Grupa Biedronki – 03.06.2020

Temat kompleksowy : Niby tacy sami a jednak inni – Zabawy z piłką
Zacznijmy dzień z Majką Jeżowska zatańczmy do jej hitu Wszystkie dzieci nasze są /link/ https://youtu.be/3LTFPS_-57A
• Ćwiczenia graficzne Koła.
Przygotowujemy przedmioty, które mają kształt koła (np. dno doniczki, podstawek, plastikowy talerzyk itp.), ołówki, kredki. Rodzic prosi, aby dziecko obrysowało na kartce ołówkiem koła, a następnie udekorowały je w wybrany przez siebie sposób.
• Ćwiczenia słuchowo-matematyczne Piłka skacze.
Mama lub tato staje plecami do dziecka, prosi, aby uważnie liczyło, ile razy piłka odbije się od podłogi i określiło liczbę.
• Oglądanie piłek. + załącznik
Różne piłki, np. piłeczka do golfa, piłka do tenisa, piłka nożna. Rodzic prezentuje poszczególne piłki. Prosi, aby dziecko powiedziało, jakie one są i czym się od siebie różnią. Wspólnie próbują odnaleźć cechę wspólną – odpowiedzieć na pytanie: Do czego służą wszystkie te piłki? (Do zabawy/do gry)
• Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Skacze piłka
https://youtu.be/KBO-K2p0wnM
I Skacze, piłka hop sa, sa
Kto ochotę zagrać ma?
Skacze – w górę , skacze w dół
I się toczy szur szur szur
Ref. Skacze piłka hop hop hop
W lewo, w prawo robi skok
W rączki łap ją piłkę – cap!
Ja ją złapię, Ty ją złap!
II Skacze, piłka hop sa sa
My lubimy w piłkę grać
Lubię, ją i lubisz Ty,
A więc grajmy 1,2,3!
Ref.
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Co robiła mała piłka?
Co wy lubicie robić z piłką?
Jaka jest melodia tej piosenki – wesoła czy smutna?
• Nauka refrenu piosenki Skacze Piłka fragmentami, metodą ze słuchu.
• Zabawa rozwijająca motorykę małą – Piłeczki.
Dziecko:
– toczy piłeczkę między dłońmi,
– toczy piłeczkę raz jedną, a raz drugą dłonią po podłodze,
– delikatnie ściska piłeczkę raz jedną, raz drugą dłonią.
• Zabawa plastyczna Moja piłeczka. Piłeczka pingpongowa dla dziecka, flamastry.
Dziecko ozdabia piłeczkę flamastrami lub ozdabia kolorowankę + załącznik

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content