Temat kompleksowy: Niby tacy sami a jednak inni – Nasze zabawki
Biedroneczki! Witamy w piątek i zapraszamy do zabawy!
• Zabawa przy piosence: Wstawaj, szkoda dnia https://youtu.be/GRHMPx0N_N0
• Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Mama lub tato zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
– Jakie zabawki były w pokoju?
– Kogo pajac zaprosił do tańca?
– Gdzie siedziały dwa misie?
– Kto zdrzemnął się obok książek?
– Przy czym stał kudłaty piesek?
– Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
• Posłuchajcie piosenki, która poprowadzi Was w świat fantazji i ułatwi poniższą pracę plastyczną.
Fantazja, moja fantazja: https://youtu.be/wRGwusndw0I.
• Praca plastyczno-techniczna Moja wymarzona zabawka.
Gazetki reklamowe (lub zdjęcia zabawek), nożyczki, klej, kredki, kartki. Projektowanie przez dziecko, zabawki poprzez połączenie lub dokonanie zmian i stworzenie nowej, wymarzonej zabawki. Dziecko może wymyślić nowe nazwy, zastosowania itp. Następnie przykleja swój projekt. Może coś dorysować, a rodzic zapisuje nazwę zabawki i jej zastosowanie.
• Śpiewamy piosenkę: Skacze piłka https://youtu.be/KBO-K2p0wnM
• Ćwiczenia grafomotoryczne do wyboru: rysujemy po śladzie + załącznik
Wesołego weekendu
Biedroneczki! Witamy w piątek i zapraszamy do zabawy!
• Zabawa przy piosence: Wstawaj, szkoda dnia https://youtu.be/GRHMPx0N_N0
• Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Mama lub tato zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
– Jakie zabawki były w pokoju?
– Kogo pajac zaprosił do tańca?
– Gdzie siedziały dwa misie?
– Kto zdrzemnął się obok książek?
– Przy czym stał kudłaty piesek?
– Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
• Posłuchajcie piosenki, która poprowadzi Was w świat fantazji i ułatwi poniższą pracę plastyczną.
Fantazja, moja fantazja: https://youtu.be/wRGwusndw0I.
• Praca plastyczno-techniczna Moja wymarzona zabawka.
Gazetki reklamowe (lub zdjęcia zabawek), nożyczki, klej, kredki, kartki. Projektowanie przez dziecko, zabawki poprzez połączenie lub dokonanie zmian i stworzenie nowej, wymarzonej zabawki. Dziecko może wymyślić nowe nazwy, zastosowania itp. Następnie przykleja swój projekt. Może coś dorysować, a rodzic zapisuje nazwę zabawki i jej zastosowanie.
• Śpiewamy piosenkę: Skacze piłka https://youtu.be/KBO-K2p0wnM
• Ćwiczenia grafomotoryczne do wyboru: rysujemy po śladzie + załącznik
Wesołego weekendu