Motyle

2Kwi2020

Temat:  Jajko i jego tajemnice
data: 3 kwietnia 2020 roku
grupa „Motylki”

Witamy wszystkie dzieci!!!! Zaczynamy.
Dzisiaj porozmawiamy o jajkach i ich tajemnicach. Na początek zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu.
Oglądaj uważnie!!!

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

Czy wszystko zrozumiałeś? Zobaczymy.  Staraj się odpowiadać na pytania całym zdaniem.

– Z czego składa się jajko?
– Jakie potrawy można przyrządzić z ptasich jajek?
– Który ptak podrzuca swoje jaja innym ptakom?
– Jak nazywa się ptak znoszący najmniejsze jajka?
Jeśli odpowiedziałeś na pytania poprawnie jesteś mistrzem. Brawo!!!!! 🙂

Nie tylko ptaki znoszą jajka. Również inne zwierzęta wykluwają się i jaj. Obejrzyj ilustracje.
(załącznik  4, 5, 6, 7)
Nazywaj zwierzęta na obrazkach.

Zadanie dla 5 latków:
Zapamiętaj!! Zwierzęta, które wykluwają się z jaj nazywają się jajorodne (bo rodzą się – wykluwają z jaj).

Zadanie:  Zaprowadź kury do kurcząt! Nie zgub się! 🙂
4 latki – załącznik 2
5 latki – załącznik 3
Zadanie dla chętnych:
Odszukaj w domu  albumy ze zwierzętami. Znajdź w nich te, które wykluwają się z jaj.
rodzic: proszę przeczytać dzieciom ciekawostki o tych zwierzętach.

Zabawa ruchowa: ”Jajko w gnieździe”
Przygotuj: obręcz hula – hop, miskę, lub kosz – i zaczaruj w gniazdo.
Uformuj ze starych gazet jajka, stań w odległości od gniazda i rzucaj do celu.
Ile razy trafiłeś?

Zabawa badawcza. (Uwaga! zadanie pod ścisłą opieką rodziców)
Przygotować: 2 surowe kurze jaja.

Ugotuj 2  jajka. Jedno na miękko, drugie na twardo.
Pamiętaj, że jajko na twardo gotujemy dłużej.
Porównaj je. Posmakuj. Opowiedz czym się różnią.
Samodzielnie obierz jajko ze skorupek.
Życzymy smacznej kolacji. 🙂

1Kwi2020

Temat  tygodnia : Wiosenne powroty

 Zadanie 1

  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów).

Zadanie 2

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE JĘZYK – Ćwiczymy razem z dzieckiem

  1. Wysuwanie języka – język wąski i szeroki.
  2. Kierowanie języka w kąciki ust: raz w lewy, raz w prawy przy szeroko otwartych ustach.
  3. Unoszenie języka na górną wargę – język wąski i szeroki. Ćwiczenie to wykonujemy bez pomocy dolnej wargi.
  4. Oblizywanie dolnej i górnej wargi.
  5. „Mycie ząbków” – ciągłym ruchem oblizujemy zęby górne i dolne.
  6. „Liczenie zębów” – czubkiem języka dotykamy kolejnych zębów zaczynając od ostatniego lewego ząbka przesuwamy aż do prawego ostatniego. W ten sposób liczymy zęby górne i dolne.
  7. Wypychanie językiem raz lewego, raz prawego policzka.
  8. Kląskanie językiem.
  9. Język zwijamy w rulonik i staramy się utrzymać go w tej pozycji jak najdłużej

 

Zadanie 3.  Poćwiczmy razem – dzieci uczą rodziców

Mam pajaca ogromnego w kapturku

co koziołki wciąż wywraca na sznurku

zgina ręce, zgina nogi

zawsze wesoły i bez trwogi –ten pajacyk mój

Raz mu się przygoda stała lewa nóżka się złamała

Stoi więc na jednej nodze ,podskakuje na podłodze

raz, dwa, trzy …

 

Zadanie 4

Proszę przeczytać zagadki dziecku

Po pniach drzew on skacze.

Puka dziobem w korę.

Wtedy gdy są chore,

jest tych drzew doktorem. (dzięcioł)

 

Przybył z ciepłych krajów w czerwonych bucikach.

Gdy ujrzy go żabka, do wody umyka.(bociek)

Gadatliwa, bystrooka,
lubi błyskotki, bo to jest … .(sroka)

 

Śpiewem lato nam umilają.
Zimą na pomoc naszą czekają.(ptaki)

 

Wiosną słyszysz jej kukanie.
Je gąsienice na śniadanie (kukułka)

 

 

Zadanie 5

Proszę o przeczytanie poniższych zadań. Proszę również o przygotowanie dowolnych rzeczy, które będą służyły za liczmany (kredki, fasolki lub cukierki)

Rodzic czyta zadanie lub może wymyślić  własne zadania.

  1. Na gałęzi siedziało 5 ptaków ,przyleciały jeszcze 3 .Ile ptaków siedzi na gałęzi ?
  2. Nad polami leciały 4 małe boćki i 2 duże .Ile razem leciało bocianów?
  3. Na trawniku siedziało 9 wróbelków. 3 odleciały .Ile zostało wróbelków?
  4. W gniazdku sikorki było 7 jajek .Wykluły się 3 sikorki.Ile jajek jeszcze pozostało?
  5. Na pierwszym drzewie siedziało 6 ptaków a na drugim 3 .Ile ptaków było na obydwu drzewach razem?
  6. Jeżeli dziecko ma ochotę może samodzielnie ułożyć zadanie dla rodzica .

 

Dzieci, które odebrały karty pracy z przedszkola proszę o zrobienie kart nr 40 -43 (5 latki) oraz  4 latki strony18-19

 

Kto ma ochotę posłuchać ptasiego koncertu to zapraszamy do skopiowania poniższego linku .

https://www.youtube.com/watch?v=yiRIvZplphA

 

Z wiosennymi pozdrowieniami

Katarzyna Klesse i Agata Kędziora

31Mar2020

Blok tematyczny: Ptasie powroty

Temat dnia: Ptasie gniazda

data: 1 kwietnia 2020 r

 Zadania dla rodzica: Proszę wydrukować wszystkie załączniki do tematu

  1. Zadanie oglądowe:
    Obejrzyj krótki film o „ptakach budujących gniazda”. Pokazuj ptaki, gniazda oraz jaja. Zaobserwuj z czego zbudowane są gniazda?

https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

  1. Ćwiczenia w mówieniu
  • oglądanie ilustracji przedstawiających ptasie gniazda

(załącznik 3)

  • Rozmowa na temat ilustracji. Budowanie zdań.
    Pomocnicze pytania dla dziecka: – Dlaczego ptaki budują gniazda?

– Z jakich materiałów są wykonane?

 

  • Zabawa „Puzzle domowe”

rodzic: rozetnij wybrany obrazek na 3 lub 4 części ( z załącznika 3)

dziecko:  – ułoży obrazek z części

– naklei na kartkę

– wykona ozdobną ramkę do obrazka

III. Ćwiczenia grafomotoryczne i analiza wyrazów

Polecenia – na kartach pracy

4 latki – załącznik 1

5 latki – załącznik 2

dziecko: – dodatkowo pokoloruj obrazki. Nie wyjeżdżaj za linie. Rysuj dokładnie i starannie.

 

  1. Zabawa plastyczna: „Ptaszek w gniazdku”

– Proszę przygotować: plastelinę i podkładkę

– zadanie: ulepić ptaszki z plasteliny w gniazdkach według własnego pomysłu

– Wyeksponować pracę w centralnej części mieszkania.

– przykładowa praca dziecka:
Miłego dnia!!!! :)))

30Mar2020

Temat tygodnia : Wiosenne powroty

Zadanie 1.

  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów).

Zadanie 2.

  • Słuchanie opowiadania Co słychać, panie Bocianie? – Strękowskiej-Zaremby Ptaki.

(załącznik 1)

Słuchanie piosenki  ,,Kle kle boćku”https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Zadanie 3

Oglądanie ptaków i nazywanie ich –rodzice odczytują nazwy a następnie dziecko powtarza i szuka cech charakterystycznych starając się zapamiętać nazwę i wygląd ptaka. (  Załącznik2)

Zadanie 4

Zestaw ćwiczeń ruchowych. – „Moje gniazdo” – dzieci udają, że są ptakami. Każde dziecko – ptak – układa z koca kształt swojego gniazda. Na hasło Rodzica: Ptaki na spacer biegają swobodnie po pokoju. Na hasło Rodzica.: Ptaki do gniazd dzieci – ptaki – jak najszybciej starają się wrócić do swoich gniazd, po czym przybierają określoną przez Rodzica. pozycję, np. stanie na jednej nodze.

Zadanie 5.

Dzieci wykonują sylwetę bociana

4 latki

Proszę o przygotowanie kartki ,3 płatków kosmetycznych ,kleju oraz kredek. Dziobek można wyciąć z papieru kolorowego lub dorysować.

 

Dzieci 5 letnie

Proszę o przygotowanie pustej rolki po papierze toaletowym-2, sztuki  papierowy talerzyk ,klej, czarny flamaster lub kredki

Zadanie 6

Słuchanie muzyki  Antonio Vivaldi  Cztery Pory roku –Wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=l-dYNttdgl0

 

Zadanie dla chętnych

Proszę o wydrukowanie strony

(Załącznik 3)

25Mar2020

W związku z przedłużającą się przerwą w zajęciach pragniemy zaproponować państwu pracę z dziećmi w kartach pracy. Książki są przygotowane w półkach dzieci w szatni przedszkolnej. Przedszkole jest czynne od 8 do 14.
Bardzo prosimy o przyjście i zabranie kart pracy .
Dzieci 4 letnie mogą wykonać ćwiczenia zawarte na stronach 22-36, a dzieci 5 letnie strony 14-57.
Pozdrawiamy.
Wychowawcy grupy : Katarzyna Klesse i Agata Kędziora