Grupa Biedronki – zajęcia na dzień 15.06.2020

Temat kompleksowy: Zwierzęta duże i małe – Mieszkańcy polskich lasów.
• Zagadki zwierząt leśnych.
Rodzic czyta zagadki, dziecko odgaduje.
„Jak płomień rudy wśród drzew pomyka.
Chętnie by porwał, gąskę z kurnika.” (lis)
„Jakie zwierzę z bajek ma takie zwyczaje,
że chce połknąć wnuczkę, więc babcię udaje?” (wilk)
„On jest dziki, on jest zły, on ma bardzo ostre kły.
A kto w lesie go spotyka, ten na drzewo szybko zmyka.” (dzik)
„Ten ptak dobrze widzi w nocy, bo ma bardzo wielkie oczy.
Nocą lata i poluje i posępnie pohukuje.” (sowa)
• Słuchanie wiersza ,,Może zobaczymy” Helena Bechlerowa
Idźmy leśną ścieżką
Cicho, cichuteńko,
Może zobaczymy
Sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy
Wiewióreczkę małą,
Jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie
Nie gwiżdże, nie woła –
Może usłyszymy
Pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa
Między gałązkami
Jakiś mały ptaszek,
Którego nie znamy.
I będzie nas witał
Wesoło piosenką.
Tylko idźmy lasem
Cicho, cichuteńko.
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
Rodzic pyta: O jakim miejscu jest mowa w wierszu?
Jak należy się w tym miejscu zachować?
Dlaczego powinniśmy być tam cicho?
Jakie zwierzęta mieszkają w lesie?
Mieszkańców lasu jest znacznie więcej, popatrzcie.
• Odgadywanie zwierząt leśnych na ilustracjach, dzielenie się swoją wiedzą na ich temat. (+załącznik)
Rodzic wykłada ilustracje zwierząt: dzika, sarny, jelenia, zająca, sowy, lisa, wilka, które znajdują się w załącznikach. Dzieci podają ich nazwy, dzielą się swoją wiedzą na ich temat. Rodzic uzupełnia wiedzę dzieci.
Drapieżniki: lis rudy z pięknym ogonem zwanym kitą; wilk – bardzo podobny do dużego psa; sowa – żywią się innymi zwierzętami. Lis i sowa drobnymi – myszami, wilk – większymi od siebie. Najczęściej poluje na jelenie i sarny, potrafi upolować dzika, a nawet żubra, ludzi się boi i ucieka przed nimi, żyje w stadzie. Roślinożerne: dzik, sarna, jeleń, zając – żywią się roślinnym pokarmem (listkami, młodymi pędami, trawą, jagodami, żołędziami). Zające, żaby, jeże mieszkają w lesie samotnie.
• „Wędrówka do lasu” – zabawa naśladowcza, rozwijanie kreatywności ruchowej.
R. zaprasza dzieci na wycieczkę do lasu. Dzieci idąc, mówią rymowankę:
“Domem zwierząt jest ten las.
Cichuteńko już być czas.”
Mówiąc rymowankę, dzieci modelują głos od głośnego do cichego skandowania.
Znakiem wejścia do lasu są jego odgłosy, w tle słychać szum drzew i śpiew ptaków, dzieci nasłuchują: https://www.youtube.com/watch?v=tWFttK-ezJI
W czasie zabawy dzieci wykonują różne czynności (np. stawiają duże kroki, żeby ominąć mech; idą na palcach i rękoma odgarniają gałęzie; przeskakują przez strumyk, a także naśladują zwierzęta, które słyszą (dziki – dzieci chodzą na czworakach, węszą i chrumkają; ptaki, w tym dzięcioł – dzieci machają rękoma, biegną na palcach, gdy usłyszą dzięcioła, stukają w podłogę; jelenie – dzieci powoli poruszają się w pozycji na czworaka, wyciągają głowy w górę).
Powrót z lasu: dzieci wędrują po pomieszczeniu, zbierają szyszki jako pamiątki z lasu.
• Zwierzęta i ich cienie- zabawa dydaktyczna. (+ załącznik karta pracy)
• Od najmniejszego do największego – zabawa matematyczna (+załącznik karta pracy)
• Ćwiczenia grafomotoryczne – rysuj po śladzie (+ załącznik karta pracy).
• Zabawy ruchowe ze śpiewem:
Jesteśmy jagódki, czarne jagódki:
https://www.youtube.com/watch?v=2XPDxcObwrU
Jadą Jadą Misie – Piosenki dla dzieci:
https://www.youtube.com/watch?v=XRqkAePXbmc
Stary Niedźwiedź:
https://www.youtube.com/watch?v=trY1_BpfM2I
• Dla chętnych: karty pracy – Kolorowanka las; Które zwierzęta nie żyją w lesie?
Wpisz wiadomość…
 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content