Dla rodziców

2Kwi2020
Temat: “Ptasie trele”
1. Zabawy ruchowe na dobry początek
”Re, re, kum, kum” – Dzieci w przysiadzie podskakują udając żaby. Gdy spotkają na swojej drodze inną żabę, pozdrawiają się i mówią: Re, re, druga żaba odpowiada na pozdrowienie: Kum, kum.
„Gram w kolory” – Dzieci poruszają się po pomieszczeniu przy muzyce na umówiony wcześniej sygnał – dziecko dotyka czegoś w np. w kolorze zielonym. (podajemy różne kolory). Jest to zabawa pomagająca dziecku utrwalić znajomość kolorów.
„Wszystko co lata” – Potrzebne będą 4 dowolne przedmioty wydające dźwięk. Na dźwięk 1 przedmiotu dzieci naśladują lot ptaków, na dźwięk kolejnego – lot śmigłowca, następnie – rakiety, a na dźwięk czwarty naśladują lot samolotu.
2. Ćwiczenia grafomotoryczne „Skoki żabki”
Rysujemy dzieciom na kartce ołówkiem szlaczek z linii zaokrąglonych od góry – imitujący skoki żaby, tworząc małe, a potem coraz większe skoki żaby. Dzieci najpierw palcem zakreślają narysowany ślad, następnie rysują po śladzie mazakiem (może być zielony, jak żabka). Na koniec dzieci mogą spróbować narysować same takie żabie skoki.
3. Zabawy logopedyczne
Zabawy ze słomkami i wodą: dziecko dmucha na wodę z różnym nasileniem (robimy w wodzie dołek), istotny jest również czas dmuchania (długo, krótko). Słomki wykorzystujemy również do przyciągania i chwytania na wydechu różnych lekkich przedmiotów (np. Styropian, papier, wata).
4. Ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej „Ptasie trele.”
Prezentujemy wiersz i pytamy dzieci: Czym zajmowały się ptaki?
Powtarzamy wiersz, a dzieci pokazują co robią ptaki (nadlatują, budują gniazda itp.) oraz powtarzają fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!
Znów nastała wiosna!
Ptaki nadlatują.
A co będą robić?
Gniazda pobudują.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Na drzewach wysoko
albo w trawie – nisko.
Tak by do swych piskląt
zawsze miały blisko.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni
Znów nastała wiosna!
Ptaki nadlatują.
A co będą robić?
Gniazda pobudują.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
Jakie piękne dni!
Na drzewach wysoko
albo w trawie – nisko.
Tak by do swych piskląt
zawsze miały blisko.
Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!
5. Praca plastyczna (+ załącznik)
Proszę o zrobienie dowolnego ptaka z rolki po papierze toaletowym, w załączniku znajdują się przykładowe prace plastyczne.
6. Łączenie ptaków w pary (+ załącznik).
2Kwi2020
Witamy Was w piąteczek, piątunio!
1 zadanie:
Zaczynamy jak zwykle porcją ruchu. Dziś to taniec do Waszej ulubionej piosenki w wersji dziecięcej!
Do dzieła Tańczymy!

 

2 zadanie:
Przyda się również rozruszać troszkę języczek i usteczka. Stąd parę ćwiczeń logopedycznych, najlepiej kontrolując wykonywanie ćwiczeń przed lustrem
Fruwający ptak – dotykanie czubkiem języka za górnymi i dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.
Dziobek ptaka – wypychanie warg do przodu i na zmianę , zamykanie ich i otwieranie
Dzięcioł – uderzanie czubkiem języka za górnymi zębami
3 zadanie
Wysłuchajcie proszę teraz uważnie wiersza. Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej nazw mlecznych produktów.
„Przetwory z mleka” Bożena Forma
Na zakupy wyruszamy
Dużą torbę zabieramy
Trzeba kupić serek biały
I ser żółty w dziury cały.
Smaczny jogurt waniliowy,
Naturalny, truskawkowy.
I koniecznie też maślankę,
Ser topiony i śmietankę.
Różne są przetwory z mleka,
Zatem niechaj nikt nie zwleka.
Dnia każdego – to zasada
Coś z nabiału niechaj zjada.
Odpowiedzcie na pytania rodziców:
1. Jakie zwierzęta dają mleko? (krowa, owca, koza)
2. Jakie przetwory wytwarza się z mleka? Każdy z nich podzielcie na sylaby. Podajcie też pierwszą i ostatnią głoskę danego wyrazu-produktu.
3. Powiedzcie, które z nich lubicie najbardziej?
4 zadanie
Teraz zadanie praktyczne: Zajrzyjcie do lodówki i wyjmijcie z niej wszystkie produkty, które pochodzą z mleka. Pobawcie się z mamą lub tatą w sklep. Potraficie posługiwać się monetami, potraficie świetnie dodawać i odejmować, więc do dzieła.
5 zadanie: zabawa sensoryczna
Gdy już znudzi Was zabawa w sklep. Popróbujcie tych wszystkich produktów i spróbujcie określić ich smak, wygląd i zapach. Przy każdym z nich połóżcie karteczkę na której narysujcie buźkę zadowoloną jeśli Wam smakuje. Jeśli nie – buźkę smutną.
Porozmawiajcie z rodzicami czego jeszcze dostarczają nam zwierzęta wiejskie, a potem przejdźcie do Quizu on- line
https://wordwall.net/pl/resource/1136064/co-dają-nam-zwierzęta-wiejskie
SUPER WAM POSZŁO!
6 zadanie:
Wypełnijcie karty pracy 38a. Przyjrzyjcie się obrazkom. Opowiedzcie rodzicom na ich podstawie skąd się bierze mleko. Następnie narysujcie po śladzie ramki wokół obrazków. Każdą ramkę innym kolorem
Strona 38b – połączcie w pary rymujące się nazwy zwierzątek. Następnie połącz sylaby z wyrazem ser i utwórz w ten sposób nowe wyrazy.
7 zadanie: czas na zabawę plastyczną
Poproście rodzica o rękawiczkę lateksową oraz flamastry. Spróbujcie nadmuchać rękawiczkę, po czym poproście rodziców, by zawiązali ją sznureczkiem.Na powstałym balonie – jego okrągłej części flamastrami narysujcie krowę tak, by nadmuchane palce stanowiły jej wymiona. I GOTOWE!
8 zadanie: popołudniowe
Możecie wypełnić kilka kart pracy związanych z wiejskim podwórkiem.

 

2Kwi2020

Temat:  Jajko i jego tajemnice
data: 3 kwietnia 2020 roku
grupa „Motylki”

Witamy wszystkie dzieci!!!! Zaczynamy.
Dzisiaj porozmawiamy o jajkach i ich tajemnicach. Na początek zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu.
Oglądaj uważnie!!!

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

Czy wszystko zrozumiałeś? Zobaczymy.  Staraj się odpowiadać na pytania całym zdaniem.

– Z czego składa się jajko?
– Jakie potrawy można przyrządzić z ptasich jajek?
– Który ptak podrzuca swoje jaja innym ptakom?
– Jak nazywa się ptak znoszący najmniejsze jajka?
Jeśli odpowiedziałeś na pytania poprawnie jesteś mistrzem. Brawo!!!!! 🙂

Nie tylko ptaki znoszą jajka. Również inne zwierzęta wykluwają się i jaj. Obejrzyj ilustracje.
(załącznik  4, 5, 6, 7)
Nazywaj zwierzęta na obrazkach.

Zadanie dla 5 latków:
Zapamiętaj!! Zwierzęta, które wykluwają się z jaj nazywają się jajorodne (bo rodzą się – wykluwają z jaj).

Zadanie:  Zaprowadź kury do kurcząt! Nie zgub się! 🙂
4 latki – załącznik 2
5 latki – załącznik 3
Zadanie dla chętnych:
Odszukaj w domu  albumy ze zwierzętami. Znajdź w nich te, które wykluwają się z jaj.
rodzic: proszę przeczytać dzieciom ciekawostki o tych zwierzętach.

Zabawa ruchowa: ”Jajko w gnieździe”
Przygotuj: obręcz hula – hop, miskę, lub kosz – i zaczaruj w gniazdo.
Uformuj ze starych gazet jajka, stań w odległości od gniazda i rzucaj do celu.
Ile razy trafiłeś?

Zabawa badawcza. (Uwaga! zadanie pod ścisłą opieką rodziców)
Przygotować: 2 surowe kurze jaja.

Ugotuj 2  jajka. Jedno na miękko, drugie na twardo.
Pamiętaj, że jajko na twardo gotujemy dłużej.
Porównaj je. Posmakuj. Opowiedz czym się różnią.
Samodzielnie obierz jajko ze skorupek.
Życzymy smacznej kolacji. 🙂

2Kwi2020

Kochane Pszczółki przesyłamy zadania na ostatni dzień tego tygodnia, czyli piątek.
Bawcie się dobrze i pracujcie razem z Rodzicami. Ściskamy Was gorąco i przesyłamy całuski.

Temat dnia – Kto do nas wraca na wiosnę?
5 dzień – piątek

Zabawy logopedyczne – karty obrazkowe do wykorzystania zamieszczone na stronie internetowej przedszkola.
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Wiosenne powroty.

Obrazki: bociana, jaskółki, żuraw, kukułka.
Dziecko wskazuje ptaka wymienionego w wierszu.
Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały.
Teraz będą jak co roku gniazda zakładały.
Bocian lubi patrzeć z góry – dom ma na topoli.
Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.
A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada.
Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.
Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną!
W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!

• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie ptaki są wymienione w wierszu?
− Gdzie znajduje się dom bociana?
− Co to są mokradła?
− Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?
− Co robi z jajkami kukułka?
− Jak się nazywają dzieci ptaków?

Zabawa ruchowa – Ptaki, do gniazd.
Dziecko naśladuje lot ptaka, na sygnał rodzica – Ptaki, do gniazd, kuca i zastyga w bezruchu.
Praca plastyczna – Kolorowanka – Jaskółka wg wzoru. Bociek – wycinanka.
Obrazek można pokolorować kredkami lub pomalować farbami.
Utrwalenie odgłosów ptaków – ćwiczenia ortofoniczne.

1Kwi2020

Temat: „Żabki i bocian”

1. Na dobry początek dnia, spróbujmy troszkę poćwiczyć.
Zestaw ćwiczeń ruchowych:
„Bociany” – dzieci poruszają się naśladując bociany. Unoszą kolana wysoko, klaszczą w dłonie prostymi rękami i krzyczą „kle, kle, kle”. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
„Żabki” – dzieci ustawiają się w następujący sposób: wykonują przysiad, ręce umieszczają między stopami, naśladują skaczące żabki.
„W poszukiwaniu wiosny” – dzieci siedzą po turecku (nóżki na “kokardkę”), a na hasła , np. Motylek, Mucha, Myszka ruszają się lub wydają głos jak zwierzę, którego nazwę usłyszą.
Zabawa „Kraina wiosny”- potrzebny będzie kocyk
Hasło: Kraina Pszczółek: dziecko wykonuje na kocykach odpychanie w leżeniu tyłem – nogi ugięte, oparte o ścianę, dzieci odpychają się.
Kraina Biedronek, dziecko wykonuje na kocyku lokomotywę (jeśli jest więcej dzieci w domu to można zrobić pociąg) która porusza się po torach (zrobionych np ze sznurka, szarf, kredek).
Kraina Motylków (w parze): dzieci (lub dziecko z rodzicem) wykonują na kocykach jazdę parami, trzymając się za ręce.
Skaczące koniki polne: dzieci naśladują skaczące koniki.
2. Zabawa „Bocianie klekotanie”
Zachęćmy dzieci do naśladowania klekotania bociana, a my zostańmy dyrygentem np. ręce trzymamy wysoko, dzieci klekoczą b. głośno, gdy ręce zniżymy klekoczą ciszej, a gdy ręce trzymamy na dole klekoczą b. cicho.
3. Słuchanie odgłosów przyrody
Skorzystajmy z kanału You Tube i wyszukajmy nagranych odgłosów zwierząt mieszkających na łące wraz z dziećmi spróbujmy odgadnąć co to za zwierzę?
4. Posłuchajmy piosenki „Zielona wiosna”
znajdująca się na stronie internetowej
https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM
“Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały.
Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,
kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.”
“Przyleciał bociek, usiadł na płocie
i do drugiego boćka klekoce.
Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,
kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.”
“Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele.
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
wiosna, wiosna jest już wśród nas.”
5. „Bocian biały i czarny” (+załącznik obrazki bocianów)
Wskazywanie różnic i podobieństw między obrazkami. wskazanie różnic (np. w upierzeniu) i podobieństw w wyglądzie ptaków (np. długi dziób). Dzieci mogą się również zastanowić, od czego wzięły się nazwy bocianów i którego bociana widujemy w Polsce najczęściej.
A teraz trochę więcej wiadomości o bocianach:
Bociany nie lubią jeść żab. Jedzą je w ostateczności, gdy wokół trudno o inny pokarm. Natomiast chętnie spożywają owady, dżdżownice, cienkie węże, małe ryby i gryzonie. Bociany, nie mogąc upolować żab w zaspokajających ilościach (z powodu znacznych zmian środowiska drastycznie zmniejszyła się liczebność tych płazów), zmieniły swoje upodobania i zaczęły się odżywiać wyżej wymienionymi zwierzętami.
6.Proponujemy także Prezentację multimedialną “Życie żaby”
(np. znajdująca się na stronie internetowej: https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E&feature=youtu.b –od 28. sekundy).
Podczas oglądania cyklu rozwojowego żaby tłumaczymy jedynie, jak nazywają się poszczególne etapy (np. skrzek – kijanka – dorosła postać). Można zadać pytanie, na którym etapie żaba zaczyna przypominać postać znaną dzieciom.
7. Zabawy logopedyczne
Dmuchanie na paski papieru, waciki, piórka, które są kolejno:
– Umocowane na nitkach,
– Ułożone na stole,
– Umieszczone w pojemniku.
8. Wykonaj pracę plastyczną ŻABA (+załącznik jak wyglądać ma praca)
Potrzebne będą: zielona farba, pędzel, biały talerzyk papierowy, kolorowe kartki: czerwona, zielona).
Jeśli nie posiadamy papierowego talerzyka można go zastąpić zieloną kartką w kształcie koła.
9. Wykonaj załączoną kartę pracy (+załącznik).

 

1Kwi2020

Witamy Was dzisiaj cieplutko 😃! Tematem dzisiejszych zajęć będą jajka.

  1. Wysłuchajcie opowiadania, które przeczytają Wam rodzice. Słuchajcie uważnie, by móc później odpowiedzieć na pytania.

Najpiękniejsze… Grzegorz Kasdepke

„Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!… Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania. – Z  mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku! – A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi! Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły. – Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski. – A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki. Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci. – Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura. – Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga. – Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura. A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: – Mamo! Już jestem!

Pytania: O jakich kurczakach marzyły kury? Co kury zrobiły z jajkami? Jakiego koloru były małe kurczaczki? Jakie zwierzęta wykluwają się z jaj? Dzieci podają przykłady zwierząt, które wykluwają się z jaj. Można pomóc nazwać kategorie tych zwierząt: owady, ryby, gady, płazy. Wśród ssaków zaledwie dwa gatunki – dziobak i kolczatka. Pomocne będą książki i czasopisma o zwierzętach, jeśli takie Państwo posiadacie w domu.W późniejszym czasie, w wolnej chwili, dziecko może narysować kurczaczki, takie jakie wyobrażały sobie mamy czyli czerwony w niebieskie paski,różowy w zielone groszki , trzeci do wyboru.

Zdjęcia dziobaka i kolczatki

https://www.istockphoto.com/pl/obrazy/dziobak

https://www.istockphoto.com/pl/obrazy/kolczatka

  1. „Jajko” – zabawa badawcza. Potrzebne będą 2 jajka – jedno surowe, drugie ugotowane na twardo, pomocna będzie także lupa.

Proszę zapytać dzieci, czy potrafią rozpoznać, które jajo jest surowe, a które gotowane. Kręcimy na stole jajkiem surowym i ugotowanym, dzieci niech spróbują odgadnąć które jest które. Następnie oba jajka rozbijamy, dzieci podsumowują, że surowe jajko kręci się wolno, a ugotowane szybko. Wyjaśnienie –  gotowane jajko kręci się szybciej, bo ma zwartą konsystencję – konsystencja surowego jaja hamuje jego obrót. Dziecko ogląda jajka, także za pomocą lupy.  Niech spróbuje opowiedzieć jak jest zbudowane jajko i jakie są funkcje poszczególnych elementów budowy jaja. Rodzic pomaga dziecku dojść do wniosku, że skorupka i błona chronią jajko przed uszkodzeniem. Pisklę rozwija się z płytki zarodkowej. Białko chroni rozwijające się pisklę przed urazami. Żółtko jest źródłem substancji odżywczych, dzięki którym pisklę może się rozwijać i rosnąć. Komora powietrzna zapewnia pisklęciu możliwość oddychania. Skrętki białkowe utrzymują jajo w jednym położeniu. Dodać można, że z jaj kupowanych w sklepach nie wyklują się kurczęta.

  1. „Jajeczne wyścigi” – zabawa ruchowa. Wyznaczamy dystans do przejścia np. wzdłuż korytarza lub wokół stołu. Na łyżkę nakładamy ugotowane jajko (ewentualnie piłeczkę pingpongową) i robimy wyścigi odmierzając czas. Dziecko pokonuje trasę 3-4 razy. Porównujemy czasy.
  2. „Pasta jajeczna” – samodzielne przygotowanie kanapek z pasta jajeczną. Pytamy dziecko, by powiedziało co można zrobić z jajek oraz do przygotowania jakich potraw wykorzystuje się jajka. Zapytajmy, czy dziecko lubi wymienione danie, czy jest słodkie, czy słone, czy częściej się je zjada na śniadanie, na obiad, na deser czy na kolację. Zapraszamy dziecko do łazienki, by umyło ręce. Następnie zakładamy fartuszek. Dziecko dostaje ugotowane jajko, miseczkę, widelec, nóż (tępy), łyżkę. Przypominamy zasady bezpieczeństwa, że należy się bardzo ostrożnie obchodzić z nożem i widelcem, wszystko, co upadnie na podłogę należy umyć, nie należy stosować dużej ilości soli i pieprzu. Dziecko przystępuje do pracy, obiera jajka, rozgniata je w miseczkach, dodaje pocięty nożyczkami szczypiorek lub natkę pietruszki, odrobinę majonezu, szczyptę soli, ew. pieprzu, miesza całość. Następnie nakłada pastę na kromki chleba i ozdabia kawałkami dostępnych warzyw (pomidorów, ogórków, rzodkiewki, sałaty itp.). Na koniec degustujecie wykonane przez siebie kanapki.
  • Potrzebne będą: fartuszek, ugotowane jajka, miseczka, łyżka, nóż, widelec, szczypiorek lub natka pietruszki, majonez, sól.
  1. „Ruletka” – czas się teraz trochę poruszać.Pamiętaj, że liczbę powtórzeń i czas wykonywania ćwiczeń możesz dostosować do własnych potrzeb https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-starszych-dzieci/
1Kwi2020

Temat  tygodnia : Wiosenne powroty

 Zadanie 1

  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów).

Zadanie 2

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE JĘZYK – Ćwiczymy razem z dzieckiem

  1. Wysuwanie języka – język wąski i szeroki.
  2. Kierowanie języka w kąciki ust: raz w lewy, raz w prawy przy szeroko otwartych ustach.
  3. Unoszenie języka na górną wargę – język wąski i szeroki. Ćwiczenie to wykonujemy bez pomocy dolnej wargi.
  4. Oblizywanie dolnej i górnej wargi.
  5. „Mycie ząbków” – ciągłym ruchem oblizujemy zęby górne i dolne.
  6. „Liczenie zębów” – czubkiem języka dotykamy kolejnych zębów zaczynając od ostatniego lewego ząbka przesuwamy aż do prawego ostatniego. W ten sposób liczymy zęby górne i dolne.
  7. Wypychanie językiem raz lewego, raz prawego policzka.
  8. Kląskanie językiem.
  9. Język zwijamy w rulonik i staramy się utrzymać go w tej pozycji jak najdłużej

 

Zadanie 3.  Poćwiczmy razem – dzieci uczą rodziców

Mam pajaca ogromnego w kapturku

co koziołki wciąż wywraca na sznurku

zgina ręce, zgina nogi

zawsze wesoły i bez trwogi –ten pajacyk mój

Raz mu się przygoda stała lewa nóżka się złamała

Stoi więc na jednej nodze ,podskakuje na podłodze

raz, dwa, trzy …

 

Zadanie 4

Proszę przeczytać zagadki dziecku

Po pniach drzew on skacze.

Puka dziobem w korę.

Wtedy gdy są chore,

jest tych drzew doktorem. (dzięcioł)

 

Przybył z ciepłych krajów w czerwonych bucikach.

Gdy ujrzy go żabka, do wody umyka.(bociek)

Gadatliwa, bystrooka,
lubi błyskotki, bo to jest … .(sroka)

 

Śpiewem lato nam umilają.
Zimą na pomoc naszą czekają.(ptaki)

 

Wiosną słyszysz jej kukanie.
Je gąsienice na śniadanie (kukułka)

 

 

Zadanie 5

Proszę o przeczytanie poniższych zadań. Proszę również o przygotowanie dowolnych rzeczy, które będą służyły za liczmany (kredki, fasolki lub cukierki)

Rodzic czyta zadanie lub może wymyślić  własne zadania.

  1. Na gałęzi siedziało 5 ptaków ,przyleciały jeszcze 3 .Ile ptaków siedzi na gałęzi ?
  2. Nad polami leciały 4 małe boćki i 2 duże .Ile razem leciało bocianów?
  3. Na trawniku siedziało 9 wróbelków. 3 odleciały .Ile zostało wróbelków?
  4. W gniazdku sikorki było 7 jajek .Wykluły się 3 sikorki.Ile jajek jeszcze pozostało?
  5. Na pierwszym drzewie siedziało 6 ptaków a na drugim 3 .Ile ptaków było na obydwu drzewach razem?
  6. Jeżeli dziecko ma ochotę może samodzielnie ułożyć zadanie dla rodzica .

 

Dzieci, które odebrały karty pracy z przedszkola proszę o zrobienie kart nr 40 -43 (5 latki) oraz  4 latki strony18-19

 

Kto ma ochotę posłuchać ptasiego koncertu to zapraszamy do skopiowania poniższego linku .

https://www.youtube.com/watch?v=yiRIvZplphA

 

Z wiosennymi pozdrowieniami

Katarzyna Klesse i Agata Kędziora

1Kwi2020

Drodzy Rodzice, przypominamy o zachowaniu odpowiedniego czasu pracy z dzieckiem. W przypadku dzieci czteroletnich wynosi on 30 minut. Nie przeciążajmy naszych pociech, zmieniajmy im zadania do wykonania. Pragniemy, by dzieci dobrze bawiły się przy wykonywaniu zaproponowanych przez nas ćwiczeń i z chęcią je realizowały. Jednocześnie nie wyręczajmy dzieci w ich czynnościach. Pozwólmy, by były samodzielne.
Jeżeli jest to tylko możliwe, wybierzmy się z dzieckiem na krótki, ale bezpieczny spacer, zgodny z obowiązującymi wymogami.

Temat dnia – Ptasie trele
4 dzień – czwartek
Kochane Pszczółki – witamy Was serdecznie i całujemy gorąco. Przypominamy o częstym myciu rąk i zachowaniu higieny. Na dobry początek piosenka!

Zabawy logopedyczne – karty obrazkowe do wykorzystania zamieszczone na stronie internetowej przedszkola.

Zagadki wiosenne.
Ma długie czerwone nogi, długi dziób. Choć żabek nie lubi, to czasem je zje. (bocian)

Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka, bo właśnie wołamy na wiosnę… (skowronka)

Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach i choć, nie wiem czemu, robi kółka, to wiadomo, że to… (jaskółka)

Odgłosy ptaków – dziecko naśladuje odgłosy jakie wydaje bocian, kukułka, jaskółka.

Ptaszek, o którym myślę, boi się huku, a oprócz tego często woła: kuku, kuku. (kukułka)

Gimnastyka – ćwiczenia dla mamy, taty i smyka.
Zabawa ruchowa – Przyloty bocianów, naśladujemy fruwające bociany, lądujące bociany, bociany stojące na jednej nodze itp.
Zabawa – Raz, dwa, trzy – bocian patrzy. Po komendzie, bocian patrzy dziecko przyjmuje dowolną pozę i nieruchomieje. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z poduszką – dziecko ma możliwość poznania własnego ciała.
– marsz z poduszką
– plecak (nosimy poduszkę na plecach)
– dzban na głowie (przenoszenie na głowie poduszki)
– taca (nosimy na dłoni)poduszkę
– przekładamy poduszkę między nogami
– stoimy nogami na poduszce i robimy przysiady
– ćwiczenia uspakajające  – leżymy z zamkniętymi oczami – głowa na poduszce.
Wykorzystujmy do ćwiczeń przedmioty codziennego użytku, znajdujące w naszym otoczeniu.
Karta pracy „Olek i Ada”, str. 26, 27.