Zajęcia dla Biedronek 06.05.2020

Temat: Moja miejscowość, mój region – Domy i domki

• Zabawa popularna Maszerują dzieci drogą.
DZIECI:
Maszerują dzieci drogą, – maszerują w miejscu,
raz, dwa, trzy! – wyklaskują rytmicznie,
Lewą nogą, prawą nogą, – wystawiają do boku lewą nogę i prawą nogę,
raz, dwa, trzy! – wyklaskują rytmicznie,
A nad drogą słonko świeci – wznoszą obie ręce wysoko w górę,
i uśmiecha się do dzieci, – obracają się wokół własnej osi,
raz, dwa, raz, dwa, trzy! – wyklaskują rytmicznie.
• Wysłuchanie utworu Grzeczne słówka
https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM
Rozmowa z dzieckiem na temat ważności “magicznych” słów: dziękuję, przepraszam, proszę.
Dzieci przypominają zasady właściwego zachowywania się podczas spożywania posiłków i podają przykłady nieodpowiedniego zachowania się przy stole.
• Zabawa plastyczna Dorysuj brakujące elementy.
Potrzebny będzie rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami. Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami rodzica.
− Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.
− Na dachu dorysujcie komin.
− Przed domem narysujcie chodnik.
− Obok domu dorysujcie garaż.
− Nad domem – słońce.
− Za domem rośnie las.
• Wzory geometryczne Osiedle domów
Potrzebne będą figury geometryczne z klocków geometrycznych lub wycięte z papieru, duży arkusz szarego papieru, flamastry. Dzieci: − obrysowują figury geometryczne, tworząc domy.
• Zabawa dydaktyczna Od najmniejszego do największego. (+ załącznik)
Potrzebne będą trzy sylwety papierowych domów (różnej wielkości). Rodzic rozkłada sylwety domów różniących się wielkością i prosi, by dzieci wskazały: najmniejszy dom, największy dom.
• Zabawa dydaktyczna Duży, średni, mały.
Potrzebny będzie zestaw trzech papierowych domków różnej wielkości (z poprzedniego zadania), kartka, klej. Dzieci układają domki rosnąco (od najmniejszego do największego), a następnie malejąco (od największego do najmniejszego) i przyklejają je na kartce. Głośno nazywają domki: duży, średni, mały.
• Zamiana rytmu obrazkowego na ruchowy.
Dzieci układają obok siebie prace, które tworzą rytm. Rodzic prosi o przedstawienie tego rytmu ruchem, to znaczy dzieci, przyjmują rolę wyznaczoną przez R.: duży dom – dziecko z wysoko uniesionymi rękami, średni dom – dziecko w postawie wyprostowanej, mały dom – dziecko w przysiadzie itd.
• Praca plastyczna Mój dom.
Dowolną metodą wykonaj pracę plastyczną przedstawiająca dom, w którym mieszkasz.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content