Grupa Biedronki – 05.05.2020

Temat kompleksowy: Moja miejscowość , moja okolica – Jesteśmy uprzejmi wobec innych
• Ćwiczenia słuchowe Co słychać wokół nas?
– Rodzic odtwarza dziecku różne odgłosy (przykładowe linki poniżej). Należy odgadnąć co to za odgłos.
https://youtu.be/2d2VoNhKyPo, https://youtu.be/P7zJmXauNVE, https://youtu.be/h0z2NDAeUNA, https://youtu.be/_BMEVG2_iws , https://youtu.be/RnHEXxgebEA, https://youtu.be/MfJ9W8203ng, https://youtu.be/qLhvpLBMvEA, https://youtu.be/Lmyb6ZzelA8, https://youtu.be/Tu5zbBESF5w, https://youtu.be/PDa0lDstjIo, https://youtu.be/OTrZA2gy7l8, https://youtu.be/yBuhY43xRYY
• Słuchanie opowiadania Janiny Porazińskiej Mateuszek na zaczarowanej wyspie cz. I i cz. II
https://youtu.be/ZDjozT5EzuE , https://youtu.be/U4d3UMRVIF8
Rozmowa nt. wysłuchanego opowiadania:
– kim jest chłopczyk o imieniu Mateuszek?
– dlaczego Mateuszek obraził się na cały świat?
– czy Mateuszek zachowywał się grzecznie wobec domowników , dzieci w przedszkolu i w sklepie?
– o jakich słowach zapominał Mateuszek ?
– jak Mateuszek trafił na „Zaczarowaną wyspę”?
– jak miały na imię dziewczynki z „Zaczarowanej wyspy”?
– w co się bawił Mateuszek na wyspie?
– jak Mateuszek nauczył się magicznych słów i co robiły przedmioty gdy zapominał powiedzieć magiczne słowo?
• Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Przepraszam, dziękuję (sł. i muz. B. Forma)
1. Przepraszam i dziękuję
magiczne słowa znam
i jeszcze słowo: proszę
przypominam wam.
Ref. Dobre wychowanie
to jest ważna sprawa,
grzeczny bądź i miły,
taka moja rada.
2. Pamiętać zawsze musisz,
gdy obiad smaczny jesz,
że mlaskać nie wypada,
dobrze o tym wiesz.
Ref. Dobre wychowanie…
3. A kiedy z kolegami
Wesoło spędzasz czas,
To możesz do zabawy
Też zaprosić nas.
Ref. Dobre wychowanie…
Rozmowa na podstawie tekstu piosenki.
−Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?
−Dlaczego te słowa są magiczne?
−Dlaczego nie wolno mlaskać przy obiedzie?
−W jaki sposób można zaprosić kogoś do zabawy?
−Co to jest dobre wychowanie?
• Zabawa badawcza: Co jest słodkie, a co słone?
Co będzie potrzebne: 2 szklanki z ciepłą wodą, 2 łyżeczki, sól, cukier.
Zadanie: dziecko wsypuje po 3-4 łyżeczki soli i cukru do oddzielnych szklanek, miesza do rozpuszczenia się produktów. Dziecko próbuje powstałych roztworów, określając ich smak.
• Zabawa Kto tu mieszka? (+ załączniki)
Można udać się z dzieckiem do ogrodu przy domu lub na spacer i zapytać się jakie zwierzęta mieszkają w ziemi (pod ziemią). Jak będzie miało problem z udzieleniem odpowiedzi możesz pomóc poprzez pokazywanie obrazków, na telefonie, tablecie czy laptopie.
• Zabawa badawcza „Powietrze jest bardzo ważne”
Co będzie potrzebne: 2 talerzyki, 2 świeczki typu podgrzewacz, 2 słoiki różnej wielkości, zapałki/zapalniczka.
Na talerzykach Rodzic stawia świeczki i je podpala, chwilę czeka. Przykrywa świeczki słoikami i mówi dziecku, żeby obserwowało co się dzieje ze świeczkami. Czy któraś szybciej zgasła? Jeżeli tak to dlaczego? Na koniec można wytłumaczyć, dlaczego świeczka pod mniejszym słoikiem szybciej zgasła, że było w nim mniej tlenu, a przez brak jego świeczki zgasły.
• Praca plastyczna „Kwiatek”
Dziecko narysuje dowolny rysunek kwiatka i wyklei plasteliną po śladach, następnie ma wypełnić kontury klejem vikol (lub innym płynnym). A na klej wysypać ryż. Gdy praca wyschnie, dziecko pomaluje ryż farbami.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content