak się nazywają dzieci ptaków?

Zabawa ruchowa – Ptaki, do gniazd.
Dziecko naśladuje lot ptaka, na sygnał rodzica – Ptaki, do gniazd, kuca i zastyga w bezruchu.
Praca plastyczna – Kolorowanka – Jaskółka wg wzoru. Bociek – wycinanka.
Obrazek można pokolorować kredkami lub pomalować farbami.
Utrwalenie odgłosów ptaków – ćwiczenia ortofoniczne.

1Kwi2020

Drodzy Rodzice, przypominamy o zachowaniu odpowiedniego czasu pracy z dzieckiem. W przypadku dzieci czteroletnich wynosi on 30 minut. Nie przeciążajmy naszych pociech, zmieniajmy im zadania do wykonania. Pragniemy, by dzieci dobrze bawiły się przy wykonywaniu zaproponowanych przez nas ćwiczeń i z chęcią je realizowały. Jednocześnie nie wyręczajmy dzieci w ich czynnościach. Pozwólmy, by były samodzielne.
Jeżeli jest to tylko możliwe, wybierzmy się z dzieckiem na krótki, ale bezpieczny spacer, zgodny z obowiązującymi wymogami.

Temat dnia – Ptasie trele
4 dzień – czwartek
Kochane Pszczółki – witamy Was serdecznie i całujemy gorąco. Przypominamy o częstym myciu rąk i zachowaniu higieny. Na dobry początek piosenka!

Zabawy logopedyczne – karty obrazkowe do wykorzystania zamieszczone na stronie internetowej przedszkola.

Zagadki wiosenne.
Ma długie czerwone nogi, długi dziób. Choć żabek nie lubi, to czasem je zje. (bocian)

Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka, bo właśnie wołamy na wiosnę… (skowronka)

Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach i choć, nie wiem czemu, robi kółka, to wiadomo, że to… (jaskółka)

Odgłosy ptaków – dziecko naśladuje odgłosy jakie wydaje bocian, kukułka, jaskółka.

Ptaszek, o którym myślę, boi się huku, a oprócz tego często woła: kuku, kuku. (kukułka)

Gimnastyka – ćwiczenia dla mamy, taty i smyka.
Zabawa ruchowa – Przyloty bocianów, naśladujemy fruwające bociany, lądujące bociany, bociany stojące na jednej nodze itp.
Zabawa – Raz, dwa, trzy – bocian patrzy. Po komendzie, bocian patrzy dziecko przyjmuje dowolną pozę i nieruchomieje. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z poduszką – dziecko ma możliwość poznania własnego ciała.
– marsz z poduszką
– plecak (nosimy poduszkę na plecach)
– dzban na głowie (przenoszenie na głowie poduszki)
– taca (nosimy na dłoni)poduszkę
– przekładamy poduszkę między nogami
– stoimy nogami na poduszce i robimy przysiady
– ćwiczenia uspakajające  – leżymy z zamkniętymi oczami – głowa na poduszce.
Wykorzystujmy do ćwiczeń przedmioty codziennego użytku, znajdujące w naszym otoczeniu.
Karta pracy „Olek i Ada”, str. 26, 27.

31Mar2020

Kwiecień – I tydzień

Temat dnia – Wiosenne powroty

3 dzień – środa

Zabawy logopedyczne – karty obrazkowe do wykorzystania zamieszczone na stronie internetowej przedszkola.
Przypominamy Kochane Pszczółki o konieczności bardzo częstego mycia rąk. Zapraszamy Was do obejrzenia filmu.

Eksperymenty plastyczne – Jak powstają kolory wiosny?

Potrzebne będą farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, białe kartki z bloku rysunkowego. Dziecko ma farby plakatowe w trzech kolorach. Łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstanie kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstanie kolor fioletowy, którym można namalować krokusy, pierwsze wiosenne kwiaty.

Zabawa ruchowa – Bocian i żabka. Do zabawy zapraszamy rodzica, który udaje bociana, a dziecko „zamienia się” w uciekającą przed bocianem żabkę.

Kolorowe kredki – zabawa matematyczna. Przeliczanie w zakresie 4 – 5, rozpoznawanie i utrwalanie kolorów, wskazywanie kolorów wiosny. Polecenia do wykonania – Połóż przed sobą 4 kredki, powiedz w jakim są kolorze; Ile kredek położyłam na stole, pokaż kolor zielony?. Do przeliczania można wykorzystać np. klocki. Dziecko liczy przedmioty znajdujące się w najbliższym otoczeniu, wskazuje kolory.

Piosenka „Kolorowe kredki” – wspólna zabawa ze śpiewem przy piosence.

Karty pracy – kolorowanki.

30Mar2020

Temat dnia – Żabki i bocian

2 dzień – wtorek

Osłuchanie z piosenką „Zielona wiosna” (sł. i muz. D. i K. Jagiełło).

1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały i coś do ucha sobie szeptały.
Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.

2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie i do drugiego boćka klekoce.
Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

3. Wszystko usłyszał mały wróbelek i przetłumaczył na ptasie trele.
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna, wiosna, wiosna jest już wśród nas.

Zabawa ruchowa – „Duże żabki, małe żabki”. Naśladowanie odgłosów, jakie wydają duże i małe żabki. Zabawa ruchowa – Bocian i żabka. Rodzic naśladuje ruchy bociana, dziecko naśladuje ruchy jakie wykonuje żabka.

Prezentacja multimedialna Życie żaby (np. znajdująca się na stronie internetowej:

https://www. youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E&feature=youtu.be – od 28. sekundy).

Podczas oglądania cyklu rozwojowego żaby dziecko dowiaduje się, jak nazywają się poszczególne etapy (np. skrzek – kijanka – dorosła postać). Można zadać pytanie, na którym etapie żaba zaczyna przypominać postać znaną dzieciom.

Proponujemy zrobić dzieciom opaskę żabki na głowę, dziecko może samo ją pokolorować lub dokleić wycięte elementy.

Karta pracy, Olek i Ada, str. 24, 25

Cykl rozwoju żaby – ilustracja.

30Mar2020

Kochane przedszkolaki zapraszamy do zabawy. Podczas słuchania opowiadania naśladujcie ruchami narządów mowy i dźwiękami zachowania zwierząt🐄🐎🐷🐓🐥🐕🐈.

„Dzień dobry zwierzątka” – zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy.

Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).

Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał – kukuryku!!

Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).

Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).

Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki) .

W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).

Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).

A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry)