Grupa Biedronki – 20.05.2020

Temat kompleksowy: Łąka w maju – Co się dzieje na łące?
• Bzycząca gimnastyka buzi i języka (+ załącznik)
Dla wszystkich Biedronek: piosenka o biedroneczkach
• Nauka I zwrotki piosenki Mała biedroneczka
https://youtu.be/vTyC8xJa9rs
Dziecko słucha nagrania I zwrotki piosenki. Powtarza za rodzicem słowa trzech pierwszych wersów wyklaskiwaniem, a podczas ostatniego wersu tupią. Razem śpiewają I zwrotkę i refren.
1. Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć do nieba,
przynieś mi kawałek chleba.
• Ćwiczenia graficzne Sieć pajęcza.
Arkusz szarego papieru, czarny marker. Rodzic rysuje na arkuszu szarego papieru przecinające się linie główne pajęczyny i zapoczątkowuje rysowanie linii poziomych pomiędzy nimi, które kończy dziecko.
• Ćwiczenia oddechowe Kropki biedronki.
Przygotowujemy dla dziecka: kontur biedronki (bez
kropek), siedem czarnych kropek (kół), słomka. Rodzic kładzie przed dzieckiem sylwetę biedronki i prosi, aby za pomocą słomki przeniosło kropki/koła na jej sylwetę.
• Zabawa matematyczna.
Biedronkę i kropki możemy wykorzystać również do zabawy matematycznej, rodzic mówi ile biedronka ma kropek a dziecko układa lub rodzic układa kropeczki, a dziecko liczy, możemy też położyć na jednym skrzydełku więcej a na drugim mniej kropek i dziecko określa gdzie jest więcej kropeczek.
• Zabawa dydaktyczna Rodzina pająków.
Talerzyk papierowy z 4 kropkami dla dziecka, czarna farba, flamastry, mokre chusteczki.
Dzieci odbijają na talerzykach papierowych kciuk zamoczony w farbie tyle razy, ile jest kropek. Po odbiciu kciuków wycierają ręce mokrymi chusteczkami. Następnie dorysowują flamastrami odnóża, czułki i oczy pająków, pamiętając, że pająki po każdej stronie mają cztery odnóża. Na talerzyku dorysowują pajęczynę.
• Ćwiczenia grafomotoryczne Te, co fruwają na łące.
Wzory do rysowania po śladzie., flamastry. Dziecko wybiera rysunek, wkłada do koszulki, rysują flamastrem po zaznaczonym śladzie, bez odrywania ręki, zwierzęta łąki: motyla, biedronkę, osę. Oglądanie filmików: https://youtu.be/toHxCZxUjac, https://youtu.be/jFIm5X7xS-U
• Zabawa z pokazywaniem Lata mucha
R. recytuje rymowankę, a dziecko głaszcze części ciała wymienione w rymowance:
Lata mucha koło ucha,
lata bąk koło rąk,
lecą ważki koło paszki,
lata pszczoła koło czoła,
lata mucha koło brzucha,
lecą muszki koło nóżki,
biegną mrówki koło główki,
pełznie gąsieniczka koło policzka.
• Praca plastyczna Owady na łące.
Plastelina, zielona krepina, nożyczki, tektura lub sztywny karton.
Dziecko wyrabia plastelinę w dłoniach, nadając jej plastyczną formę. Wykonuje podobiznę owada mieszkającego na łące: motyla, pszczołę, osę, mrówkę, bąka, żuka, muchę. Wykonuje makietę łąki – nacina zieloną krepinę – trawka i umieszcza na niej ulepione owady.
• Owady na łące
https://youtu.be/yKmeG_wx498
• Karty pracy:
Połącz w linię ciągłą i pokoloruj obrazek wybranego owada; dopasuj cienie; sprawdź, który owad usiądzie na jaki kwiatek.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content